//

Geen service

Geen service discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo sinds kort krijg ik steeds op onbepaalde tijdstippen geen service meer. Ik dacht dat het aan de sim lag, dus heb een nieuwe gekregen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-05-14, 13:52
Olympics Olympics is offline
• iOS 7.1.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 2
Standaard Geen service

Hallo

sinds kort krijg ik steeds op onbepaalde tijdstippen geen service meer. Ik dacht dat het aan de sim lag, dus heb een nieuwe gekregen. Het probleem bleef echter. Dan heb ik de antenne laten vervangen in de hoop dat het probleem dan verholpen zou zijn, toch bleef het probleem zich stellen.
Ondertussen heb ik al geprobeerd via een andere simkaart (en ander netwerk) en ook hier steeds weer hetzelfde probleem namelijk eerst altijd goede connectie en dan plots geen service meer. Hij zegt plots: schakel over op een ander netwerk wegens beperkte verbinding. Wat ik wel raar vind is dat hij connectie blijft maken met het 3G netwerk en soms de provider ook bij instellingen blijft staan..

Het is een iphone 4 16GB.

Zou het moederbord kapot zijn of aan wat zou dit kunnen liggen?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-05-14, 16:16
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Heb je de antenne laten vervangen door een door Apple geautoriseerd bedrijf? Zo niet, raad ik het je wel aan. Die weten wel raad.

Werk ook even je profiel bij, aangezien daar staat dat je geen iPhone hebt. Dat is wel zo handig om up-to-date te houden.

Laatst gewijzigd door dvischjager; 25-05-14 om 16:17. Reden: Aanvulling
  #3  
Oud 25-05-14, 16:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olympics Bekijk bericht
Dan heb ik de antenne laten vervangen in de hoop dat het probleem dan verholpen zou zijn, toch bleef het probleem zich stellen.
Een antenne is een passief element. Als de antenne met de micro-SMA connector aangesloten is aan de radiochip dan werkt die. De antenne vervangen is meestal nutteloos. Bij een harde schok kan de connector wel loskomen.

Citaat:
Zou het moederbord kapot zijn of aan wat zou dit kunnen liggen?
Als het logic board defect is dan werkt er niets meer. Misschien is er een probleem met de GSM/UMTS/HSPDA(+) radiochip. Of de antenne is niet goed aangesloten.
  #4  
Oud 25-05-14, 17:17
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Reflow. Radiochip zal het euvel doen verhelpen .

Heb dit al meerdere malen uitgevoerd en allen met succes
  #5  
Oud 25-05-14, 23:34
Olympics Olympics is offline
• iOS 7.1.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Reflow. Radiochip zal het euvel doen verhelpen .

Heb dit al meerdere malen uitgevoerd en allen met succes
Hoeveel rekent men aan om dit te doen? Kunnen ze met zekerheid zeggen dat het probleem is als je de telefoon binnen geeft voor herstelling? Helaas is hij reeds geruime tijd niet meer in garantie...

Alvast bedankt
  #6  
Oud 26-05-14, 17:02
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Een reflow kost ongeveer rond de 30 euro
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 5 geen service en geen service apple Huppie iPhone algemeen 8 09-11-13 21:41
iPhone: No Service / Geen service 4.1 iphone 3GS frankon Jailbreak 8 10-10-12 17:27
iPhone 4 geen geluid bij bellen en vaak 'geen service' en 'zoeken...' DieterVL iPhone algemeen 4 09-05-12 11:37
iPhone: 3.1.2. restore, blackra1n, Cydia crasht, geen SSH en geen AFC2 service nickster46 Jailbreak 13 29-11-10 10:29
t-mobile (geen service/no service) ebbe Odido (T-Mobile) 17 19-12-07 13:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:16.