iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   alles overzetten van 4s naar 5s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/155100-alles-overzetten-4s-naar-5s.html)

Janine88 01-06-14 16:44

alles overzetten van 4s naar 5s
 
Ik had even een vraagje.
Wie kan mij uitleggen, stappenplan geven of een link van zo'n stappenplan hoe je alles netjes foutloos kunt overzetten van een iphone 4s naar een iphone 5s?
Ik ga binnenkort een iphone 5s aanschaffen en wil graag dat alle foto's (alle foto's van mijn filmrol), apps, whatsapp gesprekken, telefoonnummers etc allemaal netjes overgezet worden.
Ik ben nogal een dummy op dat gebied dus vandaar ook even een dummy stappenplan nodig haha! Er mag uiteraard niks verloren gaan, maar dat is logisch natuurlijk.
Hoop dat iemand mij hier goed mee kan helpen! Bvd!
En nog een klein vraagje: Kan ik gewoon mijn simkaartje uit mijn 4s halen en in de 5s stoppen en ik gewoon mijn nummer enzo behoud?
Hoor het graag!

Guest-20180925190238 01-06-14 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Janine88 (Bericht 961599)
Wie kan mij uitleggen, stappenplan geven of een link van zo'n stappenplan hoe je alles netjes foutloos kunt overzetten van een iphone 4s naar een iphone 5s?

1) iTunes 11.2.2 installeren;
2) Versleutelde backup aanvinken in iTunes. Paswoord opschrijven;
3) De iPhone 4S synchroniseren met iTunes;
4) De iPhone 5s configureren;
5) De iPhone 5s aansluiten aan de PC;
6) iTunes starten;
7) Kiezen voor terugzetten van de backup uit punt 3)

Citaat:

Kan ik gewoon mijn simkaartje uit mijn 4s halen en in de 5s stoppen
Dat kan niet gewoon. De iPhone 4S gebruikt een micro SIM-kaart. De iPhone 5s gebruikt een nano SIM-kaart.

Janine88 01-06-14 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 961600)
1) iTunes 11.2.2 installeren;
2) Versleutelde backup aanvinken in iTunes. Paswoord opschrijven;
3) De iPhone 4S synchroniseren met iTunes;
4) De iPhone 5s configureren;
5) De iPhone 5s aansluiten aan de PC;
6) iTunes starten;
7) Kiezen voor terugzetten van de backup uit punt 3)

Dat kan niet gewoon. De iPhone 4S gebruikt een micro SIM-kaart. De iPhone 5s gebruikt een nano SIM-kaart.

Versleutelde backup? Ik zie alleen staan: reserve kopie maken/reserve kopie terugzetten.

Guest-20180925190238 01-06-14 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Janine88 (Bericht 961606)
Versleutelde backup? Ik zie alleen staan: reserve kopie maken/reserve kopie terugzetten.

Dan kijk je niet goed:

http://www.imgdumper.nl/uploads7/538...t_17.10.41.jpg

Janine88 01-06-14 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 961607)

You say potato I say tomato ;)
Ik zei al dat ik een dummy hierin ben, je zei eerst versleutelde backup aanvinken.
Ik ga dan ook zoeken naar waar staat "back up" en niet "iphone-reserve kopieen coderen"

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 juni 2014 om 17:19 ----------

Maar ik neem aan dat jou stappenplan ervoor zorgt dat echt alles goed wordt overgezet dan? Ook al mn foto's en apps en gesprekken etc? Misschien ben ik vervelend met mijn vragen maar wil het gewoon graag zeker weten ;)

Guest-20180925190238 01-06-14 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Janine88 (Bericht 961610)
You say potato I say tomato ;)
Ik zei al dat ik een dummy hierin ben, je zei eerst versleutelde backup aanvinken.
Ik ga dan ook zoeken naar waar staat "back up" en niet "iphone-reserve kopieen coderen"

Ja sorry. :o Bij mij staat alles in het Engels ingesteld. Die Kaaphollandse vertalingen ken ik niet. Ik gok maar wat. Vandaar het plaatje.

