//

Twijfel niet tussen de HTC Diamond of iPhone 3G!!!

Twijfel niet tussen de HTC Diamond of iPhone 3G!!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zelf een HTC Touch Diamond gekocht (1 maand geleden), met heel veel spijt achteraf. Het apparaat is ontiegelijk traag, de nauwkeurigheid van de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 01-08-08, 20:21
Mic2000 Mic2000 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 58
Standaard

Ik heb zelf een HTC Touch Diamond gekocht (1 maand geleden), met heel veel spijt achteraf. Het apparaat is ontiegelijk traag, de nauwkeurigheid van de touchscreen is belabberd. Vaak crashen programma's, zoals mijn mail. Me startbalk die soms niet meer reageerd. Als je het scherm uitzet met de power button, dan blijft de software wel doordraaien, maar als je een sms ontvangt, dan hoor je dat pas als je je scherm weer aanzet. Lekker nuttig zo'n ringtone dan :S. Mijn reden ook dat ik een iPhone heb besteld en deze als het goed is binnenkort arriveerd.

Ik raad echt iedereen af een HTC Touch Diamond te kopen. NIET DOEN!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 04-08-08, 12:10
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

da's natuurlijk heel vervelend maar persoonlijk vind ik het onverstandig om nu een iPhone te bestellen. Dit toestel heeft ongeveer net zo veel problemen als een diamond....is technisch eigenlijk geen haar beter (even los van het os en de interface).

Mocht je de diamond nog niet verkocht hebben. Installeer de nieuwe firmware en zet de touchflo uit. De snelheid is dan al een stuk beter en de bugs een stuk minder.
  #43  
Oud 06-08-08, 19:25
Vassili's schermafbeelding
Vassili Vassili is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 193
Standaard

ik heb ook nog ff getwijfeld maar daar was ik binnen 5 minuten gelukkig ook weer van af
  #44  
Oud 06-08-08, 21:42
signs2007 signs2007 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mic2000 Bekijk bericht
Ik heb zelf een HTC Touch Diamond gekocht (1 maand geleden), met heel veel spijt achteraf. Het apparaat is ontiegelijk traag, de nauwkeurigheid van de touchscreen is belabberd. Vaak crashen programma's, zoals mijn mail. Me startbalk die soms niet meer reageerd. Als je het scherm uitzet met de power button, dan blijft de software wel doordraaien, maar als je een sms ontvangt, dan hoor je dat pas als je je scherm weer aanzet. Lekker nuttig zo'n ringtone dan :S. Mijn reden ook dat ik een iPhone heb besteld en deze als het goed is binnenkort arriveerd.

Ik raad echt iedereen af een HTC Touch Diamond te kopen. NIET DOEN!
Ik ben in het bezit van zowel een iphone als een diamond.
De problemen welke jij aangeeft zijn eenvoudig op te lossen door een rom upgrade. Op xda-developers worden complete roms met de nieuwste updates/tweaks gebakken, waardoor de batterij langer mee gaat en hij aanzienlijk sneller van wordt. Sinds ik de diamond heb, raak ik de iphone nauwelijks meer aan. Alleen voor wat te gamen
  #45  
Oud 06-08-08, 21:55
Mic2000 Mic2000 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 58
Standaard

Nou ik heb de rom geupdate, maar het apparaat blijft behoorlijk traag.
  #46  
Oud 09-08-08, 21:50
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Hmm, het belangrijkste vind ik toch dat een telefoon gemakkelijk te bedienen moet zijn, 1 jaar geleden was er nog geen iphone, ik heb toen de Nokia n73 gekocht, die kan alles.. internetten agenda bijhouden dus.. nou gekocht ik in duitsland even naar mijn mail kijken, 1 uur lopen k.tt.n abc def eindelijk een pagina van mijn webmail, replyen, ... 2 uur bezig geweest nog niet gelukt. Ik ben ook serieus aan het kijken naar een goede (touchscreen) telefoon maar staar niet blind op de meeste functies, ik moet ze ook zonder 200 pagina's handleiding gebruiken. Als windows mobile net zo is als het echte windows, moet ik eerlijk zeggen dat de keuze al gauw gemaakt is. Mac os is veel eenvoudiger in het gebruik en veel stabieler, is dat voor de mobiele versie ook zo? Bovendien moet hij ook nog in de auto met de Pioneer avic gebruikt kunnen worden. Belangrijkste is dat hij 1) heel simpel in het gebruik is 2) niet zo p.. traag als die Nokia's want ook dat komt mij mijn strot uit. 2 minuten wachten tot hij opgestart is.
  #47  
Oud 09-08-08, 22:00
Mic2000 Mic2000 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 58
Standaard

