//

Heb ik mij laten bang maken of kan dit echt gebeuren?

Heb ik mij laten bang maken of kan dit echt gebeuren? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik zit nog steeds in dilemma met mijn Iphone wel/geen bescherming. Heb een flipcase geprobeerd, maar dit vind ik zo niet ergonomisch, totaal onhandig, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-08-14, 17:30
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard Heb ik mij laten bang maken of kan dit echt gebeuren?

Hoi, ik zit nog steeds in dilemma met mijn Iphone wel/geen bescherming.
Heb een flipcase geprobeerd, maar dit vind ik zo niet ergonomisch, totaal onhandig, een hardcase liet los bij mij, een gelcase is dan de beste oplossing, maar dit trekt enorm veel stof aan wat indirect ook hele tijd op je scherm komt. Nu gebruik ik hem naakt en dit werkt fantastisch, nu was ik vandaag in een winkel. Die zeiden dat je Iphone glas (voor/achterkant) kan barsten/breken/scheuren als je gaat fietsen of als je een strakke spijkerbroek aan hebt.. Ik had er nog nooit van gehoord, hij zei dat dit ook is als je hem met achterkantje in je zak hebt. Volgens hem was de enige oplossing een bookcase. Hoe denken jullie hierover? Daarnaast gebruik ik geen screenprotectors meer wegens negatieve ervaringen, en heb gehoord dat Iphone 5s glas enorm krasvast is, ken trouwens veel mensen die ook geen folie hebben en die ook geen krassen hebben. Sommige doen hem zelfs met sleutels en en al in dezelfde zak, dit doe ik overigens niet. Ook hij zei dat screenprotectors op elke telefoon moeten. Kortom heb ik mij laten bang maken omtrent deze 2 zaken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-14, 17:32
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Bang laten maken voor zeker.. Ik heb nog nooit screenprotectors of hoesjes gebruikt. Die vind ik maar onhandig. Ooit 1 keer is mijn scherm gebarsten, maar dat kwam doordat ik hem op de stenen liet stuiteren.

Lijkt me dus gewoon een (niet zo heel nette) verkooptechniek van die winkel.
  #3  
Oud 05-08-14, 17:39
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Was er al bang voor, ik had ook wel het idee dat hij maar al te graag wou verkopen, en dan het liefst de meest dure opties (bookcase)
  #4  
Oud 05-08-14, 17:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennissch Bekijk bericht
Hoi, ik zit nog steeds in dilemma met mijn Iphone wel/geen bescherming.
Ja, daar heb je al een aantal topics over lopen. Doe jezelf een groot plezier en laat dit geen obsessie worden want dat is niet goed voor de geestelijke gezondheid.
  #5  
Oud 05-08-14, 17:53
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Haha ja dat klopt, ik heb wel wat topics in der loop van de jaren gelezen, maar probleem 1 heb ik nog niet voorbij zien komen, ik snap je reactie wel, het is een gebruiksvoorwerp he.
  #6  
Oud 05-08-14, 17:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennissch Bekijk bericht
Haha ja dat klopt, ik heb wel wat topics in der loop van de jaren gelezen...
Ik bedoel topics die je zelf begonnen bent en waar je al heel wat antwoorden gekregen hebt. Succes verder.
  #7  
Oud 05-08-14, 18:06
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ja klopt wel, in principe vond ik daar genoeg, maar dit verhaal wat die winkelier mij verkocht, vond ik nergens in die antwoorden en ook niet op google. Maar nu weet ik dat het dus niet waar is.
  #8  
Oud 05-08-14, 20:40
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Ik heb op mn iPhone (4S) een protector op de achterkant (kan wel zien dat er aardig wat krasjes op zitten trouwens), verder heb ik een 'Valenta' hoesje. Reden? Ik heb een zoon van 3 die af en toe 'gooit' met mn iPhone en het leuk vindt om op de achterkant te tekenen of hem over tafel te schuiven. Heb hiervoor een 3GS gehad en heb daar alleen een hoesje (ook Valenta) voor gehad. Geeft mij een prettiger gevoel maar noodzakelijk is het zeker niet!
  #9  
Oud 05-08-14, 21:22
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ja in zulke gevallen is het uiteraard handiger zon insteekhoesje, heb zelf nog geen kids dus daar heb ik nu geen last van.
  #10  
Oud 05-08-14, 22:39
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

En ik heb zo'n helder transparante siliconen hoesje met klepjes om de connector en audioplug af te schermen tegen vuil . Kost geen reet en beschermd prima . Als front heb ik een glasbeschermer van 0.2 mm.
En waarom zou je een mobiel van 100en euro's niet beschermen tegen vuil en geweld
  #11  
Oud 05-08-14, 22:53
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennissch Bekijk bericht
Ja in zulke gevallen is het uiteraard handiger zon insteekhoesje, heb zelf nog geen kids dus daar heb ik nu geen last van.
Wel of geen kids, als ik de telefoon 'naast' mn broekzak steek en hij valt op de grond (ja is mij eens gebeurd) dan valt hij in ieder geval in de hoes op de grond. Heb tot nu toe maar 2x de achterkant hoeven te vervangen. Zonder hoesje had dit veel vaker gemoeten.

