iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 5 met versie 7.1.2 geen mobiel internet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/157085-iphone-5-versie-7-1-2-geen-mobiel-internet-meer.html)

gesveld 21-08-14 10:37

iphone 5 met versie 7.1.2 geen mobiel internet meer
 
Hallo ,
heb en telefoonabonnement met mobiel internet erbij ,heb op me telefoon wel 3g staan maar krijg steeds de melding "fout geen internet verbinding"
heb een i-phone 5 met ios versie : 7.1.2.
heb onder aanbieder op automatische staan .
mobiel netwerk: mobiel data -aan
schakel 3G in - aan
dataroaming _ aan
onder mobiel data staat
APN :internet.tele2.nl de rest is leeg.

heb ook geprobeerd om de aanbieder handmatig te kiezen,
ik blijf de mededeling krijgen "fout geen internet verbinding "wie kan me helpen.

bij voorbaat dank
gertjan

Werner1963 21-08-14 12:31

Dataroaming is enkel voor buitenland
Had je eerder wel internet via je mobiele operator?


tele2 Mobile Client

gesveld 21-08-14 12:41

ja heb altijd mobiel internet gehad ,volgens de beschrijving van me telefoonprovider moet dataroaming aanstaan.
de problemen zijn begonnen met de laatste 2 update's van me iphone ios.

Jcop 08-09-14 13:42

Hier hetzelfde probleem eigenlijk.

Na de update van zowel een Iphone 5 als een Ipad 4 naar 7.1.2 is er geen mobiel datanetwerk meer beschikbaar.

Ik heb de simkaart van de 5 even in mijn 5s gestoken en dit werkte zonder problemen. Het mobiel internet is wel degelijk beschikbaar op die sim-kaart.

Iemand tips om dit op te lossen?

Alvast bedankt
James

Werner1963 08-09-14 14:36

Heb je de mogelijkheid om met een andere sim te prooberen?

Probeer ook instellingen > algemeen > info
Het kan zijn dat je een pop-up krijgt voor een carrier update

Je krijgt deze ook al je de iphone met iTunes verbind

Jcop 08-09-14 14:40

Heb het met een andere sim-kaart ook geprobeerd en geen reactie gehad.

Ondertussen even een harde reset uitgevoerd en dit lijkt voorlopig geholpen te hebben.

Nog even afzien en dan is IOS 8 beschikbaar! Toch een slechte update die 7.1.2..

Werner1963 08-09-14 14:42

Het lijkt eerder een probleem te zijn bij je mobile provider aangezien er bij anderen geen problemen zijn

Jcop 08-09-14 14:48

Nee, ligt niet aan de mobiele provider.

Hebben allemaal Proximus en bij mij, die nog op 7.1.1 zit was er geen probleem, bij de iPad en de iPhone 5 die op 7.1.2. zitten was er wel een probleem.

Het is trouwens een uitgebreider probleem waar nog meer mensen last mee hadden na de update.
Het merendeel zou Wi-Fi problemen hebben gekregen en de andere zitten met data-problemen.

Bij T-mobile Nederland loopt er ook een thread over dit probleem.

Werner1963 08-09-14 16:15

Zorg wel dat je geen gekipte sim gebruikt want daar heb ik in het verleden ook problemen met gehad.

Jcop 08-09-14 16:17

Neen, ook daar ligt het probleem niet. allemaal echte sim-kaarten die niet geknipt zijn.

Zoals eerder aangegeven is het probleem ontstaan na de update. Voor de update was er geen probleem.

Werner1963 08-09-14 16:24

Waarom heb ik dan geen probleem. Ik ben ook bij Proximus en heb met de iphone 4 en 5s iOS 7.1.2

Herstel je toestel naar fabrieksinstellingen en probeer het zonder eerst je back-up terug te plaatsen.

Je kan je back-up eventueel later terug plaatsen

Vergeet niet eerst een back-up te maken met iTunes of icloud

Jcop 08-09-14 16:26

Zoals eerder geschreven is het probleem ondertussen opgelost.

Dit zijn oplossingen die niet nodig zijn.

gesveld 05-04-15 10:36

probleem bij mijn is er nog steeds nu met mijn nieuwe iphone 6 plus ,nog steeds geen mobiel internet .als ik de simkaart van mijn vrouw in me toestel stopt werkt het wel en mijn kaart in haar iphone 5 werkt het niet .

gr gertjan

Werner1963 05-04-15 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gesveld (Bericht 995484)
probleem bij mijn is er nog steeds nu met mijn nieuwe iphone 6 plus ,nog steeds geen mobiel internet .als ik de simkaart van mijn vrouw in me toestel stopt werkt het wel en mijn kaart in haar iphone 5 werkt het niet .

gr gertjan

Zelfde provider ?

gesveld 05-04-15 10:42

ja zelfde provider beide tele 2

wat me wel opvalt is dat links bovenin er bij mijn 5 rondjes staan daarna t-mobile NL en bij me vrouw 5 rondjes en tele2 NL

Werner1963 05-04-15 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gesveld (Bericht 995486)
ja zelfde provider beide tele 2

wat me wel opvalt is dat links bovenin er bij mijn 5 rondjes staan daarna t-mobile NL en bij me vrouw 5 rondjes en tele2 NL

Het lijkt dan toch dat een nieuwe simkaart je probleem zou moeten oplossen

Je kan nog proberen om de sim op een jeans te schuren

Rara dan toch 2 verschillende providers ?

eddiemen 05-04-15 13:01

Heb je dit ook al geprobeerd.

https://www.tele2.nl/klantenservice/...atig-instellen

gesveld 07-04-15 09:24

ook met me simkaart over een jeans schuren levert geen resultaat op.
de iphone moest ook handmatig ingesteld worden.

niks werkt

Werner1963 07-04-15 09:32

Maar je schreef dezelfde provider doch lees ik daarna t-mobile en Tele2 ?

gesveld 07-04-15 09:37

ja we hebben allebei tele 2 als provider .
alleen het netwerk van me vrouw is tele2 en bij mijn t-mobile als aanbieder en die kan ik ook niet veranderen .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.