Dan raad ik je geen HTC aan, wat dat bestaat uit de meeste dingen die je opnoemt, die je juist niet wil. Ik ben niet partijdig, maar ik heb beide toestellen in mijn handen gehad, en de iPhone is veel user-friendly.
  #48  
Oud 09-08-08, 22:10
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

diamond met iphone OS.
dat zou wel zo stoer zijn
__________________
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik zeg. Toch?
  #49  
Oud 10-08-08, 19:29
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door signs2007 Bekijk bericht
Ik ben in het bezit van zowel een iphone als een diamond.
De problemen welke jij aangeeft zijn eenvoudig op te lossen door een rom upgrade. Op xda-developers worden complete roms met de nieuwste updates/tweaks gebakken, waardoor de batterij langer mee gaat en hij aanzienlijk sneller van wordt. Sinds ik de diamond heb, raak ik de iphone nauwelijks meer aan. Alleen voor wat te gamen
rom updaten helpen een beetje, maar niet veel.

Blijft een traag apperaat.
Heb hem nu inmiddels op internet te koop aangeboden.

Ik hoop dat ik hem in deze laatste week van de zomervakantie nog kwijt raak, dan kan ik de iphone 3g nog kopen
  #50  
Oud 10-08-08, 19:51
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

Ik heb zelf ook de HTC diamond touch geprobeerd, het toestel heeft veel functies, en een betere camera dan de iPhone, maar werkt een stuk trager en de iconen zijn klein.
De iPhone is dan wel een hype, maar zeker en vast terecht!
  #51  
Oud 11-08-08, 13:05
JohnGenklish's schermafbeelding
JohnGenklish JohnGenklish is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 21
Standaard

Ken ook iemand die een HTC diamond had, en die reageerde echt wel traag. Ge betaalt er dan zoveel geld voor en dan is da ding nog zo traag :s
  #52  
Oud 11-08-08, 21:22
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnGenklish Bekijk bericht
Ken ook iemand die een HTC diamond had, en die reageerde echt wel traag. Ge betaalt er dan zoveel geld voor en dan is da ding nog zo traag :s
en niks wat je eraan kan doen.

HTC heeft zelfs een nieuwe rom uitgebracht die alles sneller zou moeten laten werken.
Getest en zorgt er alleen maar voor dat opera sneller afsluit....

hoop dat ik hem snel verkoop
  #53  
Oud 11-08-08, 22:36
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Naast mijn (1e generatie) iPhone heb ik ook een HTC Diamond.
Hoewel ik voor de iPhone altijd naar volle tevredenheid WM toestellen heb gebruikt,
is het mij niet gelukt om de Diamond langer dan 1 dag als mobile bij me te dragen.
Sinds vorige week heb ik er een nieuwe aanwinst bij, de Spyker Laviolette C8.
Super klein, hoog "knuffel gehalte" en een super stabiel OS waarmee je kan..... BELLEN .
Deze gebruik ik dus nu al een paar dagen i.p.v. of i.c.m. mijn iPhone, iets wat de Diamond niet kon waarmaken.
Vraag me niet waarom, maar de Diamond heeft "het" gewoon niet (X-factor?).
Naast dat hij i.d.d. traag is durf ik er ook niet op te vertrouwen.
De accu haalde het niet een hele dag, mail gaf niet altijd een melding, keer soft-reset moeten doen, etc..
Daarnaast vindt ik de leesbaarheid van het scherm niet helemaal lekker.
De resolutie is ruim voldoende, scherm is ook groter dan de Touch die ik daarvoor gebruikte,
maar op 1 of andere manier leest het niet lekker. Kan ook door de lay-out komen.
Ik heb een paar tweaks doorgevoerd toen, maar heb hem vrij standaard gebruikt, dus alles met de TF3D.
Ik heb destijds wel meteen een nieuwe ROM er op gezet omdat hij anders echt niet te gebruiken was,
maar verder dus niet heel veel tweaks en alternatieve progs er op gezet
(alleen Resco, MemMaid, TT7, en nog een paar kleine (standaard WM) dingen.

