iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 is dood (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/155238-iphone-4-dood.html)

Heldano 05-06-14 14:32

iPhone 4 is dood
 
Beste lezers,

Sinds gisterenavond is mijn iPhone 4 plotseling overleden, hij zat gewoon in mijn broekzak in een iPhone zakje en ik heb al geprobeerd hem aan en uit te zetten d.m.v. de aan/uit knop ingedrukt te houden, maar geen reactie, ook heb ik de harde reset in DFU mode te zetten door de aan/uit knop 10s ingedrukt te houden samen met de home-button en de aan/uit knop los te laten na 10s en de home-button ingedrukt te houden, maar nogmaals geen reactie. Kan iemand mij a.u.b. verder helpen?

Met vriendelijke groeten,
Vincent

antoon100 05-06-14 14:37

Controleer om te beginnen of de batterij wel niet defect is ...

Heldano 05-06-14 14:43

Mijn idee is van niet, maar ik zal hem binnenkort proberen te vervangen, dankjewel voor de tip

antoon100 05-06-14 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heldano (Bericht 962047)
Mijn idee is van niet, maar ik zal hem binnenkort proberen te vervangen, dankjewel voor de tip

Je moet niet denken of "iets is ...."
Je moet zeker zijn, met "iets denken" kan men niet de oorzaak van een probleem achterhalen.
Om zo'n onverklaarbare/plotse problemen op te lossen dienen er stappen ondernomen te worden.

Met een voltmeter kan je dit makkelijk testen zonder dat je vooraf kosten moet doen.

Heldano 05-06-14 14:53

Ik heb hem al open gehad en kan niks vreemds aan de batterij zien en hij is ook maar 3 jaar uit dus waarschijnlijk is het niet maar zoals ik in mijn vorige reactie zei zal ik hem binnenkort vervangen

antoon100 05-06-14 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heldano (Bericht 962051)
Ik heb hem al open gehad en kan niks vreemds aan de batterij zien ....

Dit is normaal dat je niks vreemd ziet, ik heb dan ook nooit geweten dat een batterij "ziekteverschijnselen" vertoont bij een mogelijk defect of werkende batterij :rolleyes:

Je dient dit te controleren door middel van een voltmeter.

Heldano 05-06-14 14:59

Nou ik heb weleens eerder een defecte batterij gehad en die zag er aan de contactpunten zwart met een witte aanslag dus het is soms zichtbaar

vuurvreter 05-06-14 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heldano (Bericht 962053)
Nou ik heb weleens eerder een defecte batterij gehad en die zag er aan de contactpunten zwart met een witte aanslag dus het is soms zichtbaar

Leg hem eerst eens voor een paar uur aan de lader, kijken wat er dan gebeurt.

Heldano 05-06-14 16:21

Ook dit heb ik al geprobeerd door hem vanaf rond 21:00 t/m ongeveer 6:45 aan de lader te leggen, maar nog steeds geen teken van leven :(

Techfreak 05-06-14 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heldano (Bericht 962061)
Ook dit heb ik al geprobeerd door hem vanaf rond 21:00 t/m ongeveer 6:45 aan de lader te leggen, maar nog steeds geen teken van leven :(

En 'denk' je nog steeds dat er niets mis is met de batterij? ;)

Heldano 05-06-14 16:25

Dat weet ik niet helemaal zeker, maar het is gewoon vreemd dat hij het ene moment nog perfect doet en niet eens een seconde later helemaal niks meer doet en het lijkt mij als de batterij het begeeft het langzamer zichtbaarder wordt en niet binnen één seconde, maar dit kan ik ook mis hebben

vuurvreter 05-06-14 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heldano (Bericht 962047)
Mijn idee is van niet, maar ik zal hem binnenkort proberen te vervangen, dankjewel voor de tip

Misschien is het handiger om dit aan een erkend Apple reparateur over te laten, die weten hebben daar ervaring mee.

En dat zeggen we niet voor niks.

Heldano 05-06-14 16:41

Ja maar ik heb er weleens meer vervangen en ik ga de iPhone 6 kopen zodra deze uit is dus om dan 50 euro of meer (ik weet niet hoe duur Apple is wat dit betreft) uit te geven zie ik ook niet echt zitten eerlijk gezegd ;p

vuurvreter 05-06-14 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heldano (Bericht 962068)
Ja maar ik heb er weleens meer vervangen en ik ga de iPhone 6 kopen zodra deze uit is dus om dan 50 euro of meer (ik weet niet hoe duur Apple is wat dit betreft) uit te geven zie ik ook niet echt zitten eerlijk gezegd ;p

Succes en vooral niet komen uithuilen als het mis gaat.

Ik laat het hier verder bij.

Heldano 05-06-14 16:45

Haha nee zal ik niet doen, dan is het gewoon simpelweg mijn eigen domme schuld als het misgaat

Guest-20180925190238 05-06-14 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heldano (Bericht 962065)
...maar het is gewoon vreemd dat hij het ene moment nog perfect doet en niet eens een seconde later helemaal niks meer doet en het lijkt mij als de batterij het begeeft het langzamer zichtbaarder wordt en niet binnen één seconde, maar dit kan ik ook mis hebben

Het is heel menselijk om de oorzaak van een probleem trachten te minimaliseren. Het verandert helaas niets aan de oorzaak van het probleem. Inherent aan een probleem is dat het er één seconde geleden niet was en nu wel.:)

suzuki2002 05-06-14 17:00

Koppel de batterij los. Sluit dan de iphone aan een lader aan .

Krijg je appeltje te zien is 90 procent zeker je batterij defect .


Gaat deze dan nog niet aan dan is er niks mis met je batterij en zal je verder moeten zoeken .

Tegen die tijd heb ik nog wel wat tips

senna22 05-06-14 21:31

Is je dockconnector niet gewoon stuk?
Accu leeg omdat hij niet geladen heeft en geen stroom op het logicboard krijgen door de dockconnector.

suzuki2002 06-06-14 15:41

Nee senna een accu gaat niet plotseling leeg .

RoanNeervoort 06-06-14 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 962186)
Nee senna een accu gaat niet plotseling leeg .

Heb je ook een oplossing of kom je alleen om iemand op zn plek te zetten?


EDIT: niet goed gekeken, sorry suzuki2002, zag net dat je oplossing (#17) al had gegeven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:02.