iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   sms'jes komen niet aan in buitenland (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/154941-sms-jes-komen-niet-buitenland.html)

Dominiquemilou 27-05-14 16:44

sms'jes komen niet aan in buitenland
 
Sinds ik een Iphone 4 heb, komen mijn sms'jes niet meer aan in het buitenland als ik vanuit Nederland verstuur. Ook ontvang ik zelf geen smsjes uit Nederland als ik in het buitenland ben. Met mijn Iphone 3 had ik hier geen problemen mee, dit is pas sinds ik dus de Iphone 4 heb. Degene krijgt de sms'jes pas binnen als hij weer in Nederland is. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. er staat +31 voor het nummer waar ik naar stuur. Ik heb wel de simkaart geknipt naar een passende simkaart voor de Iphone 4, maar ik heb verder geen enkel probleem met smsen en bellen, dus het lijkt mij niet dat het hier aan ligt. heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? alvast bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 mei 2014 om 15:51 ----------

Ik kan trouwens wel smsjes ontvangen die vanuit het buitenland gestuurd worden, en zelf ook smsjes vanuit het buitenland sturen naar Nederland.

dvischjager 27-05-14 17:01

Ik had dit ook eens toen ik naar Spanje ging. Ik heb gewoon met Vodafone gebeld, en toen regelden ze iets voor me zodat het werkt. Ik zou even je provider bellen.

Dominiquemilou 27-05-14 18:08

maarbij mijn oude iphone had ik dezelfde provider en hetzelfde lopende abonnement en pas sinds ik die nieuwe iphone heb gebeurt dit. Ik ging letterlijk een dag nadat ik de iphone 4 had op vakantie naar Frankrijk en kon vanaf toen plotseling niks meer ontvangen (maar men kon wel smsen van mij ontvangen). Op dit moment is het probleem dat mijn vriend in Spanje zit en hij mijn smsjes dus niet ontvangt. Maar ik kan natuurlijk als nog voor de zekerheid even bellen. Dank u wel.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 mei 2014 om 17:08 ----------

Het kan trouwens ook niet aan Imessage liggen, want ik sms niet naar een iphone.

dvischjager 27-05-14 18:09

Het kan dat het aan de iPhone ligt, maar alsnog zou je provider wat voor je kunnen doen.

Dominiquemilou 27-05-14 18:32

het is al opgelost! het lag er toch aan dat mijn imessage ingeschakeld stond, ook al stuur ik niet naar een iphone en verstuurd hij de smsen ook gewoon als sms. Ik heb het nu uitgeschakeld en het komt nu gewoon aan.

dvischjager 27-05-14 18:34

Mooi! Je ziet het verschil tussen een sms en een iMessage bericht. Een sms is groen, en een iMessage is blauw.

Dominiquemilou 27-05-14 18:40

ja dat weet ik, maar hij verstuurt smsjes naar geen iphones (wat het in dit geval is) gewoon als sms en in het groen dus. Daarom leek het me al zo raar dat het aan imessage zou kunnen liggen, maat blijkbaar was dat het dus wel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.