iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4S geluid (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/156934-iphone-4s-geluid.html)

Freeltd 15-08-14 08:44

iPhone 4S geluid
 
Weet dat er al topics over zijn, maar vind niets concreets terug.
Mijn vriendin heeft nog steeds de 4S en normaal als het geluid niet werkt, even alle connectors een aantal keer connecteren en het gaat weer.

Maar bij haar is het echt vreemd. Als ze gebeld wordt, gaat het geluid meestal wel, maar heel soms eens niet. Alle andere geluiden (sms, pushberichten, mails,...) krijgt ze geen geluid. Evenals als ze bijvoorbeeld een filmpje kijkt op youtube. Ook geen geluid. Als ze hem in de dock van onze hifi steekt, gaat het wel.

Het pluggen heb ik al geprobeerd, en lost niets op.

Ik ben dan in de instellingen gaan kijken en ook daar wanneer ik in de instellingen van de beltoon wissel, speelt het gekozen geluid af. Wanneer ik in alle andere instellingen ga wisselen (geluid voor sms, mail, ...), dan trilt hij alleen maar.

Iemand enig idee? In eerste instantie dacht ik dat het hardwarematig iets om zeep was, maar dan zou de beltoon het ook niet moeten doen.

Denk wel dat ze volgende maand de nieuwe zal kopen, maar ze wou deze dan aan haar zus geven en dan zou het leuk zijn als deze in orde is :d

Moest ik niet direct terug reageren, ik ben in het buitenland tot zondagavond en weet niet of ik makkelijk en 'gratis' Wi-Fi ga hebben :d

Thanx appletjes

FridgeNL 15-08-14 13:08

Probeer de dock connector eens goed te reinigen met een tandenborstel of iets dergelijks, misschien is hij vuil of zit er een beetje corrosie op.

ballegooier 16-08-14 03:18

Idd, dock connector stuk. Heb het zelf al 2 x gehad, herken de symptomen. Ook geen volume bar te zien tijdens dat het geluid niet hoorbaar is....?

Freeltd 18-08-14 00:03

Hey,

Zijn net terug en lees het nu pas. Gaan het van de weel eens in de gaten houden.

Freeltd 25-08-14 19:19

Geprobeert, maar nog niets. Raar dat de ringtone wel gaat, en alle andere geluiden niet. Als ze een filmpje wil kijken, moet ze hem in een dock zetten.

ballegooier 25-08-14 20:13

Je zal 'm moeten vervangen, de dock connector. Zit niets anders op.

Ringtone en wekker doen het idd wel altijd (gelukkig maar, ook)

Freeltd 25-08-14 22:21

Vrees er ook voor. Maar probleem is dat je 100% zeker moet weten dat het die connector is. Kost maar €55 om te vervangen, maar als het dat dan niet is, is het wel ff duur.

Ze gaat wss toch een iphone 6 kopen als die uit is, en dan zou de 4S naar haar zus gaan.

We zien wel. Alvast bedankt.

FridgeNL 25-08-14 22:44

Als je handig bent kan je het ook zelf, en ben je voor minder dan 20 euro klaar ;-)

Freeltd 26-08-14 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 968442)
Als je handig bent kan je het ook zelf, en ben je voor minder dan 20 euro klaar ;-)

Ben nu ook niet onhandig, maar meestal gaat zoiets de eerste keer fout bij mij :d

FridgeNL 26-08-14 09:25

In dat geval, verkoop je de 4s voor €50 euro aan mij ;-)

Freeltd 26-08-14 13:52

Dan zal je nog lang moeten wachten. Want de iphone 6 zal pas vlot leverbaar zijn in oktiber en hogstwaarschijnlijk laat ze deze maken om aan haar zus te geven.

ballegooier 26-08-14 21:47

Ik heb een dockconnector voor een iPhone 4 in bestelling. Om te proberen eerst eens geoefend met het demonteren ervan adhv een iFixit guide. Viel me alles mee, dus de gok gewaagd. De 4S lijkt veel op de iPhone 4 en het is echt niet moeilijk. Ter vergelijk; de homebutton moest daar ook ooit eens van vervangen worden, dat durfde ik toch niet aan en heb ik laten doen.
Verder moet je wel het goede gereedschap hebben.

Freeltd 26-08-14 22:01

Zo een dingen beginnen we niet aan. Denk eerder dat ze nu een reden heeft om een recent model te kopen :d

Freeltd 13-09-14 07:42

Om één of andere onbekende reden, deed hij het gisteren ineens weer perfect zonder ook maar iets eraan gedaan te hebben :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.