//

Iphone laadt niet meer op als hij aantstaat, hoe kan je whatsappcontaccen behouden

Iphone laadt niet meer op als hij aantstaat, hoe kan je whatsappcontaccen behouden discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een probleem: Mijn Iphone 4 laadt alleen maar als hij uitstaat. Hoe kan ik dit oplossen? Ik wilde eerst mijn telefoon terugzetten naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-06-14, 21:09
Eyimfihlo Eyimfihlo is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 9
Exclamation Iphone laadt niet meer op als hij aantstaat, hoe kan je whatsappcontaccen behouden

Ik heb een probleem: Mijn Iphone 4 laadt alleen maar als hij uitstaat.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik wilde eerst mijn telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar ik heb de Iphone tweedehands gekocht dus ik weet niet welke codes je daarvoor nodig bent en of ik dat wel zomaar kan doen. En hoe behoud je je contact personen in whatsapp na het terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Alvast heel erg bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-14, 22:18
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Voordat je helemaal teruggaat naar de fabrieksinstellingen zou ik even een harde reset proberen en dan kijken of het werkt.


Een back-up van Whatsapp maak je als volgt: Whatsapp > Instellingen > Chatinstellingen > Reservekopie > Maak nu reservekopie. Wacht nu tot dit proces is afgerond en er staat een veilige back-up die je op elk moment kan terughalen.


Voordat je de volgende stap gaat uitvoeren moet je ervoor zorgen dat je belangrijke gegevens in iCloud staan. Dit controleer je bij Instellingen > iCloud. Zet daar alles aan wat jij belangrijk vindt en wacht een paar minuten om zeker te weten dat alles in iCloud staat.

Maak in dit instellingenmenu ook (voor als de volgende stap toch niet gaat werken) een reservekopie van de hele iPhone op iCloud. Open weer het iCloud instellingenmenu en selecteer "Reservekopie". Tik op "Maak nu reservekopie" en wacht alweer tot het proces is afgerond.

We gaan nu je iPhone naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Het is geen probleem dat je iPhone tweedehands is. Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen. Voer, als je die hebt ingesteld, je wachtwoord in en laat de iPhone zijn werk doen.

Als je helemaal klaar bent is het volgens mij de bedoeling dat je geen back-up van iCloud terugzet. Je kunt wel je contacten etc. van iCloud terughalen.


Mocht dit alweer niet werken zet je je zojuist gemaakte reservekopie uit iCloud terug. Herstel je iPhone nog eens naar de fabrieksinstellingen en zet nu wel een back-up uit iCloud terug.

Om je Whatsapp gesprekken weer op je iPhone te toveren open je Whatsapp, voer je je mobiele nummer in en Whatsapp vertelt je hoe je verder moet.


Als mijn oplossingen niet gewerkt hebben, zou ik naar een Apple Store of geautoriseerde Apple serviceprovider gaan. Het is in dat geval een hardwarematig probleem.
__________________
Daniel
  #3  
Oud 21-06-14, 01:20
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Noot: je hebt niet zoiets als "WhatsApp-contactpersonen". WhatsApp uploadt de contactboek van je iPhone en kijkt wie er WhatsApp gebruiken uit je vrienden. Dus als je contactpersonen synct via iCloud heb je al een back-up daarvan in de cloud staan (na te gaan door iCloud te syncen met je computer).
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #4  
Oud 21-06-14, 16:15
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ts schrijft dat de iPhone alleen wil laden als die uitstaat. Bij mij lukt dat niet, als die uitstaat en ik wil hem laden ( steek de kabel erin ) dan gaat die automatisch aan.
  #5  
Oud 21-06-14, 21:17
Eyimfihlo Eyimfihlo is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Voordat je helemaal teruggaat naar de fabrieksinstellingen zou ik even een harde reset proberen en dan kijken of het werkt.


