iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Apple start batterij remplacerend voor iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/157147-apple-start-batterij-remplacerend-voor-iphone-5-a.html)

Blazez 23-08-14 09:33

Apple start batterij remplacerend voor iPhone 5
 
Voor een ieder die bij de iPhone 5 vind dat de batterij erg snel leeg is. Apple start binnenkort voor een batterij omruil programma voor toestellen uit de eerste serie uit 2012.
Meer info hier:
https://ssl.apple.com/nl/support/iphone5-battery/

Ik benbenieuwd hoe dat in z'n werk gaat, maar je zal je toestel wel even kwijt zijn denk ik.

Guest-20180925190238 23-08-14 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 968248)
Meer info hier:

Of hier:

Apple gaat batterij iPhone 5 gratis vervangen

Blazez 23-08-14 10:27

Haha, de redactie was er nog vroeger bij. Die had ik niet gezien :-)

Guest-20180925190238 23-08-14 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 968250)
Haha, de redactie was er nog vroeger bij.

Om de iCulture redactie voor te zijn moet je héél vroeg opstaan. :)

debroei 23-08-14 12:39

5 van m'n vriendin komt in aanmerking. Ga hem zeker laten wisselen. Valt nu soms uit bij resterende capaciteit van 25-30% resterende capaciteit.

dvischjager 23-08-14 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 968251)
Om de iCulture redactie voor te zijn moet je héél vroeg opstaan. :)

Of je moet wat later opblijven.

Apple finds some iPhone 5 units have battery problems, opens replacement program | 9to5Mac

ballegooier 23-08-14 14:13

Sowieso niet gek dat je een nieuwe batterij kan krijgen voor een inmiddels 2 jaar oud toestel. :-)

Speaking of which - hoe kun je zien hoe goed je batterij nog is, zoals je dat bv. met Coconutbattery kan doen voor je mac?

harmjan 23-08-14 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 968248)
Voor een ieder die bij de iPhone 5 vind dat de batterij erg snel leeg is. Apple start binnenkort voor een batterij omruil programma voor toestellen uit de eerste serie uit 2012.
Meer info hier:
https://ssl.apple.com/nl/support/iphone5-battery/

Ik benbenieuwd hoe dat in z'n werk gaat, maar je zal je toestel wel even kwijt zijn denk ik.

heb de sluimerknop laten veravngen onder garantie ze hebben zelf de accu ook vervangen je krijgt een leen toestel. vooraf wordt onderzocht wat de in- en uitwendig staat van de iphone is zodat ze zeker zijn dat je hem in dezelfde staat terug krijgt was erg tevreden over de afhandeling

Guest-20180925190238 23-08-14 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 968267)
Speaking of which - hoe kun je zien hoe goed je batterij nog is, zoals je dat bv. met Coconutbattery kan doen voor je mac?

Zonder jailbreak kan dat niet. Met een jailbreak kan je de prachtige app BatteryLoggerPlus gebruiken.

ballegooier 24-08-14 13:21

@timosha dank voor je reactie.
Wel jammer.

Tijdens de enkele keren dat mijn 4S vervangen werd in de Apple Store kon een Genius medewerker dat eens heel mooi uitlezen uit m'n iPhone, want hij zei: 'de batterij is nog erg goed!' (Toestel was dacht ik bijna jaar oud) en liet het me zien in een grafiekje als ik me niet vergis.

Misschien maar eens een service afspraak maken bij de genius om te vragen of ze de batterij status voor me kunnen uitlezen. Ik ben daar wel benieuwd naar voor de iPhones in dit huishouden.

Guest-20180925190238 24-08-14 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 968313)
Tijdens de enkele keren dat mijn 4S vervangen werd in de Apple Store kon een Genius medewerker dat eens heel mooi uitlezen uit m'n iPhone, want hij zei: 'de batterij is nog erg goed!' (Toestel was dacht ik bijna jaar oud) en liet het me zien in een grafiekje als ik me niet vergis.

Dat klopt. :) Apple medewerkers kunnen dat allemaal uitlezen met Purple Tools (Apple Internals).

ballegooier 24-08-14 22:26

Oke dus dat klopt. Dank voor je bevestiging @timosha.

debroei 31-08-14 12:01

Iemand die hier inmiddels ervaring mee heeft? Hoe loopt dit proces?
Wisselen voor een refurbished versie, of reparatie ter plekken?
En kun je hier op wachten?
Kan natuurlijk Apple even bellen, maar was benieuwd naar jullie ervaringen...

Guest-20180925190238 31-08-14 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 968849)
Kan natuurlijk Apple even bellen, maar was benieuwd naar jullie ervaringen...

Een vriend heeft verleden vrijdag de accu van zijn iPhone 5 laten vervangen bij een Apple Premium Reseller (APR) in Luik. Om 10:00 's ochtends de iPhone afgegeven en om 12:00 mocht hij het ding weer afhalen.

debroei 31-08-14 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 968850)
Een vriend heeft verleden vrijdag de accu van zijn iPhone 5 laten vervangen bij een Apple Premium Reseller (APR) in Luik. Om 10:00 's ochtends de iPhone afgegeven en om 12:00 mocht hij het ding weer afhalen.

De keus van de Apple store hangt af van het verloop. Allen redelijk in de buurt.

Als ik eenmalig naar Amsterdam "moet" en ik kan hem na 2 uur weer ophalen. No problem. Maar als ik hem na een aantal dagen pas weer op kan halen, dan is Haarlem of. Den Haag misschien makkelijker/ dichterbij ook met parkeren bereikbaarheid etc.

Muts 31-08-14 18:20

Bij het icentre in Tilburg werd mij verteld dat ik m'n phone 3 weken kwijt ben. Ze hebben geen reparatie afdeling en moeten m naar Apple opsturen. Iemand n andere optie? Omgeving Breda/Tilburg

Blazez 01-09-14 08:47

Dat is wel een verschil zeg! 2 uur of 3 weken. Ik ben ook heel erg benieuwd naar de ervaringen hiermee. "Even" naar Amsterdam rijden is voor ons ook wel ene opgave (dan zou Oberhausen nog dicterbij zijn, maar ik weet niet of je naar een duitse apple store kan gaan hiervoor)

Bomans 01-09-14 09:14

Een telefoontje naar Lab9 in Aalst leerde me ook dat je het toestel een 2-tal weken kwijt bent ...

Waar blijft die Apple store in BE toch ... ?

GHSantegoeds 01-09-14 11:55

Ik vraag me vooral af hoe het gaat met mensen die hun accu hebben laten vervangen bij een niet certified apple service center maar wel recht hebben op vervanging volgens dit programma (zoals ik). Heeft iemand daar al contact over opgenomen en enig idee of en hoeveel geld hij/zij terug kan krijgen?

Guest-20180925190238 01-09-14 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GHSantegoeds (Bericht 968920)
Heeft iemand daar al contact over opgenomen en enig idee of en hoeveel geld hij/zij terug kan krijgen?

Ik vrees dat je niet veel geld van Apple zal terugkrijgen voor niet originele Apple onderdelen geïnstalleerd door een niet geautoriseerde service provider. Het zou best kunnen dat zelfs de garantie foetsie is. Maar je kan het altijd proberen. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:24.