Heel denigrerend ligt de Diamond van mij nu standaard (zonder SIM) in de auto als Tomtom
  #54  
Oud 12-08-08, 13:16
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk bericht
Naast mijn (1e generatie) iPhone heb ik ook een HTC Diamond.
Hoewel ik voor de iPhone altijd naar volle tevredenheid WM toestellen heb gebruikt,
is het mij niet gelukt om de Diamond langer dan 1 dag als mobile bij me te dragen.
Sinds vorige week heb ik er een nieuwe aanwinst bij, de Spyker Laviolette C8.
Super klein, hoog "knuffel gehalte" en een super stabiel OS waarmee je kan..... BELLEN .
Deze gebruik ik dus nu al een paar dagen i.p.v. of i.c.m. mijn iPhone, iets wat de Diamond niet kon waarmaken.
Vraag me niet waarom, maar de Diamond heeft "het" gewoon niet (X-factor?).
Naast dat hij i.d.d. traag is durf ik er ook niet op te vertrouwen.
De accu haalde het niet een hele dag, mail gaf niet altijd een melding, keer soft-reset moeten doen, etc..
Daarnaast vindt ik de leesbaarheid van het scherm niet helemaal lekker.
De resolutie is ruim voldoende, scherm is ook groter dan de Touch die ik daarvoor gebruikte,
maar op 1 of andere manier leest het niet lekker. Kan ook door de lay-out komen.
Ik heb een paar tweaks doorgevoerd toen, maar heb hem vrij standaard gebruikt, dus alles met de TF3D.
Ik heb destijds wel meteen een nieuwe ROM er op gezet omdat hij anders echt niet te gebruiken was,
maar verder dus niet heel veel tweaks en alternatieve progs er op gezet
(alleen Resco, MemMaid, TT7, en nog een paar kleine (standaard WM) dingen.

Heel denigrerend ligt de Diamond van mij nu standaard (zonder SIM) in de auto als Tomtom
Ik ben heel erg blij dat er nog zo veel intresse in is
Anders verkocht is 'em nie
  #55  
Oud 14-08-08, 12:53
musiqman musiqman is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
dat hij soms terugspringt naar een bepaald stuk op de pagina, dan moet je afsluiten en opnieuw starten.
en als je text wil invoeren gaat hij ook soms naar een ander stuk, zodat je geen eens ziet wat je schrijft. en alle downloads die je opent worden opgeslagen in intern geheugen, en worden niet verwijderd. dat kun je weer verwijderen op een computer. niet met de verkenner.

Slaat helemaal nergens op. Ik heb Tytn (en afgezien van soms een vastlopertje) ben ik die problemen nog nooit tegengekomen.

Het beste zou een combi van WM en Os en een iPhone en een tytn (of touch of een ander model)

ik mis dingen bij de iPhone die heel basic aanwezig moeten zijn

Video
Mms
Mogelijkheid te werken met een keyboard of pen (typen op de iPhone is *****, dat merkte ik al met mn touch)
Bluetooth Stereo
Tomtom (met goed en sle werkende turn to turn)
Standby/battery tijd
makkelijker bij hoofdbestanden in een verkenner (zoals bij windows in de verkenner) kunnen

Anderzijds zou ik op mn tytn wel weer:
Snelle os.
(zo goed als) geen vastlopende OS
Tabbladen in Ie

Dit gecombineerd zou de ultieme telefoon zijn.
  #56  
Oud 14-08-08, 12:56
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk bericht
Naast dat hij i.d.d. traag is durf ik er ook niet op te vertrouwen.
De accu haalde het niet een hele dag, mail gaf niet altijd een melding, keer soft-reset moeten doen, etc..
Dat een toestel niet de X-factor heeft is goed te begrijpen, het is ieders individuele keuze waar helemaal niets op af te dingen is.

De dingen die je daarbij o.a. aanhaalt (en door velen gebruikt worden om aan te geven hoe "slecht" WM is) zijn echter zaken die momenteel 100% ook voor de iPhone van toepassing zijn. Lees de fora van Apple en alle bovengenoemde zaken komen zeer uitgebreid aan de orde....meer dan het Apple lief is.....om maar te zwijgen over het feit dat voor velen de iPhone nog niet eens een betrouwbare telefoon is.

Lees ook deze links 'ns (en dat bedoel ik in het algemeen), het geeft een verhelderend beeld en brengt toch de broodnodige nuance aan. In deze thread worden dingen genoemd die inderdaad voor de Diamond toepassing zijn maar inmiddels helaas ook voor de iphone.

http://mobilitysite.com/2008/08/is-t...indows-mobile/

en

Congratulations Apple, you made the iPhone less stable than Windows Mobile | The Mobile Gadgeteer | ZDNet.com

en

Apple - Support - Discussions - Weird email since 2.0 Update ...

