iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Oplader omruilprogramma (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/156228-oplader-omruilprogramma.html)

cynthiar 12-07-14 13:03

Oplader omruilprogramma
 
Heeft iemand al zijn oplader omgeruild?
Zo ja, waar en hoe gaat dat in zijn werk? Kan het ook bij bv de Kpn winkel?

Werner1963 12-07-14 13:09

Apple?s inruilprogramma voor iPhone-opladers ook in Nederland en België - iPhoneclub.nl

iPhoneAlot 12-07-14 13:18

Tja, geen enkele goede daad blijft onbestraft...
Bij elke nieuwe release van iPhones of iPads zijn de Mrs. en ik van de partij. Om de verkoop van de 'oude' toestellen aantrekkelijker te maken, leveren we voedingen en earbuds van de nieuwe origineel verpakt bij de oude.
Nu zitten we dus te kijken met voedingen die niet kunnen worden omgeruild, omdat we de bijbehorende toestellen niet kunnen overleggen.
Doen we komende oktober dus anders...

cynthiar 12-07-14 13:36

@Werner: dat is een oud bericht. Het gaat om het omruilprogramma dat enkele weken geleden van start is gegaan.
Ik heb mijn iphone bij Apple zelf online gekocht. Ik wil weten of ik bij bv de Kpn winkel binnen kan lopen en mijn oude lader direct kan omruilen.
Het gaat om de A 1300 lader.

Werner1963 12-07-14 13:51

Je kan de defecte adapter inleveren bij een Apple Store (maak eerst online een reservering), een erkende Apple-serviceprovider of Apple Premium Resellers. Verder kun je ook vanaf 18 juni terecht bij de deelnemende telekomproviders in Nederland en België. De adapter (A1300) wordt vervolgens omgeruild voor een verbeterde adapter met modelnummer A1400 waarbij geen oververhittingsprobleem kan optreden.

als KPN deelnemend telecomprovider is zou het wel moeten lukken
Bron Apple start vervangingsprogramma voor iPhone adapters | appletips

arjan95 12-07-14 14:22

Geldt dit ook voor de iPad oplader (model A1401)?

RoanNeervoort 16-07-14 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 965168)
Geldt dit ook voor de iPad oplader (model A1401)?

Neen, alleen A1300 laders...

Kleine aanvulling; kan zijn dat KPN je NIET direct een nieuwe lader mee geeft. Dit omdat vanuit Apple geen laders geleverd worden, KPN moet deze dus opsturen. Wil je hem direct ruilen dan is de enige optie de Applestore (ook hier is er geen 100% garantie dat je direct een nieuwe krijgt, maak hiervoor een afspraak wil je zekerheid).

Roos79 16-07-14 12:53

Amac heeft wel omruil voorraad althans degene in Gouda krijgt geregeld binnen!

Aaifoney 16-07-14 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort (Bericht 965388)
Neen, alleen A1300 laders...

Kleine aanvulling; kan zijn dat KPN je NIET direct een nieuwe lader mee geeft. Dit omdat vanuit Apple geen laders geleverd worden, KPN moet deze dus opsturen. Wil je hem direct ruilen dan is de enige optie de Applestore (ook hier is er geen 100% garantie dat je direct een nieuwe krijgt, maak hiervoor een afspraak wil je zekerheid).

AMAC in Leiden heeft wel degelijk de laders op voorraad. Ik kan me dus zo voorstellen dat er meer resellers zijn die een voorraad(je) hebben.

RoanNeervoort 16-07-14 15:01

Amac in Doetinchem moest die van mij wel opsturen, kon 13 dagen wachten. Zij hadden mij verteld dat er vanuit Apple geen voorraad geleverd was en dat de laders opgestuurd worden...

Roos79 16-07-14 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort (Bericht 965439)
Amac in Doetinchem moest die van mij wel opsturen, kon 13 dagen wachten. Zij hadden mij verteld dat er vanuit Apple geen voorraad geleverd was en dat de laders opgestuurd worden...

De eerste werden idd opgestuurd maar later kregen ze dus wel voorraad om ter plekke om te ruilen ;)

RoanNeervoort 16-07-14 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 965441)
De eerste werden idd opgestuurd maar later kregen ze dus wel voorraad om ter plekke om te ruilen ;)

Ah...verklaart een hoop! ;)

Achja, ik ben die 13 dagen goed doorgekomen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:31.