iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Microfoon werkt niet tijdens bellen (iPhone 5s) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/155345-microfoon-werkt-niet-tijdens-bellen-iphone-5s.html)

Ralph1987 09-06-14 15:50

Microfoon werkt niet tijdens bellen (iPhone 5s)
 
Goedenmiddag allen,

Ik heb een probleem met mijn Iphone 5s.

Mijn microfoon werk niet tijdens het bellen, Het vreemde is; bij het maken van voicememo's of videos werk hij gewoon wel. Wel is het mogelijk om handsfree telefoongesprekken te voeren.

Zijn er mensen bekend met een oplossing voor dit probleem, Het diverse topics gezien met dit onderwerp maar zonder directe oplossing er voor.

suzuki2002 09-06-14 16:06

Dockconnector laten vervangen dan is je probleem opgelost

Con 09-06-14 17:19

Elke 5S heeft nog garantie als ik me niet vergis. Dus niks laten vervangen, ga naar de Apple store en zij zullen je helpen.

suzuki2002 09-06-14 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Con (Bericht 962486)
Elke 5S heeft nog garantie als ik me niet vergis. Dus niks laten vervangen, ga naar de Apple store en zij zullen je helpen.


Haha dus bij apple zeggen ze sim salabim. En dan doet tie het weer???

Con 09-06-14 19:41

Klopt helemaal Suzuki! Dat jij een slimmere oplossing oppert om de iPhone te laten maken op eigen kosten waarmee de garantie tevens ook vervalt, welke de topicstarter hoogstwaarschijnlijk nog heeft, wil niet zeggen dat iedereen zo slim is.

Domme mensen gaan met garantie naar de Apple store. Daar wordt kosteloos gekeken naar het probleem en dan doet Apple sim salabim en krijg je een ander toestel mee of wordt je eigen toestel gerepareerd, ter plekke. Maar goed, nogmaals niet iedereen is zo slim als jij...

suzuki2002 09-06-14 19:56

Snap het niet helemaal .volgens mij heb je last van de warmte .

Wie heeft gezegd dat dit op eigen kosten gerepareerd moet worden ?

Apple doet geen sim salabim zoals jij oppert ,( breng hem binnen en het werkt weer . )

Apple schroeft deze open vervangt de dockconnctor en dan werkt deze weer .


Gelukkig is niet iedereen zo snel aangebrand als jij

Con 09-06-14 21:00

Suzuki: wie heeft gezegd, voordat jij deze woorden in je mond nam, dat Apple sim salabim doet en de iPhone weer gemaakt is?

Elke weldenkend mens kan uit mijn eerste reactie afleiden dat ik bedoel dat de topicstarter garantie heeft en Apple dus het toestel kosteloos moet laten maken, vervangen of een nieuwe meegeven.

Dat jij dan op de bijdehande toer gaat en vervolgens eenzelfde reactie terugkrijgt, is aan jezelf te danken. Ik ben niet aangebrandt noch heb ik iets tegen jou. Als je normaal gereageerd had, had ik (en jij) een aantal reacties kunnen achterlaten. Bij deze is dit mijn laatste reactie op ons "doen". Het beste!

suzuki2002 09-06-14 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Con (Bericht 962486)
Elke 5S heeft nog garantie als ik me niet vergis. Dus niks laten vervangen, ga naar de Apple store en zij zullen je helpen.


Nou daar gaan we weer.

Volgens mij staat daar echt (dus niks laten vervangen )

Con 09-06-14 21:16

Vooruit, nog eentje dan ;). Laten vervangen in jouw post suggereert laten vervangen door een ieder willekeurig persoon of bedrijf. Als je nu laten vervangen door Apple had ingetikt... omdat dat niet duidelijk was, plaatste ik mijn reactie. Een fijne avond verder!

suzuki2002 09-06-14 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Con (Bericht 962517)
Vooruit, nog eentje dan ;). Laten vervangen in jouw post suggereert laten vervangen door een ieder willekeurig persoon of bedrijf. Als je nu laten vervangen door Apple had ingetikt... omdat dat niet duidelijk was, plaatste ik mijn reactie. Een fijne avond verder!

