iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mijn iPhone doet niks meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/154930-mijn-iphone-doet-niks-meer.html)

mrtades 27-05-14 14:21

Mijn iPhone doet niks meer
 
Ik heb een heel groot probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik heb een iPhone 4S en ik heb al een tijdje geleden een melding gehad dat de nieuwe software beschikbaar is (volgens mij 7.1.1). Ik had er geen aandacht aan besteed omdat ik niet genoeg ruimte had. Tot de dag van vandaag. Vanochtend ging ik het op mijn iPhone updaten, dat lukte goed, m'n iPhone ging uit en dat is normaal, toch? Dus ik liet m'n iPhone z'n gang gaan, en op een gegeven moment ging die aan en kwam er een opladen-teken met pijl naar een bolletje met de logo van iTunes erin. Dit betekent natuurlijk: sluit je iPhone aan met iTunes.
Ik vond dit raar, dit had ik nog nooit gezien. Dus ik deed m'n iPhone uit en toen weer aan en hetzelfde teken kwam weer op beeld. Dus ik denk nja dan doe ik m'n laptop aan en sluit ik het via iTunes aan. Ik zit weinig tot nooit op iTunes dus dit was weer de eerste keer in maanden, dus ik deed m'n iTunes op m'n laptop aan en toen vroeg die of ik iTunes wil updaten want er is een nieuwe iTunes beschikbaar ofzo. Dus ik dacht, nu ik toch bezig ben... Dus dat was al vrij snel gebeurd. Dus tijd om mijn iPhone aan te sluiten. Dat deed ik en toen kwam er niks anders in beeld dan een knopje met 'iPhone herstellen' en er kwam ook een melding met je iPhone moet hersteld worden. Dit vond ik raar want ik wil mijn iPhone niet herstellen, ik heb geen reservekopie niks en het enige wat ik wilde is een nieuwe update op mijn iPhone updaten.. Dus na lang twijfelen wat ik moet doen heb ik het toch maar gedaan, ik kon niks anders.. Dus ik klikte op iPhone herstellen en het eerste wat 'ie deed was de software downloaden op mijn iPhone. Ik dacht mooi! Dat was klaar dus ik trek m'n iPhone eruit zodat hij niet hersteld wordt, krijg ik weer de 'sluit iPhone aan iTunes'-teken op m'n scherm. Dus ik denk nja, wat moet ik anders? Ik sluit het weer aan iTunes aan. En dan is die een tijdje bezig met herstellen, krijg ik een melding dat herstellen niet mogelijk is en dat er een probleem heeft voorgedaan? Dat schiet dus ook niet op. En het enige wat ik op m'n iPhone zie is een apple-teken met een balkje eronder die maar niet verandert. Dus dát schiet ook niet op.

Wat moet ik nu doen?

Ik weet dat als ik m'n iPhone van de computer haal dat ik weer zo'n iTunes teken op m'n iPhone krijg en dat ik niks anders erop kan doen. Dus please, help me! Dit is zó raar, nog nooit meegemaakt.. Kan ik m'n iPhone weggooien? :(

Guest-20180925190238 27-05-14 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrtades (Bericht 961012)
Dus ik klikte op iPhone herstellen en het eerste wat 'ie deed was de software downloaden op mijn iPhone. Ik dacht mooi! Dat was klaar dus ik trek m'n iPhone eruit zodat hij niet hersteld wordt...:(

Mooi is dat niet want je hebt het herstelproces onderbroken. Zet het toestel in DFU mode en herstel nogmaals met iTunes. Als je geen backup hebt is na het herstel wel alle data op de iPhone foetsie.

Succes gewenst. :-)

mrtades 27-05-14 15:24

Wat ik ook echt niet begrijp: Waarom moet ik m'n iPhone verbinden/aansluiten met iTunes?! Waarom kan die niet gewoon aan gaan..

Guest-20180925190238 27-05-14 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrtades (Bericht 961019)
Wat ik ook echt niet begrijp: Waarom moet ik m'n iPhone verbinden/aansluiten met iTunes?!

Omdat die iPhone in Recovery Mode aka Herstelmode staat.

mrtades 27-05-14 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 961014)
Mooi is dat niet want je hebt het herstelproces onderbroken. Zet het toestel in DFU mode en herstel nogmaals met iTunes.

DFU mode lukt niet, als ik m'n homeknop en powerknop ingedrukt houd, is het enige wat 'ie doet is uit gaan...

faire4u 27-05-14 15:47

Volgens mij heb je het dan niet goed uitgevoerd, probeer het nog eens. Wanneer je dit goed hebt gedaan moet het scherm zwart blijven.

mrtades 27-05-14 16:17

Ik heb m'n iPhone hersteld, ben nu een reservekopie uit 2012 (lol) erop aan het zetten.. Na het herstellen krijg ik te horen dat als ik gewacht had, dat dat teken met oplader en iTunes weg zou gaan en dat het herstellen niet zou hoeven. Klopt dit? Anders kan ik me echt voor de kop schieten.

Guest-20180925190238 27-05-14 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrtades (Bericht 961028)
Klopt dit? Anders kan ik me echt voor de kop schieten.

Dat klopt niet. Je hoeft je dus niet voor de kop te schieten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:40.