iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Netwerkactiviteit blijft draaien iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/155010-netwerkactiviteit-blijft-draaien-iphone-5-a.html)

Jeroenvanp 29-05-14 14:25

Netwerkactiviteit blijft draaien iPhone 5
 
Hoi,

Als mijn iPhone in het beginscherm staat, blijft er bovenin naast het Wi-Fi tekentje het netwerkactiviteiten symbool draaien. Zodra ik naar een app ga, is het weg.

Maar volgens mij is het voor mijn internetverbruik en batterijduur niet goed dat in het beginscherm dit netwerkactiviteiten symbool blijft draaien? Ik heb geen idee hoe ik dit uit kan zetten, want het was namelijk eerst nooit.

Weet iemand hoe ik dit doe?

antoon100 29-05-14 14:38

Dag Jeroenvanp,

Op sommige momenten ervaar ik dit ook:

bv.:

  • mijn apps zijn aan het updaten dan zie ik netwerkactiviteit,
  • als ik naar home screen ga zie ik ook netwerkactiviteit,
  • als ik een andere app draai zie ik geen netwerkactiviteit
Maar als ik naar de app updates ga zijn de updates nog niet voltooid.

Waarschijnlijk zijn dit nog processen/taken die op de achtergrond uitgevoerd worden, zonder dat je belet wordt om ondertussen nog andere dingen te doen met je iPhone.

Kortom, ik zou me hier geen zorgen om maken. (tenzij het van extreem lange duur is)

Met vriendelijke groeten,

antoon100

Jeroenvanp 29-05-14 14:42

Dankje voor je reactie.

Het is alleen continu aan het draaien. Ik heb ook geen idee wat er dan aan het updaten o.i.d. is. Maar dit was voorheen nooit zo.

antoon100 29-05-14 14:45

Met een harde reset / mobiel netwerk uitschakelen / Wi-Fi uitschakelen kan je het stoppen, maar dan worden alle andere processen die op dat moment bezig zijn ook gestopt.

Of je kan via sommige apps kijken welke processen op de achtergrond draaien om zo te zien welke app die tot een hoge netwerkactiviteit zorgt.

antoon100 26-10-14 14:46

Ik heb de oorzaak hiervan nog steeds niet ontdekt (en vanzelf stopt het niet), weet niemand hier nou raad mee?

ik heb alle apps even uit de multitasking (achtergrond)gehaald en er is nog steeds netwerkactiviteit.

Ik weet niet of dit klopt, maar dan vermoed ik dat dit een probleem is met iOS zelf ?
Of kan het zijn na het afsluiten van een app dat die nog steeds voor netwerkactiviteit zorgt ?

Ik wil hier echt dieper het probleem gaan bekijken, want dit is echt irritant.

Als laatste, voor de mensen die iOS 8 al hebben ervaren jullie dit probleem nog steeds ? (want ik heb nog steeds iOS 7.1.2)

Apple Support medewerkers raden me aan om om te herstellen maar dit had het probleem niet verholpen.(tijdelijk wel maar op langere termijn keert het probleem terug)
De medewerker zei ook dat dit waarschijnlijk een aanslag op men batterij zou zijn.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Operafreak 26-10-14 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 981846)
Ik heb de oorzaak hiervan nog steeds niet ontdekt (en vanzelf stopt het niet), weet niemand hier nou raad mee?

ik heb alle apps even uit de multitasking (achtergrond)gehaald en er is nog steeds netwerkactiviteit.

Ik weet niet of dit klopt, maar dan vermoed ik dat dit een probleem is met iOS zelf ?
Of kan het zijn na het afsluiten van een app dat die nog steeds voor netwerkactiviteit zorgt ?

Ik wil hier echt dieper het probleem gaan bekijken, want dit is echt irritant.

Als laatste, voor de mensen die iOS 8 al hebben ervaren jullie dit probleem nog steeds ? (want ik heb nog steeds iOS 7.1.2)

Apple Support medewerkers raden me aan om om te herstellen maar dit had het probleem niet verholpen.(tijdelijk wel maar op langere termijn keert het probleem terug)
De medewerker zei ook dat dit een aanslag op men batterij zou zijn.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Ik had hetzelfde op mijn 5S en het vorige iOS. Een complete schone restore gedaan.. Hielp allemaal niet. Sinds update naar iOS 8 heb ik er geen last meer van.

antoon100 26-10-14 16:54

Bedankt voor de tip,

Toch blijf ik het maar een vreemd fenomeen vinden:

-In lock modus (niet ontgrendeld geen netwerkactiviteit)
-Als ik ontgrendel op home screen wel
-Als ik naar het instellingen menu ga dan weer niet maar als ik terug naar home screen ga dan weer wel
-als ik app store open dan weer wel.
- Enzoverder Enzovoort .....

Het hangt precies ook nog eens af van app tot app die je opent.

En nog het meeste vreemde is dat ik continu netwerkactiviteit al sinds 11u50 heb (iPhone dan van lader gehaald na oplaadbeurt) vanmorgen en nu zijn we bijna 16u en mijn batterij staat nog steeds op 100%.

Bedankt om te laten weten dat het in iOS 8 opgelost is. (Dan is dit al één goede reden voor mij om wel te updaten naar iOS 8)

RoanNeervoort 26-10-14 18:48

Instellingen - iTunes en App Store - Automatische Downloads....wat staat hier?

antoon100 26-10-14 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort (Bericht 981881)
Instellingen - iTunes en App Store - Automatische Downloads....wat staat hier?

Daar staat alles afgevinkt.
Alleen ben ik wel ingelogd met mijn Apple ID.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.