iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   usb poort Iphone 4 kapot (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/156750-usb-poort-iphone-4-kapot.html)

michiel1111 07-08-14 12:22

usb poort Iphone 4 kapot
 
Hallo,

Ik heb nog een oude iphone 4 liggen waarvan de usb poort kapot is, hij laadt namelijk niet meer op en zegt steeds dat de kabel moet worden ingeplugd. Iemand idee hoeveel het kost om dit zelf te repareren of te laten doen? Of misschien is het anders op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Michiel

dvischjager 07-08-14 12:28

Probeer eens een andere kabel en een ander stopcontact.

michiel1111 07-08-14 12:31

Heb echt al alles geprobeerd, andere stopcontacten, computer, andere kabels, andere beginstukken en ook het schoonmaken van de poort had geen succes. Hij is denk ik gewoon echt kapot.

dvischjager 07-08-14 12:33

Ja, dan is hij wel kapot. Kijk even of je hier wat kunt vinden.

FridgeNL 07-08-14 13:32

Laten doen kost ongeveer 50 euro, misschien als je goed zoekt kan het goedkoper. Onderdeel heb je voor 15 euro en dan zelf doen kan ook natuurlijk ;-)

michiel1111 07-08-14 14:48

Oke en waar kan ik dat het beste zelf kopen, dat onderdeel en wat is de precieze beschrijving van het onderdeel? gewoon usb poort Iphone 4?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 augustus 2014 om 14:49 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 967023)
Laten doen kost ongeveer 50 euro, misschien als je goed zoekt kan het goedkoper. Onderdeel heb je voor 15 euro en dan zelf doen kan ook natuurlijk ;-)

Oke en waar kan ik dat het beste zelf kopen, dat onderdeel en wat is de precieze beschrijving van het onderdeel? gewoon usb poort Iphone 4?

FridgeNL 07-08-14 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel1111 (Bericht 967033)
Oke en waar kan ik dat het beste zelf kopen, dat onderdeel en wat is de precieze beschrijving van het onderdeel? gewoon usb poort Iphone 4?

Dat ding heet een dock connector ;)
Ik heb zelf ook laatst een aantal dingen bij die shop gekocht en het is netjes afgeleverd. Je hebt wel een speciale schroevendraaier nodig om je iPhone te openen en dat is een pentalobe schroevendraaier. *Klik*

Edit: Ik moet er wel bij vermelden, dat zonder een goed onderzoek het natuurlijk niet zeker is dat de dock connector vervangen dient te worden. je probleem zou dus ook door iets anders worden veroorzaakt.

michiel1111 08-08-14 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 967057)
Als je over een USB poort praat heb je een slechte imitatie iPhone .

ja stoer dat jij weet hoe dat heet en ik niet

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 augustus 2014 om 12:26 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 967056)
Dat ding heet een dock connector ;)
Ik heb zelf ook laatst een aantal dingen bij die shop gekocht en het is netjes afgeleverd. Je hebt wel een speciale schroevendraaier nodig om je iPhone te openen en dat is een pentalobe schroevendraaier. *Klik*

Edit: Ik moet er wel bij vermelden, dat zonder een goed onderzoek het natuurlijk niet zeker is dat de dock connector vervangen dient te worden. je probleem zou dus ook door iets anders worden veroorzaakt.

Bedankt voor de hulp!!

senna22 08-08-14 13:21

ifixit.com heeft een mooie handleiding

michiel1111 09-08-14 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 967129)
ifixit.com heeft een mooie handleiding

:) Heb het onderdeel dus nu in elkaar zetten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.