//

iPhone 5s door onofficiele dealer laten maken.. Nu naar officiële Apple reparateur?

iPhone 5s door onofficiele dealer laten maken.. Nu naar officiële Apple reparateur? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, 3 weken geleden was ik de trotse bezitter van een iphone 5s, totdat ik hem liet vallen en het scherm stuk ging. Daarna heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-07-14, 20:27
fems fems is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Unhappy iPhone 5s door onofficiele dealer laten maken.. Nu naar officiële Apple reparateur?

Hallo,

3 weken geleden was ik de trotse bezitter van een iphone 5s, totdat ik hem liet vallen en het scherm stuk ging. Daarna heb ik hem (ik weet het, heel stom), naar een kleine telefoonwinkel gebracht om hem daar te laten maken. Ik had mijn telefoon nodig en dacht dat het handig was als hij in een uurtje was gemaakt in plaats van hem op te sturen naar apple.

Resultaat: scherm is weer heel, maar de front camera doet het niet.. Ik ben ermee terug gegaan naar de winkel waar ik hem heb gekocht (Saturn) en zij hebben hem opgestuurd naar hun aangesloten reparatie bedrijf. Ik krijg als reactie dat ze hem niet willen repareren omdat hij door derden al is opengemaakt.

Vandaag naar apple support gebeld en ze sturen hem daar opnieuw op voor reparatie. Nu heb ik mijn iphone nog niet terug van saturn dus zal ik hem over een week opsturen naar apple....

Mijn vraag is of ik van dezelfde reactie zal krijgen, of dat zij hem wel willen repareren? Ik wil er prima voor betalen maar ben bang dat ze hem niet willen repareren. Heeft iemand hier informatie over?

Alvast bedankt!!

Femke
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-14, 20:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fems Bekijk bericht
Heeft iemand hier informatie over?
Als Apple vaststelt dat derden (niet geautoriseerde herstellers) aan het toestel geknoeid hebben en niet originele Apple onderdelen gebruikt hebben gaat Apple dat toestel niet herstellen.
  #3  
Oud 17-07-14, 20:47
hanske636 hanske636 is offline
• iOS 13.0 beta
• iPadOS 13.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Geel (B)
Berichten: 519
Standaard

Ga terug naar die zaak waar je hem eerst hebt laten maken.
  #4  
Oud 17-07-14, 21:48
fems fems is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Ik ben al twee keer terug geweest, ze hebben de camera vervangen maar zonder resultaat. Nu wordt het een welles nietes discussie omdat niet bekend is of de voorste camera al stuk was of niet....

Ik snap dat mijn garantie is vervallen maar toch vreemd dat ik mijn telefoon nu niet meer kan laten maken. Ik denk dat ik hem alsnog opstuur naar apple, kijken wat ze zeggen..

Zou het helpen om langs de macstore te gaan?
  #5  
Oud 17-07-14, 21:58
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Bij een Apple store ruilen ze m ter plaatse in voor je als je nog garantie hebt (gaat op serienummer) en je zegt niks over de toedracht en wat er gebeurd is.

Echter, is het de vraag of valschade onder garantie valt (denk het dus niet) en of Saturn niet al iets geregistreerd heeft op het serienummer van jouw iPhone, dat men bij de Apple store kan zien? (Geen idee hoor)
Misschien als je alleen zegt dat de front camera stuk is gegaan... Maar niet het hele verhaal vertellen is natuurlijk wel een beetje liegen.

Wat sowieso wel kan, is dat je je stukke iPhone 5 omruilt tegen een vast bedrag bij de Apple Store. Je kunt ergens wel opzoeken hoeveel dat is.
  #6  
Oud 17-07-14, 22:08
fems fems is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Ik denk dat mijn serienummer al geregistreerd is want ik heb immers gebeld met apple support...

Ik ga sowieso wel even langs de apple store, hopelijk levert het wat op.

bedankt!
  #7  
Oud 18-07-14, 08:16
fems fems is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als Apple vaststelt dat derden (niet geautoriseerde herstellers) aan het toestel geknoeid hebben en niet originele Apple onderdelen gebruikt hebben gaat Apple dat toestel niet herstellen.
Daar was ik inderdaad bang voor. Ik heb echter vanochtend weer naar apple support gebeld en zij geven aan hem wel te repareren, maar dan dus zonder garantie en waarschijnlijk wordt het een bedrag van max 261 euro?

Ik hoop natuurlijk dat ze weten waar ze het over hebben of is apple support niet zo betrouwbaar?
  #8  
Oud 18-07-14, 08:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fems Bekijk bericht
Ik hoop natuurlijk dat ze weten waar ze het over hebben of is apple support niet zo betrouwbaar?
Voor die 261,- € zal Apple misschien een refurbished toestel leveren. Dat is hun standaard procedure voor toestellen buiten garantie.
  #9  
Oud 18-07-14, 08:25
fems fems is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Voor die 261,- € zal Apple misschien een refurbished toestel leveren. Dat is hun standaard procedure voor toestellen buiten garantie.
Ooo okay, nou laten we het hopen! Ik zal nog wel even een update posten...

Dank!
  #10  
Oud 18-07-14, 10:45
Bas16 Bas16 is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 72
Standaard

Mijn iPhone 4 was in het water gevallen, maar ik had zelf de achterkant los gemaakt, en de waterschade stickers waren nog wit. Ik heb hem gewoon opgestuurd en kreeg van Apple een nieuw apparaat onder garantie.
  #11  
Oud 28-07-14, 13:34
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Snap het echt niet..heb je een iPhone 5S van 3 weken oud en dan ga je hem laten reparen bij een 'beunhaas', als je je telefoon echt meteen weer nodig had dan was een bezoekje aan de Apple Store de beste optie omdat je dan direct een nieuwe mee krijgt (garantie).

Maar dat zal wel aan mij liggen...
Reageren

Labels
iphone 5s reparatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 T-mobile simlock vrij laten maken, door T-mobile xa4cornelis Odido (T-Mobile) 5 01-08-10 12:50
je iphone laten zwart maken truckdiver iPhone accessoires en onderdelen 5 06-03-08 23:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.