//

Apple start batterij remplacerend voor iPhone 5

Apple start batterij remplacerend voor iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha Ik vrees dat je niet veel geld van Apple zal terugkrijgen voor niet originele Apple onderdelen geïnstalleerd door een niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-09-14, 15:04
GHSantegoeds GHSantegoeds is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik vrees dat je niet veel geld van Apple zal terugkrijgen voor niet originele Apple onderdelen geïnstalleerd door een niet geautoriseerde service provider. Het zou best kunnen dat zelfs de garantie foetsie is. Maar je kan het altijd proberen.
Het is wel degelijk een origineel Apple onderdeel dus ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Het is niet alsof er iets verschillend zit dan wanneer een official service center hem vervangen heeft.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 01-09-14, 15:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHSantegoeds Bekijk bericht
Het is wel degelijk een origineel Apple onderdeel dus ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.
Of dat al dan niet een originele Apple accu is kan Apple heel makkelijk vaststellen. Daar hoeven zij het toestel zelfs niet voor open te maken. In de accu zit een chip met naast een paar technische parameters ook een serienummer en productiedatum. Met het serienummer kan Apple vaststellen of het een origineel onderdeel is en waar het geproduceerd werd.

In principe kunnen alleen geautoriseerde service providers originele Apple onderdelen van Apple verkrijgen. Geautoriseerde service providers hebben ook toegang tot de Apple databases om de reparatie te registreren in het Support Profile van de klant. Hoe dan ook heel veel succes gewenst met de claim.
  #23  
Oud 01-09-14, 16:50
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

geinformeert in maastricht kan hem brengen bij ivisch ben hem 2 weken kwijt .
is wel erg lang ga dus geen 2 weken wachten gr anske semienjaar de noonde zu

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 september 2014 om 15:52 ----------

maastricht wacht tijd 2 weken vind ik wel lang gr anske
  #24  
Oud 01-09-14, 16:55
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Je hebt je iPhone het snelst terug als je hem gewoon naar een Apple Store brengt. Ik weet niet hoe het zit met APR's, maar ik denk dat een Store sneller is.


Belangrijk voor mensen die naar de Apple Store gaan:

Maak eerst een afspraak op deze site! Anders word je waarschijnlijk niet geholpen voor het vervangingsproces.
__________________
Daniel
  #25  
Oud 01-09-14, 17:07
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

van maastricht naar amsterdam met de auto voor een acu is wel wat aan d dure kant
timosha hoi jong wes s
dieg meschien get wat sneller get ggroetsjes anske
  #26  
Oud 02-09-14, 00:39
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Niemand ervaring bij Apple zelf?
  #27  
Oud 02-09-14, 09:56
Vern Vern is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Spijkenisse, Nederland
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een vriend heeft verleden vrijdag de accu van zijn iPhone 5 laten vervangen bij een Apple Premium Reseller (APR) in Luik. Om 10:00 's ochtends de iPhone afgegeven en om 12:00 mocht hij het ding weer afhalen.
Gisteren bij de Apple store in Amsterdam max 4 uur. Had helaas geen tijd om te wachten. Accu wordt idd eerst uitgelezen en beoordeeld. Mijn accu had minder dan 60% van de capaciteit en mag vervangen worden.
  #28  
Oud 02-09-14, 11:37
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ja, er zijn mensen met ervaring in Amsterdam. Op Google+ staat een review van iemand bij de apple store amsterdam. Wordt je alleen niet blij van.
Citaat:
As many iphone users might have already heard, Apple has started in the Netherlands, since 29th August 2014, the replacement program for faulty batteries of the iphone 5.
Only batteries belonging to a specific phone serial number range, were affected. Having had always problems with this iphone 5 battery,
I have checked if I were eligible for a battery swap. My serial number fell within the range of the affected phone. Friday I have made a reservation for an appointment with their "geniuses".
The first woman told me that my battery was perfectly fine and that it could not be swapped. She started to suggest a number of troubleshooting steps that I had already performed with no success. I demanded to speak to her manager, who confirmed what the first "genius" had said.
They told me, there was nothing they could have done to make me happy and change that. The woman kept interrupting me while I was speaking to her manager. I had to ask her directly to please let me finish talking and then she could have the word herself. I had asked a third person (once I had left) to please let me speak to the person in charge of the customer support, but I was denied that opportunity, with the excuse that the person in question was in a meeting. He told me I could have TRIED to go back later, telling me there was no way to make an appointment with that person.
I went out and called APPLE NEDERLAND, which I believe it is a higher authority when it comes to these matters; On the phone, they confirmed, that my phone was eligible for the battery replacement and that they were very sorry if I was treated that way in their biggest store in Amsterdam! A new service request was created right away on the phone and he explained to me everything in detail (in English). Not only; the customer care representative told me that the change of the battery is NECESSARY, because batteries which are not working correctly, might experience unpredictable behaviour and be of threat to personal safety, in extreme cases.
A courier has been already arranged; the phone will be collected within few days at home and returned to my address when it is repaired!
This is the APPLE I recognise, not the Apple made of "geniuses" who could NOT solve my problem; they furthermore lacked of human touch and customer interaction capabilities (leave alone logic)! If you go to change your battery because it is eligible for the swap program, don't take NO for an answer and please feel free to mention my name and the experience I had with them. I have returned to the Apple store few hours later and demanded to speak with the same manager that sent me away. I have got (as Apple requested) his name and function and obviously I have told them they were in the wrong to send me away. It never happened to me before to meet such rude people in a situation where I AM THE CUSTOMER and they should "support me"! I waisted precious time because of these unprofessional people.
I really hope they gonna invest in some basic trainings. Learning to say "good day" with a fake smile on the face it is not enough these days. But, hey...... the building they are in it is a jewel of architecture (worth a visit)!

