//

Notities op iPhone en Macbook

Notities op iPhone en Macbook discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ineens verschijnen mijn notities die ik in mijn Iphone invoer niet meer op mijn Macbook. Andersom lukt dat ook niet. Eerder werkte dat wel....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-06-14, 11:09
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard Notities op iPhone en Macbook

Ineens verschijnen mijn notities die ik in mijn Iphone invoer niet meer op mijn Macbook. Andersom lukt dat ook niet. Eerder werkte dat wel.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-14, 11:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Notities zijn (nog steeds) onderdeel van Apple Mail. Dus, het transportmechanisme voor Notities is Apple iCloud Mail. Is dat nog allemaal goed ingesteld op de iPhone en MacBook?
  #3  
Oud 28-06-14, 11:38
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard

Op mijn Iphone had ik inderdaad bij Instellingen > iCloud Mail niet geselecteerd. Dat heb ik nu aangepast. Ook op mijn Macbook was bij Systeemvoorkeuren > iCloud Mail niet aangehinkt. Ook dat is nu aangepast. Beide apparaten heb ik opnieuw opgestart, maar helaas er is nog geen communicatie tussen beide apparaten.
  #4  
Oud 28-06-14, 11:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luistervinkje Bekijk bericht
Beide apparaten heb ik opnieuw opgestart, maar helaas er is nog geen communicatie tussen beide apparaten.
En je gebruikt ook een iCloud @me.com of @icloud.com mail adres? Kijk ook eens na in www.icloud.com of de Notities daar ook staan.
  #5  
Oud 28-06-14, 11:54
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard

Nadat ik Wi-Fi heb ingeschakeld werkt het wel weer. Zou dat kunnen betekenen dat het niet werkt onder 3G?
  #6  
Oud 28-06-14, 11:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luistervinkje Bekijk bericht
Zou dat kunnen betekenen dat het niet werkt onder 3G?
De iCloud SMTP servers werken hier wel op GPRS/EDGE/3G/4G bij alle providers in binnen- en buitenland. Heb je eventueel andere SMTP servers ingesteld in de mail instellingen?

Of ga eens kijken in Settings -> Cellular -> Use Cellular Data for: of Mail & Notities wel ingeschakeld zijn.
  #7  
Oud 02-07-14, 20:55
Just Just Just Just is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 36
Standaard

Icloud speelt ook een rol, als je op het kopje icloud klikt, zie je notities. Die moet je aanvinken op beide apparaten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (36,9 KB, 7x gelezen)
  #8  
Oud 02-07-14, 22:13
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

In mijn ervaring heeft Apple nog niet alles op een rijtje wat betreft notities. 2 computers met hetzelfde account kunnen compleet andere zaken bevatten, zonder dat ze naar elkaar syncen. Als je het account uitlogt verdwijnt alles, als je na een herstart opnieuw inlogt verschijnen exact de verschillende notities. Een iPhone synct dan wel met één van de twee, maar de derde computer lijkt een volledig ander account te gebruiken (afwijkende notities zijn opgeslagen in de cloud), wat dus niet zo is. Dit probleem duurt – ik gok – al anderhalf jaar.

Het is dat het geen betaalde dienst is, maar van een groot bedrijf als Apple verwacht je zulke fouten niet. Het risico van dataverlies is onwaarschijnlijk groot, als ze dan toch 'opeens' fixen zonder de verschillende data samen te voegen. De oplossing was Notities op de afwijkende computer niet meer gebruiken. Er is dus geen oplossing. Je kunt controleren welke notities (iPhone vs. Mac) in je account staan door op www.icloud.com in te loggen en de webapp te gebruiken.

PS: iCloud Mail heeft op de computers ook nooit aangestaan, terwijl de notities eerder wel gesynct werden.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #9  
Oud 03-07-14, 08:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier worden Notities (en de andere iCloud diensten zoals Mail enz.) perfect gesynct tussen drie (3) Macs en vier (4) iDevices. Dus, in mijn ervaring heeft Apple wel alles op een rijtje wat betreft Notities.
  #10  
Oud 03-07-14, 08:23
Just Just Just Just is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 36
Standaard

Het ligt er ook aan of er geen 'butsen' in het rubber of meta zitten
  #11  
Oud 03-07-14, 08:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Just Just Bekijk bericht
Het ligt er ook aan of er geen 'butsen' in het rubber of meta zitten
In mijn notities zitten geen "butsen"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? blackpirates Chat en geruchten 1 17-07-12 09:56
Gmail imap notities en agenda synchroniseren met macbook thelorrr iTunes 0 23-05-11 22:35
Iphone 3G notities sync Gmail Overlord iPhone algemeen 1 09-05-11 04:48
Notities overzetten van Iphone naar Macbook. Chrissie iTunes 0 15-07-10 13:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:05.