iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   6e iPhone 5S geeft weer problemen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/155032-6e-iphone-5s-geeft-weer-problemen.html)

marijn65 29-05-14 22:29

6e iPhone 5S geeft weer problemen.
 
Het is nu de zesde, jawel, zesde iPhone 5S die ik heb waarvan de thuisknop 'kapot' is. (Functioneert wel)

Heb hem nu al 5 keer terug moeten sturen via de Apple Care express replacement service.

Elke keer is het raak met mijn thuisknop, of hij zit los, of hij kraakt.. Er is elke keer iets mee bij mij.
Is dit iets wat ook echt vaak voorkomt? Of is het dikke toeval dat ik het bij elk toestel krijg dat ik ik mijn handen heb?
(Ik ben een persoon wie heel erg zuinig is op zijn spullen, al zeg ik het zelf. Gelijk bij aanschaf een screenprotector, beschermhoesje etc. en laten vallen heb ik hem nooit.)

De vorige keer heb ik een compleet nieuwe gekregen uit de winkel, daarvoor elke keer een refurbished toestel.

Ik heb alweer contact opgenomen met Apple en ze willen me weer een nieuwe toesturen, maar ik wordt er nu helemaal gek van.
Moet ook elke keer een nieuwe screenprotector aanvragen, dan wel gratis, vanwege de levenslange garantie op ZAGG, maar wel €3,99 verzendkosten betalen.

Wat raden jullie mij aan om te doen? :confused:

faire4u 29-05-14 22:57

Ben jij niet te kieskeurig??? Ik geef er niet zo veel om.

marijn65 29-05-14 22:59

Kieskeurig ben ik inderdaad wel ja..
Maar voor een toestel waar ik €799 + €99 verzekering voor heb betaald, verwacht ik geen mankementen.
Als ik er een paar tientjes voor had neergelegd oké.

Maar ik snap dat je dat zegt, veel vrienden van mij zeggen dat ook tegen me:p

3tekens 30-05-14 00:20

De homebutton maakt bij mij ook soms een soort van krakend geluid.
Ik stoor me er niet aan.

iaminthecloud 30-05-14 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 961347)
Kieskeurig ben ik inderdaad wel ja..
Maar voor een toestel waar ik €799 + €99 verzekering voor heb betaald, verwacht ik geen mankementen.
Als ik er een paar tientjes voor had neergelegd oké.

Maar ik snap dat je dat zegt, veel vrienden van mij zeggen dat ook tegen me:p

De homeknop kan kraken en dat vind ik niet storend maar ookal heb je 799 euro betaald voor de iPhone, alles kan een beetje kraken in t begin en hoeveel je ook betaald knopjes zullen altijd wel kraken als het nieuw is

Guest-20180925190238 30-05-14 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 961342)
Het is nu de zesde, jawel, zesde iPhone 5S die ik heb waarvan de thuisknop 'kapot' is. (Functioneert wel)

Jij wordt wel heel erg bezocht. :eek: Een slecht karma uit een vorig leven?

Hier zijn drie iPhone 5s in huis zonder kraak- en rammelproblemen. :-) De eerste twee werden op de releasedag in Duitsland en Frankrijk gekocht (in een Apple Store). De derde een paar weken geleden via de Belgische Online Apple Store.

marijn65 30-05-14 11:42

haha hm, dan heb ik toch wel erg veel pech..
Terwijl ik bij m'n vorige 4 en 4s nooit iets heb gehad.
Misschien moet ik dat nu inhalen:O

iMario 30-05-14 13:06

Ik heb er 3 (2x goud, 1x space gray) gehad en bij allemaal ook het probleem met de home button. Zéér irritant op z'n minst! Maar vind het net te weinig om er mee terug te gaan.

mucki 30-05-14 14:05

Ik zou zeggen dan heb je wel uitzonderlijke pech

Techfreak 30-05-14 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 961383)
Jij wordt wel heel erg bezocht. :eek: Een slecht karma uit een vorig leven?

Hier zijn drie iPhone 5s in huis zonder kraak- en rammelproblemen. :-) De eerste twee werden op de releasedag in Duitsland en Frankrijk gekocht (in een Apple Store). De derde een paar weken geleden via de Belgische Online Apple Store.

Timosha, even een off-topic vraagje. Als ik (als Belg) een iPhone zou kopen in de Apple Store in Amsterdam, geld de 2 jaar garantie (van in België) dan ook voor mij?

Ik vraag het maar even aan jou aangezien ik las dat jij ervaring hebt met aankopen in het buitenland. :)

Guest-20180925190238 30-05-14 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 961421)
Als ik (als Belg) een iPhone zou kopen in de Apple Store in Amsterdam, geld de 2 jaar garantie (van in België) dan ook voor mij?

Yep. :-) Ik koop de meeste Apple spullen in één van de Apple Stores in Duitsland of Frankrijk. De tweejarige garantie is dan ook geldig in België. Heb zo'n gevalletje gehad met een MacBook Pro, gekocht in Duitsland. Die werd in België netjes opgehaald door Apple en na een week werd er een nieuwe gebracht. Heeft iets langer geduurd dan normaal omdat de computer een QWERTZ toetsenbord had.

Met de Hollandse Apple Stores heb ik geen ervaring. Ik neem aan dat het daar niet anders is.

Techfreak 30-05-14 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 961427)
Yep. :-) Ik koop de meeste Apple spullen in één van de Apple Stores in Duitsland of Frankrijk. De tweejarige garantie is dan ook geldig in België. Heb zo'n gevalletje gehad met een MacBook Pro, gekocht in Duitsland. Die werd in België netjes opgehaald door Apple en na een week werd er een nieuwe gebracht. Heeft iets langer geduurd dan normaal omdat de computer een QWERTZ toetsenbord had.

Met de Hollandse Apple Stores heb ik geen ervaring. Ik neem aan dat het daar niet anders is.

Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord. ;)

Pleur 30-05-14 17:46

Het is zelfs zo dat je, als je je iPhone in de Apple Retail Store in Nederland zou kopen, minstens twee jaar garantie hebt.

Gezien de overeenkomst in Nederland is aangegaan, zit er geen bepaalde tijd op het consumentenrecht.

Mijn ervaring met Apple is wel dat ze tegenwoordig soepel en makkelijk zijn met consumentenrecht. Dan praat ik wel over Nederland en aangeschaft via de Apple Online Store.

Vanuit de Apple Retail Store heb ik niet zoveel ervaring, maar Apple is Apple denk ik dan.

Techfreak 30-05-14 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pleur (Bericht 961434)
Het is zelfs zo dat je, als je je iPhone in de Apple Retail Store in Nederland zou kopen, minstens twee jaar garantie hebt.

Gezien de overeenkomst in Nederland is aangegaan, zit er geen bepaalde tijd op het consumentenrecht.

Vanuit de Apple Retail Store heb ik niet zoveel ervaring, maar Apple is Apple denk ik dan.

Ik heb al wel gehoord dat er een verschil is tussen de online store en de Apple Store. Dat zou als aparte dingen gezien worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:01.