Een back-up van Whatsapp maak je als volgt: Whatsapp > Instellingen > Chatinstellingen > Reservekopie > Maak nu reservekopie. Wacht nu tot dit proces is afgerond en er staat een veilige back-up die je op elk moment kan terughalen.


Voordat je de volgende stap gaat uitvoeren moet je ervoor zorgen dat je belangrijke gegevens in iCloud staan. Dit controleer je bij Instellingen > iCloud. Zet daar alles aan wat jij belangrijk vindt en wacht een paar minuten om zeker te weten dat alles in iCloud staat.

Maak in dit instellingenmenu ook (voor als de volgende stap toch niet gaat werken) een reservekopie van de hele iPhone op iCloud. Open weer het iCloud instellingenmenu en selecteer "Reservekopie". Tik op "Maak nu reservekopie" en wacht alweer tot het proces is afgerond.

We gaan nu je iPhone naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Het is geen probleem dat je iPhone tweedehands is. Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen. Voer, als je die hebt ingesteld, je wachtwoord in en laat de iPhone zijn werk doen.

Als je helemaal klaar bent is het volgens mij de bedoeling dat je geen back-up van iCloud terugzet. Je kunt wel je contacten etc. van iCloud terughalen.


Mocht dit alweer niet werken zet je je zojuist gemaakte reservekopie uit iCloud terug. Herstel je iPhone nog eens naar de fabrieksinstellingen en zet nu wel een back-up uit iCloud terug.

Om je Whatsapp gesprekken weer op je iPhone te toveren open je Whatsapp, voer je je mobiele nummer in en Whatsapp vertelt je hoe je verder moet.


Als mijn oplossingen niet gewerkt hebben, zou ik naar een Apple Store of geautoriseerde Apple serviceprovider gaan. Het is in dat geval een hardwarematig probleem.
Okay het duurde even, maar ik heb dit gedaan maar het heeft dus niet geholpen, kunnen ze je bij een Apple Store wel helpen, ookal is je iphone tweedehands?
  #6  
Oud 21-06-14, 22:59
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Een iPhone is een iPhone. Ze helpen je wel. Je hoeft het niet eens te vermelden . Als je langsgaat bij een echte Apple Store is het slim om eerst een afspraak te maken. Dit doe je heel simpel via de volgende link:

Apple Store Reserveren
  #7  
Oud 22-06-14, 13:47
Eyimfihlo Eyimfihlo is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor de tip!
  #8  
Oud 29-06-14, 18:50
Eyimfihlo Eyimfihlo is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 9
Standaard

Inmiddels anderhalve week verder, maar de oorzaak van het probleem is gevonden; de lader gaf niet genoeg stroom om de telefoon op te laden als deze aanstond (dus wel als deze uit stond)
  #9  
Oud 29-06-14, 18:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyimfihlo Bekijk bericht
de lader gaf niet genoeg stroom om de telefoon op te laden als deze aanstond (dus wel als deze uit stond)
Wat voor een lader is dat die door de knieën gaat als de iPhone aanstaat? Zeker geen originele Apple lader.
  #10  
Oud 29-06-14, 18:56
Eyimfihlo Eyimfihlo is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wat voor een lader is dat die door de knieën gaat als de iPhone aanstaat? Zeker geen originele Apple lader.
De eerste was wel een originele apple lader, maar die ging al snel kapot. De tweede was idd geen originele :/ dan toch maar een originele (dure) kopen denk ik...
Reageren

Labels
opladen, whatsapp



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn iphone trilt niet meer als hij aangezet wordt Pra iPhone algemeen 4 18-04-14 14:21
Iphone laadt niet op wanneer hij aan staat? GregB iPhone algemeen 2 11-07-12 19:46
iPhone 3G laadt niet TENZIJ hij uit staat sjoerd24 iPhone algemeen 0 29-06-11 17:59
iPhone: Tijdens Quickpwn laadt hij niet meer dav0rr Jailbreak 0 05-01-09 22:18
Mac OS X: Hoe kan ik mijn contacten behouden? Michel12210 iTunes 2 12-11-08 11:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:30.