Laatst gewijzigd door Blazez; 02-09-14 om 11:49. Reden: Lap tekst iets leesbaarder gemaakt
  #29  
Oud 03-09-14, 23:28
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik hoop toch nog op wat positievere verhalen. Dit is nog weinig hoop gevend.
Volgende week maar eens een afspraak maken, of even bellen. Misschien dat er inmiddels wat ervaring is opgedaan door Apple zelf. Kan me niet voorstellen dat het plots storm loopt.
  #30  
Oud 04-09-14, 17:15
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Wij hebben binnenkort een afspraak staan bij de apple store hiervoor. Als we geweest zijn zal ik onze bevindingen hier wel posten.
  #31  
Oud 04-09-14, 23:24
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Heel beneuwd, welke store? Amsterdam Den Haag of Haarlem?
  #32  
Oud 05-09-14, 09:03
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Amsterdam. Vandaar dat ik bovenstaande review tegenkwam toen ik aan het zoeken was. We zijn in ieder geval erg benieuwd. Hopelijk gaat het allemaal goed.
  #33  
Oud 05-09-14, 13:30
Jisse Jisse is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 54
Standaard

Ik had hem ingeleverd bij icentre in Hengelo. Zij hebben hem voor mij opgestuurd krijg net een mailtje dat ze hem niet doorsturen omdat er een sterretje in het glas naast mijn camera zit. Zij willen dat ik een nieuwe achterkant er op laat zetten voor maar liefst 309 euro! Als dit geen oplichterij is, dan weet ik het ook niet meer. Als je de iphone openmaakt hoeft de achterkant daar echt niet onder te lijden.

Ik heb wel een ANWB verzekering voor diefstal en schade door natuurrampen/bliksem etc. Zouden zij betalen voor een evt vervanging van de achterkant?
  #34  
Oud 05-09-14, 13:39
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Zo geweldig he die moderne tijd. Meteen roepen dat het oplichting is.
Sorry, maar Nee, het is geen oplichting. Heb je die pagina gelezen met de aankondiging ? Weet je wat daar op staat?
Ik zal je een hint geven:
Citaat:
Opmerking: als uw iPhone 5 beschadigd is en bijvoorbeeld een gebarsten scherm heeft dat het vervangen van de batterij verhindert, moet dat probleem eerst worden opgelost voordat de batterij kan worden vervangen. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.
Het zijn nog niet eens kleine lettertjes. Gewoon hetzelfde lettertype als de rest van de tekst. Het staat er gewoon. Dat zijn de voorwaarden. Je kan het niet eens zijn met de voorwaarden, dat is wat anders. Maar oplichting? Nee, dat niet.

Niet lullig bedoeld, maar misschien de volgende keer even wat uitgebreider lezen. Als je van te voren dit even bekeken had, had je wellicht wat kunnen overleggen.
  #35  
Oud 05-09-14, 13:40
Jisse Jisse is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Zo geweldig he die moderne tijd. Meteen roepen dat het oplichting is.
Sorry, maar Nee, het is geen oplichting. Heb je die pagina gelezen met de aankondiging ? Weet je wat daar op staat?
Ik zal je een hint geven:


Het zijn nog niet eens kleine lettertjes. Gewoon hetzelfde lettertype als de rest van de tekst. Het staat er gewoon. Dat zijn de voorwaarden. Je kan het niet eens zijn met de voorwaarden, dat is wat anders. Maar oplichting? Nee, dat niet.

