//

Herkent iemand deze vlek?

Herkent iemand deze vlek? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, heb de afgelopen maand 2 verschillende soorten (goedkopere) screenprotectors geprobeerd. En elke keer die verdomde waas af en toe. Het is net alsof je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-06-14, 17:40
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard Herkent iemand deze vlek?

Hoi, heb de afgelopen maand 2 verschillende soorten (goedkopere) screenprotectors geprobeerd. En elke keer die verdomde waas af en toe. Het is net alsof je vingerafdruk erin hangt. Nu heb ik de protector eraf en nu is het nog af en toe (1/2 keer per dag)aanwezig, in mindere mate en nu is het met een klein veegje weg te poetsen, zelfs met je vinger. Is dit normaal? Herkent iemand dit? Kan een screenprotector het scherm beschadigd hebben? Daarnaast krijg ik mijn scherm moeilijk schoon van vingerafdrukken, dit is bij de ipad hetzelfde.

Ben benieuwd, deze foto is van internet, ik zelf heb de 5S. De vlekjes zitten niet op dezelfde plek, wisselt. Op die foto is het die vlek net boven de homeknop, dit effect krijg je ook als je een klein druppeltje speeksel op je scherm doet.

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-06-14, 21:41
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Niet goed te zien maa kan zijn dat de coating laag niet goec gehecht heeft en op sommige plekken versleten is
  #3  
Oud 26-06-14, 22:36
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Bij die persoon op de foto is het geloof ik op idd een plek. Maar bij mij wisselt het en is het zonder protector niet vaak. Dus zelf denk ik niet dat het de coating is maar een vette vinger oid of opgehoopt vet op 1 plek waar je veel hebt gedrukt. Als ik het scherm oppoets is het helemaal helder?!

En heef iemand ervaring met Gainn screenprotectors en met screenprotectors van de hema? Overweeg namelijk om voortaan de iphone zonder screenprotector te gaan gebruiken na 2 verschillende negatieve merk ervaringen. Maar als iemand ervaring met deze heeft overweeg ik nog wel een poging te wagen

Laatst gewijzigd door dennissch; 27-06-14 om 09:19.
  #4  
Oud 27-06-14, 09:43
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Ik denk dat (omdat jij de screenprotector er weer af heb gehaald) er nog een fijn laagje is blijven zitten die vlekken kan veroorzaken.

Heb je je scherm al schoongemaakt met bijv een middel dat je ook voor TV-schermen gebruikt?

Ik verwacht dat dit je probleem oplost...kan ook aan mij liggen
  #5  
Oud 27-06-14, 09:45
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Zou kunnen wat je zegt, maar hoe kan het dat het nu gelukkig maar 1/2 x per dag is en met protector veel vaker. En als ik het scherm schoonmaak en ik wrijf goed dan is het scherm ook volledig proper, je ziet geen lijmmresten.
  #6  
Oud 27-06-14, 10:15
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Dat kan ik helaas niet verklaren, zo ver reikt mijn kennis niet
  #7  
Oud 27-06-14, 10:20
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Haha geeft niet alles is welkom.
  #8  
Oud 29-06-14, 16:07
Wilvee Wilvee is offline
• iOS 11.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 16
Standaard

Waarschijnlijk zijn dit restanten van vingerafdrukken van voor het aanbrengen van een screen protector folie, of Newton ringen.
Restant vingerafdruk is simpel te verwijderen met 90% alcohol (verkrijgbaar bij DA of kruidvat).
Newton ringen worden veroorzaakt door reflecties of verschil in lichtbreking tussen verschillende lagen glas en zijn lastiger of geheel niet te verhelpen.
Het iPhone scherm bestaat uit verschillende lagen, die elkaar mogelijk raken bijv. ten gevolge van een val.
Ik zou beginnen met de alcohol,
Scherm zeer zorgvuldig reinigen in een zo veel mogelijk stofvrije ruimte, latex handschoenen (ongepoederd!) aan en een nieuwe screenprotector erop.
Als het Newton ringen zijn rest het scherm te vervangen.
  #9  
Oud 29-06-14, 17:16
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Bedankt voor je reactie, heb wat nagezocht en lees dat de meeste screenprotrctors/kunstof dit effect hebben, en dat het dus vetvlekken zijn. Heb er nu een nieuwe protector op, en door de reinigende werking van mijn broek is het scherm elke keer vetvrij. Die vetvlekken zijn heel af en toe ook op mijn ipad, waar geen protector opzit.

Laatst gewijzigd door dennissch; 29-06-14 om 17:34.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iemand ervaring met deze koper? Moesje18 Koopinformatie Nederland 12 14-07-10 08:39
Iemand ervaring met deze webshop? Rockywoman Koopinformatie Nederland 1 30-06-10 10:37
Iemand bekent met deze winkel? Edwin1970 Koopinformatie Nederland 1 29-07-09 19:19
Wie herkent deze app Jean72 Archief 3 21-07-09 08:43
iemand deze site al gezien? dpz Archief 4 17-07-08 17:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:24.