Citaat:

Maar ik neem aan dat jou stappenplan ervoor zorgt dat echt alles goed wordt overgezet dan? Ook al mn foto's en apps en gesprekken etc?
Ik heb dat zo al een keer of vijfenzeventig gedaan om test iPhones te clonen. De laatste keer verleden maandag van een test iPhone 4S naar een iPhone 5s. Met een encrypted backup worden ook alle paswoorden teruggezet.

Con 01-06-14 17:25

@Janine: aan timosha's stappenplan valt niet te twijfelen. Het is perfect mits je een stappenplan voor boodschap nummer 1 omschreven wilt hebben, deze verschilt namelijk wezenlijk tussen zijn stappenplan en welke jij dan zou moeten hebben...

ballegooier 01-06-14 19:09

Persoonlijk zou ik vóór het overzetten, de foto's importeren op de PC.

Je weet maar nooit, en als je foto's daarna ook op je (nieuwe ) iPhone wilt hebben, kan je dit terug synchroniseren op je iPhone mbv iTunes (er worden dan kopieën van de foto's in een album op je iPhone gezet, die ook nog eens minder ruimte in beslag nemen dan de originele) :)
Succes!

Janine88 01-06-14 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 961632)
Persoonlijk zou ik vóór het overzetten, de foto's importeren op de PC.

Je weet maar nooit, en als je foto's daarna ook op je (nieuwe ) iPhone wilt hebben, kan je dit terug synchroniseren op je iPhone mbv iTunes (er worden dan kopieën van de foto's in een album op je iPhone gezet, die ook nog eens minder ruimte in beslag nemen dan de originele) :)
Succes!

Nou het probleem met die foto's is, is dat icloud op een of andere manier niet meer mijn foto's streamt naar de computer. Ik heb toen dropbox gedownload, maar ik vind dat dat ook niet super ideaal werkt.
Hele tijd geleden kon ik nog makkelijk mn iphone aan mn pc aansluiten en bij deze computer stond dan 'iphone van janine" en kon ik zo mn foto's eraf halen. Nu lukt het me op een of andere manier niet goed meer om al mijn foto's uit mijn filmrol ze op de computer te krijgen..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 juni 2014 om 21:58 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 961612)
Ja sorry. :o Bij mij staat alles in het Engels ingesteld. Die Kaaphollandse vertalingen ken ik niet. Ik gok maar wat. Vandaar het plaatje.

Ik heb dat zo al een keer of vijfenzeventig gedaan om test iPhones te clonen. De laatste keer verleden maandag van een test iPhone 4S naar een iPhone 5s. Met een encrypted backup worden ook alle paswoorden teruggezet.

Dat wordt wel een erg moeilijke taal voor mij, encrypted back up.. vergeet niet tegen wie je het hebt he haha ;)

Janine88 12-06-14 18:16

Ik probeer mijn nieuwe iphone te activeren maar ik krijg steeds de melding: Uw iphone kan niet worden geactiveerd omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is. Sluit uw iphone aan op itunes voor activering of probeer het over enkele minuten opnieuw.

En als ik m dan aansluit op itunes krijg ik de melding: de simkaart die in deze telefoon is geplaatst is vergrendeld met een pincode. voer de pincode van uw simkaart in en sluit uw iphone opnieuw aan op itunes. Kan nergens mn pincode invoeren of iets..
Kom dus niet echt verder..
Wie kan me helpen?

Never mind, kom nu verder!

HooijmansNL 12-06-14 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 961612)
Met een encrypted backup worden ook alle paswoorden teruggezet.

Dus zonder 'Encrypted BackUp niet?

ruben123100 16-06-14 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HooijmansNL (Bericht 962778)
Dus zonder 'Encrypted BackUp niet?

nee zonder encrypted Backup wordt alles terug gezet behalve de wachtwoorden. Deze moet je dan na de backup overal opnieuw invoeren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.