Niet lullig bedoeld, maar misschien de volgende keer even wat uitgebreider lezen. Als je van te voren dit even bekeken had, had je wellicht wat kunnen overleggen.
Dit heb ik inderdaad gezien, maar het is de achterkant van de telefoon. Ik had het zelfs nog aan de verkoper bij icentre nagevraagd. Hij zei ook dat het verder geen problemen moest opleveren. Het verhindert ook niet het vervangen van de batterij, dat is een duidelijk vereiste.
  #36  
Oud 05-09-14, 14:20
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Kijk, dat maakt het verhaal net weer anders (misschien handig om er meteen bij te zetten). De medewerker van iCenter zal waarschijnlijk (100%) zeker zeggen dat hij dat niet heeft verteld, heeft gezien oid.
Ik neem voor het gemak maar aan dat je geen mededeling van hem/haar hebt op schrift dat hij/zij aangeeft dat het geen probleem zou moeten zijn.
Zeker omdat het juist bij de aankondiging expliciet staat denk ik (als je niets op schrift van icenter hebt) dat je geen poot hebt om op te staan.
Lullig, ja. maar nog steeds geen spoor van oplichting overigens.
  #37  
Oud 05-09-14, 15:32
Jisse Jisse is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Kijk, dat maakt het verhaal net weer anders (misschien handig om er meteen bij te zetten). De medewerker van iCenter zal waarschijnlijk (100%) zeker zeggen dat hij dat niet heeft verteld, heeft gezien oid.
Ik neem voor het gemak maar aan dat je geen mededeling van hem/haar hebt op schrift dat hij/zij aangeeft dat het geen probleem zou moeten zijn.
Zeker omdat het juist bij de aankondiging expliciet staat denk ik (als je niets op schrift van icenter hebt) dat je geen poot hebt om op te staan.
Lullig, ja. maar nog steeds geen spoor van oplichting overigens.
Uiteraard niet, ook is er 'verteld'(Hier heb ik om gevraagd) dat er geen onderzoekskosten etc. in rekening zouden worden gebracht. Online staat er inmiddels dat ik 25euro moet betalen. Natuurlijk is het geen oplichting maar het is wel belachelijk. Ze vragen 309 euro alleen om een achterkantje te vervangen en ze hem anders niet doorsturen naar Apple. Ik heb vaker zelf een iPhone(Niet deze) open gemaakt en de het sterretje op de achterkant zal echt niet vergroten als je hem open maakt.
  #38  
Oud 05-09-14, 18:53
rvugt rvugt is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 1
Standaard

Ik zal mijn informatie ook met jullie delen. Ik ben niet blij met de service die Apple levert hierbij.
Ik heb eerste geprobeerd om hem bij de Xando in Nijmegen in te leveren. Ik schatte in dat het voor Apple makkelijk was als ik hem bij een winkel zou inleveren. Echter, dit was wel mogelijk, maar dan moesten ze wel handlingskosten rekenen. De medewerker gaf hierbij aan dat ik het ook via de website op kon geven en dan zouden ze de telefoon bij mij op komen halen.
Toen ik dit via de website probeerde kreeg ik de opmerking dat dit mogelijk wel geld zou gaan kosten. Dus heb toch maar even gebeld en via een klantenservice medewerker de reparatie-aanvraag gedaan. Hij zei dat ik inderdaad in de vervangingsgroep viel. Hierbij is er met een geen woord over mogelijke andere schade aan de telefoon gesproken.
Vervolgens zou UPS na een dag langs komen, dit komt dus schijnbaar neer op de volgende dag. En dan zou ik maar even op dezelfde locatie beschikbaar moeten zijn van 9 tot 19 uur. Wat een superslechte service. Dus de eerste 2 dagen misgelopen, de 3e dag gelukkig wel getroffen.
Na 2 dagen krijg ik dan een berichtje dat ze de reparatie niet uit kunnen voeren omdat er beschadigingen aan mijn scherm en rand zijn. Dit kan ik ook laten repareren voor maar liefst 210,79! Op de website waren de foto's van mijn telefoon niet in te zien. Na een chatsessie met Apple hebben ze me de foto's opgestuurd, maar de beschadigingen die ze toonden waren er zeker nog niet toen ik de telefoon opstuurde.
Heb geprobeerd daarover te bellen, maar de afdeling die daar over ging was al naar huis, dus ik moet nu tot maandag wachten.

Les: Stuur de iphone niet naar Apple op, want ze gebruiken UPS wat echt een flut organisatie is.
  #39  
Oud 05-09-14, 20:22
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

En nog een andere les (bedacht ik me vanmiddag ook).
Voordat je je toestel uit handen geeft, maak detail foto's van het toestel.
Voorkant, achterkant, zijkanten, alles.
Natuurlijk met een datum oid erbij.
Voor mijn part een filmpje erbij (dit is mijn iphone voordat ik hem voor die en die reparatie in de doos stop en opstuur met ....)
Dan sta je (hopelijk) iets sterker in je bewijsmateriaal.

Vanavond nog even doen
  #40  
Oud 06-09-14, 23:00
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nou, Ons verhaal van de iPhone batterij dan. Alvast sorry voor het lange verhaal, maar doe er je voordeel mee.

