//

enorm veel dataverbruik iphone 4s

enorm veel dataverbruik iphone 4s discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik heb facebook snapchat insta etc uitgezet bij mobiel netwerk ( het verbruikte nogal veel ). en gebruik het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-08-14, 23:24
westland15 westland15 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 2
Thumbs down enorm veel dataverbruik iphone 4s

Hallo,

ik heb het volgende probleem.

Ik heb facebook snapchat insta etc uitgezet bij mobiel netwerk ( het verbruikte nogal veel ). en gebruik het alleen dus zodra er Wi-Fi is, Nu is het zo dat ik gister mijn mobiel maar 5 min heb gebruikt om even whatsapp en alles te checken. Ik krijg wel trilberichten enz binnen en push en geluiden enz staan uit. Nu staat er op mijn factuur van telfort dat ik gisteren 50 mb heb verbruikt om 22:07 en 50 mb om 00:20 ( mijn mobiel was ontgrendelt en zat in lader ). Ik heb er geeneens aangezeten en alles staat uit met mobiel netwerk en had ook geen Wi-Fi en zoals ik al zei de push en geluiden en stroken enz staat op uit/geen, en niks stond aan in de achtergrond. Ik moet er wel bij vermelden dat toen ik de iphone 2de hands ( 2 jaar oud ) had overgekocht gelijk de eerste dag werd gebeld door anoniem wel 4x per dag. en sinds ik de iphone heb is mijn dataverbruik zeer gestegen terwijl alles uit/geen staat. Ook had ik 800 mb verbruikt in 3 dagen terwijl ik maar ( per ongeluk terwijl Wi-Fi gewoon aanstond ) 500 mb verbruikt met apps downloaden, maar die andere 300 mb kan ik niet terugvinden als ik alles bij elkaar optel van mobiel netwerk optie, nog geeneens 100 mb totaal. Kan dit komen doordat ik gehackt ben? of weten jullie waar dit aan ligt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-14, 23:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als je telefoon in stand-by gaat (scherm uit) dan schakelt Wi-Fi uit en valt de telefoon terug op het mobiele internet van je provider voor de dataverbinding.
Wil je er zeker van zijn dat er geen dataverbruik plaats zal vinden via het mobiele netwerk, dan schakel 'mobiele data' uit bij Instellingen-> mobiel netwerk.

Ben je bang dat je gehackt bent, herstel de telefoon dan een keer mbv iTunes op je computer (sowieso geen slecht idee om dat te doen wanneer je een toestel 2e hands kocht) dan weet je zeker dat er geen vreemde software (meer) op zit.
  #3  
Oud 23-08-14, 01:23
westland15 westland15 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Als je telefoon in stand-by gaat (scherm uit) dan schakelt Wi-Fi uit en valt de telefoon terug op het mobiele internet van je provider voor de dataverbinding.
Wil je er zeker van zijn dat er geen dataverbruik plaats zal vinden via het mobiele netwerk, dan schakel 'mobiele data' uit bij Instellingen-> mobiel netwerk.

Ben je bang dat je gehackt bent, herstel de telefoon dan een keer mbv iTunes op je computer (sowieso geen slecht idee om dat te doen wanneer je een toestel 2e hands kocht) dan weet je zeker dat er geen vreemde software (meer) op zit.
Hallo ballegooier,

Ik was vergeten te melden dat ik hem al gereset had nadat het verbruik hoog werd, en zelfs al valt hij terug op mobiel netwerk, ik heb de netwerkvreters uitgezet dus het kan toch niet zo zijn dat ik 100 mb in 2 dagen verbruik? en ik gebruik alleen whatsapp met mobiel netwerk de rest niet, ik kan er dus niet bij dat er 100 mb af ia gegaan in zo,n korte tijd.
  #4  
Oud 23-08-14, 07:08
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Een reset is niet hetzelfde als herstellen....

Bovendien als je nú denkt dat er gehackte software op je toestel staat, dan maakt het toch niet uit dat je de iPhone ooit al eens hebt hersteld of gereset.

Het spokende data verkeer kan toch echt wel, ook al denk jij de grootverbruikers aangepakt te hebben. Denk aan Facebook of je mail. Die verbruiken ook data. En nog wel meer achtergrond zaken.

Er kan (kán...) sprake zijn van een fout; bv een verlopen of verkeerd Exchange wachtwoord (mail) kan zorgen voor continue dataverkeer tussen client en server (dacht een keer van zo een casus gelezen te hebben, maar weet niet helemaal zeker meer. 't Is maar om aan te geven dat het wel degelijk kan - verhoogd dataverbruik als gevolg van een software fout)

Ik ben met je eens dat de hoeveelheid data excessief is, dus dat zou niet moeten horen. Vandaar mijn voorstel je iPhone eens te herstellen (liefst mbv iTunes op je computer) en daarna zet even niet direct een reservekopie terug op je iPhone, maar stel 'm in als nieuwe telefoon. En kijk een dag of wat aan wat er gebeurd met je dataverbruik....
Ben benieuwd!
  #5  
Oud 28-08-14, 13:16
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Dit probleem ook gehad in het verleden. Ook heel veel MB verbruik. Geen idee wat geweest was. Probleem heeft zichzelf toen opgelost. Nooit meer last van gehad. Maar voor mij toch nog steeds een raadsel....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 5s enorm traag fhogeweg iPhone algemeen 9 08-07-14 21:11
[iPhone 5] DNS-voorziening verbruikt enorm veel internet Raoul89 iPhone algemeen 11 16-10-13 18:23
Belachelijk veel dataverbruik iphone5 silwit iPhone algemeen 20 06-08-13 14:31
onnodig veel dataverbruik mobiel internet dodger80 iPhone algemeen 4 18-02-13 19:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.