iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone laadt niet meer op als hij aantstaat, hoe kan je whatsappcontaccen behouden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/155667-iphone-laadt-niet-meer-op-aantstaat-whatsappcontaccen-behouden.html)

Eyimfihlo 20-06-14 21:09

Iphone laadt niet meer op als hij aantstaat, hoe kan je whatsappcontaccen behouden
 
Ik heb een probleem: Mijn Iphone 4 laadt alleen maar als hij uitstaat.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik wilde eerst mijn telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar ik heb de Iphone tweedehands gekocht dus ik weet niet welke codes je daarvoor nodig bent en of ik dat wel zomaar kan doen. En hoe behoud je je contact personen in whatsapp na het terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Alvast heel erg bedankt!

dvischjager 20-06-14 22:18

Voordat je helemaal teruggaat naar de fabrieksinstellingen zou ik even een harde reset proberen en dan kijken of het werkt.


Een back-up van Whatsapp maak je als volgt: Whatsapp > Instellingen > Chatinstellingen > Reservekopie > Maak nu reservekopie. Wacht nu tot dit proces is afgerond en er staat een veilige back-up die je op elk moment kan terughalen.


Voordat je de volgende stap gaat uitvoeren moet je ervoor zorgen dat je belangrijke gegevens in iCloud staan. Dit controleer je bij Instellingen > iCloud. Zet daar alles aan wat jij belangrijk vindt en wacht een paar minuten om zeker te weten dat alles in iCloud staat.

Maak in dit instellingenmenu ook (voor als de volgende stap toch niet gaat werken) een reservekopie van de hele iPhone op iCloud. Open weer het iCloud instellingenmenu en selecteer "Reservekopie". Tik op "Maak nu reservekopie" en wacht alweer tot het proces is afgerond.

We gaan nu je iPhone naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Het is geen probleem dat je iPhone tweedehands is. Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen. Voer, als je die hebt ingesteld, je wachtwoord in en laat de iPhone zijn werk doen.

Als je helemaal klaar bent is het volgens mij de bedoeling dat je geen back-up van iCloud terugzet. Je kunt wel je contacten etc. van iCloud terughalen.


Mocht dit alweer niet werken zet je je zojuist gemaakte reservekopie uit iCloud terug. Herstel je iPhone nog eens naar de fabrieksinstellingen en zet nu wel een back-up uit iCloud terug.

Om je Whatsapp gesprekken weer op je iPhone te toveren open je Whatsapp, voer je je mobiele nummer in en Whatsapp vertelt je hoe je verder moet.


Als mijn oplossingen niet gewerkt hebben, zou ik naar een Apple Store of geautoriseerde Apple serviceprovider gaan. Het is in dat geval een hardwarematig probleem.

Bubbly 21-06-14 01:20

Noot: je hebt niet zoiets als "WhatsApp-contactpersonen". WhatsApp uploadt de contactboek van je iPhone en kijkt wie er WhatsApp gebruiken uit je vrienden. Dus als je contactpersonen synct via iCloud heb je al een back-up daarvan in de cloud staan (na te gaan door iCloud te syncen met je computer).

faire4u 21-06-14 16:15

Ts schrijft dat de iPhone alleen wil laden als die uitstaat. Bij mij lukt dat niet, als die uitstaat en ik wil hem laden ( steek de kabel erin ) dan gaat die automatisch aan.

Eyimfihlo 21-06-14 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager (Bericht 963392)
Voordat je helemaal teruggaat naar de fabrieksinstellingen zou ik even een harde reset proberen en dan kijken of het werkt.


Een back-up van Whatsapp maak je als volgt: Whatsapp > Instellingen > Chatinstellingen > Reservekopie > Maak nu reservekopie. Wacht nu tot dit proces is afgerond en er staat een veilige back-up die je op elk moment kan terughalen.


Voordat je de volgende stap gaat uitvoeren moet je ervoor zorgen dat je belangrijke gegevens in iCloud staan. Dit controleer je bij Instellingen > iCloud. Zet daar alles aan wat jij belangrijk vindt en wacht een paar minuten om zeker te weten dat alles in iCloud staat.

Maak in dit instellingenmenu ook (voor als de volgende stap toch niet gaat werken) een reservekopie van de hele iPhone op iCloud. Open weer het iCloud instellingenmenu en selecteer "Reservekopie". Tik op "Maak nu reservekopie" en wacht alweer tot het proces is afgerond.

We gaan nu je iPhone naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Het is geen probleem dat je iPhone tweedehands is. Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen. Voer, als je die hebt ingesteld, je wachtwoord in en laat de iPhone zijn werk doen.

Als je helemaal klaar bent is het volgens mij de bedoeling dat je geen back-up van iCloud terugzet. Je kunt wel je contacten etc. van iCloud terughalen.


Mocht dit alweer niet werken zet je je zojuist gemaakte reservekopie uit iCloud terug. Herstel je iPhone nog eens naar de fabrieksinstellingen en zet nu wel een back-up uit iCloud terug.

Om je Whatsapp gesprekken weer op je iPhone te toveren open je Whatsapp, voer je je mobiele nummer in en Whatsapp vertelt je hoe je verder moet.


Als mijn oplossingen niet gewerkt hebben, zou ik naar een Apple Store of geautoriseerde Apple serviceprovider gaan. Het is in dat geval een hardwarematig probleem.

Okay het duurde even, maar ik heb dit gedaan maar het heeft dus niet geholpen, kunnen ze je bij een Apple Store wel helpen, ookal is je iphone tweedehands?

dvischjager 21-06-14 22:59

Een iPhone is een iPhone. Ze helpen je wel. Je hoeft het niet eens te vermelden :). Als je langsgaat bij een echte Apple Store is het slim om eerst een afspraak te maken. Dit doe je heel simpel via de volgende link:

Apple Store Reserveren

Eyimfihlo 22-06-14 13:47

Bedankt voor de tip!

Eyimfihlo 29-06-14 18:50

Inmiddels anderhalve week verder, maar de oorzaak van het probleem is gevonden; de lader gaf niet genoeg stroom om de telefoon op te laden als deze aanstond (dus wel als deze uit stond)

Guest-20180925190238 29-06-14 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyimfihlo (Bericht 964040)
de lader gaf niet genoeg stroom om de telefoon op te laden als deze aanstond (dus wel als deze uit stond)

Wat voor een lader is dat die door de knieën gaat als de iPhone aanstaat? Zeker geen originele Apple lader.

Eyimfihlo 29-06-14 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 964041)
Wat voor een lader is dat die door de knieën gaat als de iPhone aanstaat? Zeker geen originele Apple lader.

De eerste was wel een originele apple lader, maar die ging al snel kapot. De tweede was idd geen originele :/ dan toch maar een originele (dure) kopen denk ik...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:52.