Vooropgesteld dat we écht problemen hebben met de batterij van het toestel (valt spontaan ineens tientallen procenten terug, is met een paar tellen ineens weer een stuk bijgeladen al hij aan het stroom gaat. Is met 30% ineens naar 16% en dan uit etcetera.

Dus het serienummer opgezocht op de website en jawel, komt in aanmerking voor een vervanging. Daarna (omdat we het toestel niet 2-3 weken kwijt willen zijn) Apple customer care gebeld. Die hebben ook bevestigd dat het probleem in dit toestel zit, dat het serienummer correct is en dat de batterij vervangen kan en moet worden.

Dus een afspraak gemaakt in Amsterdam (10:30) en wij vanmorgen op weg voor een dagje Amsterdam.
Om 10 ging de winkel open en we waren er iets later. Over de ontvangst niets dan lof. Bij de ingang al iemand om je te helpen (u kunt zich meteen boven melden). En bovenaan de trap meteen kunnen aanmelden. We stonden in het systeem en werden meteen naar een tafel gebracht.
Bij de tafel kwam even later iemand anders vragen wat hij kon doen voor ons, en nadat we vertelde dat we voor de batterij kwamen konden we met de mededeling dat ze vandaag speciaal mensen daarvoor ingepland/aanwezig hadden konden we door naar de balie.
Bij de balie kwam even later een dame die eea weer aanhoorde, en ons toestel ging uitlezen (ZIE TIP 1 ONDERAAN) draaide ze haar iPad om met de mededeling dat de batterij nog 100% werkte en dat ze hem dus niet gingen vervangen ……. WACHT…… WÁT ???
Nee, de batterij was prima, en als hij leeg liep dan lag dat aan ons, aan een app die we gebruikte. Als we de batterij wilde laten vervangen dan ging dat 200 en een beetje euro kosten . . . .
OK, hier werd het minder gezellig. Dus wij aangeven dat we precies weten wat er gebeurd, dat we meer dan voldoende kennis hebben om lekkende apps te detecteren, en VOORAL dat dit ook al op verschillende fora beschreven is (van de vestiging Amsterdam), en dat een ander alsnog de iPhone kon opsturen en vervangen omdat Apple customer care dat wel goed vond en aanraadde omdat de batterij gevaarlijk zou zijn.

Of het nou aan het drammen lag of niet, maar de dame achter de balie vroeg waar de iPhone gekocht was (bij Apple zelf dus) en of we de bon daarvan bij ons hadden (Nee, natuurlijk niet ZIE TIP 2 beneden). Als we konden aantonen dat de iPhone bij Apple gekocht was, dan kon het hele toestel onder consumentenrecht omgeruild worden. Maar gelukkig hadden we de bon nog wel in Gmail staan. En op een laptop op een van de tafels konden we Gmail openen en de bon gelukkig terugvinden.

Toen we de bon op het scherm hadden staan, kwam er weer een andere medewerker bij ons en die heeft zonder enig probleem de omruil in gang gezet. Een vervangend toestel (nieuw of refurbished, maakt niet uit) werd gehaald en ons toestel ging naar de technische dienst om te controleren of er geen reparaties met niet-Apple onderdelen gedaan waren aan het toestel.

10 minuten later konden we naar een andere tafel waar even later iemand kwam met het vervangende toestel. Netjes werd zonder enig probleem alles afgehandeld. Iedere keer is prima gevraagd of we er nog data op hadden, of we een backup hadden, of de SIM kaart er nog in zet (die werd netjes overgezet).

Uiteindelijk is dus alles voor ons goed gekomen. Maar alleen omdat we het toestel bij Apple hadden gekocht en het binnen de twee jaar was. Als het toestel ergens anders was gekocht, hadden ze helemaal niets gedaan. Met gemengde gevoelens, maar wel blij dat het geregeld is verlieten we dus de zaak weer.

TIP 1, voor het uitlezen is het niet handig als het toestel gewiped is. Dit moet gebeuren op een werkend toestel. Als je dus het toestel wiped (zoals op de apple site verteld wordt), loop dan even de “nieuwe iPhone procedure door” zodat je hem zo kan aanzetten

TIP 2, Ga je naar de apple store en je toestel is bij Apple gekocht, neem je aankoopbewijs mee.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone start niet meer na vervanging batterij RJS iPhone algemeen 10 05-01-18 22:35
probleem apple tv 2 als ik xbmc start start mijn apple tv opnieuw op betsbowie Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 8 07-04-13 23:43
iPhone: iPhone 4 (fw: 4.2.1) start niet na uitvalleen batterij Sample86 Jailbreak 13 29-12-10 21:32
iphone start niet meer na batterij vervangen Cemelli iPhone algemeen 1 05-01-10 10:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.