Het is gewoon waar JIJ je prettig bij voelt. Wil je een hoesje + protectors? Koop ze vooral
  #12  
Oud 06-08-14, 10:59
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Gohja...

Je hebt 2 soorten mensen he, de ene wil zijn GSM naakt hebben om te kunnen genieten van het strakke design dat de iPhone heeft, de andere is een perfectionist die geen krasje wil

Ikzelf was van het 2e type, altijd in een hoesje + screenprotector.
Nu dat het toch bijna september is en de iPhone 6 heel dichtbij komt (ik schakel zoiezo over) ben ik sinds gisteren mijn iPhone 5S "naakt" gaan gebruiken. Screenprotector eraf en de case eraf

Het is heel mooi en voelt ook goed, enkel weet ik gewoon dat ik wellicht wel wat gebruikerssporen zal krijgen op het aluminium... Het scherm zou eigenlijk krasvrij moeten blijven want dat materiaal is vrij sterk en ik steek er zoiezo al geen sleutels bij...

Als de iPhone 6 saffier glas zou hebben dan ga ik zoiezo geen screenprotector gebruiken... Dat is eigenlijk best lelijk (indien hij loskomt), zoals die van mij...

Nu kan ik tenminste van mijn iPhone even genieten zoals het eigenlijk hoort en als er krasjes opkomen nja , ik zal wel zien hoe ik er mij voel na enkele weken en dan kan ik zien of ik de iphone 6 in een hoes steek of niet
  #13  
Oud 06-08-14, 11:05
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Misschien kan je er dubbele hoesjes omheen doen?

Maar net wat een aantal schrijven, ook ik heb alleen zo'n rubber beschermding dat alleen de hoeken en de achterkant beschermt.
De achterkant van rubber is bovendien voor mij ook makkelijk zodat hij in de auto goed blijft liggen (stroef!) als ik 'm op moet laden.

Ik ben in het bezit van iPhone nr. 4 (2G, 3G, 4 en 4S) en heb nog nooit een scherm bescherming gebruikt.

Als nou tig mensen in tig topics jou hetzelfde antwoord geven als ik en JIJ bent het er nog niet mee eens, ga dan direct naar de "GSM-Turk" in de buurt, die hebben bakken met verschillende covers voor een zeer betaalbare prijs.

Hou je vooral niet in!

Wat je ook kan doen: koop een vitrine, leg daar je iPhone in en blijf er vooral alleen naar KIJKen, dan wordt hij nooit beschadigd.
  #14  
Oud 06-08-14, 11:14
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ik stel jullie reacties op prijs! @mcno, zoals al aan timosha aangaf, het ging mij vooral om het verhaal van de winkelier dat het scherm kan barsten in je broekzak, dat stond niet in die andere topics.
  #15  
Oud 07-08-14, 10:26
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Sommigen behandelen hun iPhone beter dan hun auto of vrouw

Bij mij sowiso altijd een screenprotector en flipcase. Zit veel bij lij sleutels en gebruik hem enorm veel omwille mijn werk. Mijne oude gsm's gingen gemiddeld 6 maanden tot een jaar mee.

Met deze configuratie op de iPhone is dat wat langer.
  #16  
Oud 08-08-14, 22:55
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ben er inmiddels uit, ik ben niet bang om hem naakt te gebruiken voor breken. Echter liep ik gister eens de ritel binnen om te informeren of het kan dat de hardcases los laten, die hadden er nooit van gehoord. Maar hij zei je kan ook een gelcase nemen, dan is hij ook beter beschermd, en ligt lekker in mijn hand. Ik heb een gokje gewaagd, wat mij goed is bevallen. Werkt prima, kan het zijn dat er wat meer stof op je scherm komt dan in een flipcase? Of zou de screenprotector die er bij zat stof aan trekken? Dit is hem, beetje een redelijke volgens jullie? muvit iPhone 5 / 5S Minigel Case Transparant prijs klopt niet, was 15 euro met gratis screenprotector.

Laatst gewijzigd door dennissch; 09-08-14 om 10:55.
  #17  
Oud 09-08-14, 13:57
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Lees vanaf hier nog eens door: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post966829

Ben je met Dames ook zo?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: kan iemand mij vertellen welke simlock ik op mijn iphone 4 heb? martijn156 Unlock 0 14-11-11 17:44
Software: Heb Tomtom van mij collega en wildeze op mijn macbook zetten is dit mogelijk? brunoke iPhone Navigatie 0 08-02-10 14:36
Heb laten unlocken. Maar heb programma nodig. dubbel-D Archief 2 30-01-10 21:04
iPhone 1e gen.: help kan mij iphone niet meer maken vingros Unlock 1 06-07-09 20:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.