Dat iemand vervolgens roept dat de nieuwe ROM alleen maar zorgt voor het sneller afsluiten van Opera zegt mij maar één ding...absoluut niet de moeite genomen om ook maar 1 minuut serieus naar verbeteringen te kijken.
Hou me ten goede, ik heb een Diamond, ik heb een iPhone 1e gen. gehad en ben van plan een iPhone 2e gen. te kopen. Ik heb dus geen uitgesproken voorkeur voor één van beide platforms. Wat me wel van het hart moet is dat de nieuwe ROM van HTC wel degelijk duidelijke verbeteringen heeft. Tuurlijk..het kan altijd beter, maar de nieuwe ROM is een duidelijke stap in de goede richting. Deze reactie heb ik alleen geschreven omdat er zo ongelofelijk ongenuanceerd over andere dan MAC OS platforms geschreven wordt.

De strekking van het verhaal achter de eerste link is een leuke.....Loopt een iPhone vast dan is het de schuld van een geinstalleerd programma en niet van Apple....loopt een WM toestel vast is het de schuld van Microsoft en niet van een geinstalleerd progamma. Proef het verschil

Laatst gewijzigd door Celf; 14-08-08 om 13:06.
  #57  
Oud 14-08-08, 13:03
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnGenklish Bekijk bericht
Ken ook iemand die een HTC diamond had, en die reageerde echt wel traag. Ge betaalt er dan zoveel geld voor en dan is da ding nog zo traag :s
Ik ken ook iemand met een iPhone, toestel is ook traag...batterij gaat maar 1 dag mee....amper 3G ontvangst en heeft daar nog veel meer geld voor betaald..en zit daar zelfs twee jaar aan vast
  #58  
Oud 14-08-08, 13:41
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Dat een toestel niet de X-factor heeft is goed te begrijpen, het is ieders individuele keuze waar helemaal niets op af te dingen is.

De dingen die je daarbij o.a. aanhaalt en door velen gebruikt worden om aan te geven hoe "slecht" WM is.
Ik geef daarom ook alleen mijn persoonlijke bevindingen.
Ik ga zeker niet verkondigen "hoe slecht WM is", zeker niet, ik heb zoals ik al aangaf juist jarenlang naar volle tevredenheid een zeer divers aantal WM (voornamelijk HTC) toestellen gehad. WM was voor mij de uitkomst en het mobiele besturingssysteem waar ik eindelijk alles mee kon doen wat ik wilde (weer persoonlijke ervaring dus ).
Echter de Diamond is een ander verhaal, dat is juist voor mij het eerste WM toestel waarmee ik niet uit de voeten kan.
Net als jij heb ik een 1e gen. iPhone (16Gb, US, 1.1.4) en een Diamond, ik kan dus ook uit eigen ervaring spreken.
Als ik om een of andere reden en WM toestel mee wil nemen i.p.v. mijn iPhone (of Spyker natuurlijk )
pak ik mijn oude HTC Touch (MDA Touch versie, 2e serie met meer RAM/ROM).

Kort samengevat, ik heb niets tegen WM, in tegendeel. Alleen de Diamond valt mij zwaar tegen.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat de 3G iPhone met evengrote problemen kampt.
Dat is de reden dat ik mijn oude nog gebruik. De witte 16Gb die ik in de podcast heb gehaald,
heb ik na een week doorgeschoven naar mijn zwager, ik houd de oude wel.
Rare trek van mij, omdat er nu zo veel negatieve dingen de ronde gaan heb ik toch wer een 3G besteld
Ik wil zelf kijken en meemaken wat er van waar is en wat er klopt.
Alleen dan kan ik objectief beoordelen voor de info in de nieuwe podcast.
Ik verwacht hem eind deze week binnen (I love meerdere T-Mobile abo's )
  #59  
Oud 14-08-08, 19:29
avdwerf avdwerf is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kerkdriel
Berichten: 292
Standaard

Zag op tweakers dat vanaf vandaag ook de HTC Touch Pro verkrijgbaar is. Dat is gewoon een HTC Touch Diamond alleen dan met uitschuifbaar toetsenbord. Toestel ziet er netjes uit! En qua prijs ongeveer hetzelfde als de iPhone...

De processor is hetzelfde gebleven, alleen het ram en rom geheugen zijn wat geupgrade. Volledige vergelijking is hier te zien: Compare phones - GSMArena.com.

Nadeel is weer wel dat hij 18.1 (!!!!) mm dik is...

Ben benieuwd of iemand al ervaringen met deze phone heeft...
  #60  
Oud 14-08-08, 19:41
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

ik ga niet meer een toestel met windows mobile kopen.
Geef de schuld maar aan de diamond.
T'is te hopen dat hij niet precies hetzelfde is als de diamond dus.(behalve dat toetsenbord)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HTC Touch Diamond ruilen tegen Iphone? HDL Koopinformatie Nederland 13 21-11-08 13:40
Test beeldkwaliteit iPhone & HTC Diamond Jobbele iPhone algemeen 12 16-08-08 22:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.