//

Verkeerde I.D. bij gebruik airdrop

Verkeerde I.D. bij gebruik airdrop discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Geachte forumleden , Iets vreemds doet zich voor wanneer ik van mijn 5S naar mijn ipad mini een foto via airdrop stuur . Hij zegt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-08-14, 16:50
Ronikdus Ronikdus is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Weesp
Berichten: 10
Exclamation Verkeerde I.D. bij gebruik airdrop

Geachte forumleden ,

Iets vreemds doet zich voor wanneer ik van mijn 5S naar mijn ipad mini een foto via airdrop stuur . Hij zegt namelijk dat het afkomstig is van mijn vrouw compleet met foto en naam . En omgekeerd van mini naar 5S ook !?!?

In elk scherm die ik vind via "instellingen" ben ik zelf de eigenaar/gebruiker van deze 2 apparaten .
En elk apparaat heeft zijn eigen icloud-id . Echter gebruik ik wel op beide apparaten mijn itunes gegevens.

Het enige wat mijn vrouw gebruikt om in te loggen op beide machines is de webpagina van gmail.

Het enige wat ik wel kan vinden en wat ik overigens zeer irritand vind is : als ik bij instellingen,berichten,sturen en ontvangen. ga kijken , ik een heel rijtje namen zie staan (alle bekend bij mij) waaronder die van mij vrouw, echter niet aangevinkt .

Heeft apple niet ergens een funktie zodat je deze namen kan ontkoppelen van je apple id ?

Mis ik ergens een instelling of hebben meer mensen dit.

Laatst gewijzigd door Ronikdus; 05-08-14 om 17:18. Reden: Iets ontdekt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-14, 17:57
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat op te lossen in de contacten app. Als je jezelf als contact hebt, ga dan even naar die kaart en kijk of het Apple ID van je vrouw erin staat. Haal die er dan uit. Kijk ook even bij de contactkaart van je vrouw of jouw Apple ID daarin staat. Haal deze er ook uit.

Helpt dit?
__________________
Daniel
  #3  
Oud 05-08-14, 18:00
niven10 niven10 is offline
• iOS 12.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Private
Berichten: 307
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronikdus Bekijk bericht
Geachte forumleden ,

Iets vreemds doet zich voor wanneer ik van mijn 5S naar mijn ipad mini een foto via airdrop stuur . Hij zegt namelijk dat het afkomstig is van mijn vrouw compleet met foto en naam . En omgekeerd van mini naar 5S ook !?!?

In elk scherm die ik vind via "instellingen" ben ik zelf de eigenaar/gebruiker van deze 2 apparaten .
En elk apparaat heeft zijn eigen icloud-id . Echter gebruik ik wel op beide apparaten mijn itunes gegevens.

Het enige wat mijn vrouw gebruikt om in te loggen op beide machines is de webpagina van gmail.

Het enige wat ik wel kan vinden en wat ik overigens zeer irritand vind is : als ik bij instellingen,berichten,sturen en ontvangen. ga kijken , ik een heel rijtje namen zie staan (alle bekend bij mij) waaronder die van mij vrouw, echter niet aangevinkt .

Heeft apple niet ergens een funktie zodat je deze namen kan ontkoppelen van je apple id ?

Mis ik ergens een instelling of hebben meer mensen dit.
Zelf nog nooit dat probleem gehad je kan wel ergens in de instellingen komen voor je ID. Instellingen > iTunes en App Store en dan tik je op het Apple ID en klaar ben je daar heb je de opties voor je ID.
__________________
iPhone 7 32 GB zwart / Apple Watch 4 Nike+ Aluminium 44mn
  #4  
Oud 05-08-14, 18:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronikdus Bekijk bericht
Het enige wat ik wel kan vinden en wat ik overigens zeer irritand vind is : als ik bij instellingen,berichten,sturen en ontvangen. ga kijken , ik een heel rijtje namen zie staan (alle bekend bij mij) waaronder die van mij vrouw, echter niet aangevinkt .
Dat betekent dat jullie, mevrouw en jij, hetzelfde iCloud Apple ID gebruiken.
  #5  
Oud 06-08-14, 15:44
Ronikdus Ronikdus is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Weesp
Berichten: 10
Standaard

Jawel , probleem opgelost met dank aan "dvischjager" hartelijk dank voor de tip . Ik heb eerst bij mijn vrouw alle emailadressen weggehaald , werkte niet , toen mijn eigen gegevens , en dat werkte wel . Dat mijn vrouw en ik dezelfde icloud apple id gebruiken is niet juist, maar 1 van haar emailadressen is wel tevens haar icloud-gebruikersnaam . En daarbij stond zij als echtgenoot vermeld in mijn adresbook.

Allen bedankt voor het meedenken . Groetjes ronikdus
  #6  
Oud 06-08-14, 15:46
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Fijn dat het is opgelost! Kom gerust terug als je meer vragen hebt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Airdrop verkeerde foto rkltnk iPhone algemeen 4 02-09-15 14:07
pdf bestand via airdrop opent in verkeerde App Puff iPad algemeen 4 23-03-14 23:51
Airdrop werkt bij mij nog niet? rvjacobs iPhone algemeen 20 19-01-14 18:10
verkeerde favoriet bij bellen wegryp iPhone algemeen 5 10-02-11 21:10
Verkeerde thumbnails bij video's bob-art iTunes 0 27-01-11 23:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.