iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone verwijders mail bij binnenhalen nieuwe mail (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/154890-iphone-verwijders-mail-binnenhalen-nieuwe-mail.html)

Ilonap 26-05-14 11:53

Iphone verwijders mail bij binnenhalen nieuwe mail
 
Hoi hoi,

Sinds kort heb ik een iphone 4s. Maar heb al een paar keer gemerkt, dat deze bij het binnenhalen van nieuwe mail, andere berichten verwijderd. Maar hij verwijderd dus ook belangrijke mails (bijv. Bestellingen). Soms kijk ikeven vluchtig me mail door, maar als ik de volgende keer wil kijken zijn ze dus weg, en loop ik bestellingen mis.

Ik heb mijn mail ingesteld als imap.

Hoe los ik dit op. Ik ben echt een leek in dit soort dingen, dus help me alsjeblieft. Alvast bedankt.

Groetjes ilona

dvischjager 28-05-14 19:10

Probeer dit eens:

Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Kies het account onder "Accounts" > Synchr. e-mail > Geen limiet.

Laat even weten of dit werkt.

Ilonap 28-05-14 21:54

Ik ga naar email, contacten, agenda en klik daar op het account maar zie nergens synchr. Mail staan. Heb heb een imap account kan het daar aan liggen of moet ik wat op mijn labtop instellen. Hoor graag van je. Groetjes

dvischjager 28-05-14 22:41

Kan je wel gewoon bij die emails op je laptop? Dus de mails die op je iPhone verwijderd worden.

Ilonap 29-05-14 10:25

De mails blijven wel op mijn labtop staan, misschien dat ikdaar wat fout doe.

Even alle info.
- 2 laptops, op beide heb ik 3 email accounts toegevoegd als pop account. Bijbeide laptops blijven de mails er op staan (ze worden niet automatisch verwijderd)

- 1 iphone, hierop staan dezelfde 3 e-mailaccount echter als imap accounts. Hier worden dus de mails automatisch op verwijderd nadat ze op de laptop zijn opgehaald. Alleen als ik hier een bericht in een nieuwe (zelfgemaakte) map plaats worden ze niet verwijderd.

-1 ipad, hierop staan dezelfde 3 e-mailaccount echter als imap accounts. Hier worden dus de mails automatisch op verwijderd nadat ze op de laptop zijn opgehaald. Alleen als ik hier een bericht in een nieuwe (zelfgemaakte) map plaats worden ze niet verwijderd.

Heb wel is gehoord dat je iets op je laptop moet instellen een kopy of iets dergelijks.

Heb geprobeerd om alles terug te zetten naar pop account, maar probleem blijft het zelfde.

Hoor graag van je.

Groetjes ilona

dvischjager 29-05-14 11:58

Hoi Ilona,

Van welke provider/service is je mail? Dan zoek ik even de goede instellingen voor je op. Het hoort namelijk niet dat ze automatisch verwijderen natuurlijk. Met die goede instellingen moet je even je mail opnieuw instellen.

Mochten anderen nog oplossingen hebben, horen we ze graag.

Daniel

Guest-20180925190238 29-05-14 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ilonap (Bericht 961240)
Heb geprobeerd om alles terug te zetten naar pop account, maar probleem blijft het zelfde.

Als je een mail account op een toestel als POP3 gebruikt en op een ander toestel als IMAP4 dan moet je de POP3 accounts zo instellen dat de mail niet van de server verwijderd wordt na het downloaden. Doe je dat niet dan zijn de mails ook weg in IMAP4.

Ilonap 29-05-14 12:35

Provider thuis is kpn, en provider van mijn mobiele abonnement is tele 2. Gebruik op alle mail accounts een kpn mail adres


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.