iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wat is het alternatief voor Google Calendar Sync? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/156827-alternatief-voor-google-calendar-sync.html)

vuurvreter 10-08-14 23:38

Wat is het alternatief voor Google Calendar Sync?
 
Een flink aantal jaren heb ik gebruik gemaakt van Google Calendar Sync om mijn agenda van outlook te synchroniseren met die van Gmail (Google)

Het grote voordeel was, wat ik op mijn laptop invoerde, kwam via Google/Gmail ook in de agenda van mijn iPhone/iPad terecht en V.V.

Nu is Google gestopt met Calendar Sync per 1 augustus.

Waarmee kan ik mijn agenda op de laptop synchroniseren via Gmail zodat het ook op mijn andere appeltjes verschijnt??

Graag jullie reactie's.

B.v.D.

KazV 11-08-14 00:20

Misschien open deur.. Maar iCloud?

XIII 11-08-14 08:29

Outlook als mailprovider of -programma?

Als je overal Gmail als provider gebruikt kun je nog steeds synchroniseren, maar nu met CalDAV.

Anders zou je eens naar het betaalde FastMail kunnen kijken. Hun recent geïntroduceerde Calender kan met externe agenda's synchroniseren (en biedt ook CalDAV voor iOS gebruikers als ze een Enhanced abonnement nemen).

bing69 11-08-14 09:16

Icloud is mooi maar als je zakelijk op exchange zit en de agenda thuis wilt delen door google kalender te gebruiken moet je wat anders.

Het beste alternatief lijkt me (gebruik nu de trial versie) is gSyncit. Dit programma kan ook nog een hoop meer en kost tegen de 20 dollar. Volgende week ga het aanschaffen als ik weer mag gaan werken.:)

vuurvreter 11-08-14 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 967312)
Outlook als mailprovider of -programma?

Als je overal Gmail als provider gebruikt kun je nog steeds synchroniseren, maar nu met CalDAV.

Anders zou je eens naar het betaalde FastMail kunnen kijken. Hun recent geïntroduceerde Calender kan met externe agenda's synchroniseren (en biedt ook CalDAV voor iOS gebruikers als ze een Enhanced abonnement nemen).

Ik gebruik Microsoft Office 2007 en dus ook Outlook 2007.
Hoe werkt dat CalDAV? Is dat een programma?

En Gmail gebruik ik verder overal, is voor mij dus handiger.

Guest-20180925190238 11-08-14 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 967319)
Hoe werkt dat CalDAV? Is dat een programma?

CalDAV is een standaard Internet protocol :

CalDAV - Wikipedia, the free encyclopedia

bing69 18-08-14 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bing69 (Bericht 967317)
Icloud is mooi maar als je zakelijk op exchange zit en de agenda thuis wilt delen door google kalender te gebruiken moet je wat anders.

Het beste alternatief lijkt me (gebruik nu de trial versie) is gSyncit. Dit programma kan ook nog een hoop meer en kost tegen de 20 dollar. Volgende week ga het aanschaffen als ik weer mag gaan werken.:)

Vandaag gSyncit aangeschaft. Werkt uit de kunst werkt soepeler en met meer opties dan googlesync.

vuurvreter 18-08-14 10:49

Die trial versie, hoelang werkt die?

bing69 18-08-14 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 967777)
Die trial versie, hoelang werkt die?

een x aantal, meen 50 stuks, afspraken die je kunt syncen. Maar hij werkt gewoon goed!!

Blazez 30-03-15 20:03

Marcel, kom je in alle oude postings voor calender sync nu reklame maken voor een add-in?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.