Nee dat suggereert dat niet dat maak jij ervan .

Maar goed als jij nou in had getikt eventueel onder garantie bij apple laten vervangen in plaats van (niks laten vervangen) .. Omdat dat niet duidelijk was. plaatste ik mijn reactie op jou reactie .

Jij ook fijne avond :confused:

RoanNeervoort 11-06-14 11:58

En wie heeft nu de grootse ***?

TS gaat (als hij slim is) terug naar de Apple Store en laat het probleem verhelpen.

Opgelost :)

suzuki2002 12-06-14 16:21

Ts vraagt niet wat hij moet doen , maar naar een oplossing van zijn probleem .

RoanNeervoort 12-06-14 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 962743)
Ts vraagt niet wat hij moet doen , maar naar een oplossing van zijn probleem .

Zie #2 (is nog je eigen post ook ;))

suzuki2002 12-06-14 17:52

Precies en dat is niet wat hij moet doen maar is wel de oplossing voor zijn probleem .

Anders had ik wel geschreven. . Je moet

RoanNeervoort 12-06-14 18:02

Als hij zijn probleem op wilt lossen dan MOET hij inderdaad het onderdeel laten vervangen (door wie laat ik buiten beschouwing in deze post)

pascalbrouwers 20-09-14 22:48

Ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 5 ( geen S zoals TS).
Als ik wil bellen ( of gebeld wordt) kan dit alleen maar handsfree of bluetooth ( carkit).
De dictafoon functioneert prima.
Ben al bij t-mobile geweest daar de iphone onder garantie valt.
Laat ik nu de pech hebben dat ik de papieren niet meer kan vinden….
M.a.w. geen garantie meer.
Toestel wordt in december 2 jaar oud, had ik de papieren gevonden zou deze gemaakt worden.

Iphone is nog nooit gevallen of iets dergelijks.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en wat dit zou kunnen gaan kosten ( of waar ik zeker op moet rekenen).
Heb deze iphone min of meer aan mijn dochter belooft…… en ik een nieuwe 6.

Graag jullie hulp.

Pascal

faire4u 22-09-14 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 973066)
Ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 5 ( geen S zoals TS).
Als ik wil bellen ( of gebeld wordt) kan dit alleen maar handsfree of bluetooth ( carkit).
De dictafoon functioneert prima.
Ben al bij t-mobile geweest daar de iphone onder garantie valt.
Laat ik nu de pech hebben dat ik de papieren niet meer kan vinden….
M.a.w. geen garantie meer.
Toestel wordt in december 2 jaar oud, had ik de papieren gevonden zou deze gemaakt worden.

Iphone is nog nooit gevallen of iets dergelijks.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en wat dit zou kunnen gaan kosten ( of waar ik zeker op moet rekenen).
Heb deze iphone min of meer aan mijn dochter belooft…… en ik een nieuwe 6.

Graag jullie hulp.

Pascal

Kan je aan de klantenservice van TM geen kopie vragen van je contract waar ook de aankoop van je iphone opstaat?

pascalbrouwers 22-09-14 11:33

Dat is wellicht een idee..
Weet niet of dit kan ,maar ga het proberen.
THX
Pascal

pascalbrouwers 22-09-14 19:52

Heb een mail naar de klantenservice gestuurd, ben benieuwd op het antwoord.
Wacht even af anders ga ik ook nog even bellen.

Ik kan het bij een gsm shop laten maken voor +/- 30 euro dat valt dan ook weer mee.

Pascal

Mad_Wally 23-09-14 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 973734)
Heb een mail naar de klantenservice gestuurd, ben benieuwd op het antwoord.
Wacht even af anders ga ik ook nog even bellen.

Ik kan het bij een gsm shop laten maken voor +/- 30 euro dat valt dan ook weer mee.

Pascal

Een soortgelijk probleem gehad met de iPhone 4 enkele weken buiten de garantie (2 jaar T-mobile).

Bleek een audio chip te zijn. Chip is op de achterkant gesoldeerd, niet met normaal gereedschap te doen. Kosten meer dan 150 euro.
Zoek op "iPhone 4 audio IC reball"

Ik weet niet of dit probleem ook voorkomt bij latere generaties.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:27.