iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s contacten plots verdwenen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/157251-iphone-4s-contacten-plots-verdwenen.html)

GertD 27-08-14 16:35

iPhone 4s contacten plots verdwenen
 
Gisteren klikte ik op mijn iPhone 4S toevallig op 'Telefoon' en vervolgens op 'Contacten' - tot mijn grote verbazing stonden er enkel nog wat Facebook (ea onzin zoals bv Hotmail) 'contacten' in deze lijst, maar geen nummers meer. Niets!

Als ik naar mijn sms'en ga, staan er ook gewoon allemaal nummers ipv namen. Het vreemde is dat als ik een sms wil intypen, ik wel gewoon naar namen kan zoeken en de contacten vervolgens wel gewoon gevonden worden (mét nummer!)

Ik heb niets speciaal gedaan met mijn iPhone, de enige verandering is dat ik van gsm provider veranderd ben, maar dat was al een week het geval...

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!

RoanNeervoort 27-08-14 17:27

Harde reset moet het oplossen

GertD 27-08-14 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort (Bericht 968555)
Harde reset moet het oplossen

Helaas, heeft niet geholpen.. Nog steeds hetzelfde probleem.

Techfreak 27-08-14 18:03

Misschien moet je je contacten importeren?

GertD 27-08-14 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 968559)
Misschien moet je je contacten importeren?

Bedankt voor je reactie. Maar hoe kan ik dat precies (of het beste) doen?

KvdS 27-08-14 23:20

Had je de contacten ook in gmail of in icloud staan?

GertD 27-08-14 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 968584)
Had je de contacten ook in gmail of in icloud staan?

Geen idee, ik laat de iPhone regelmatig wel eens sync'en met iTunes. Maar niets speciaal gedaan met Gmail of iCloud...

KvdS 28-08-14 07:37

Als je hebt gesync-t met iTunes, dan staan je contacten naar alle waarschijnlijkheid in de backup.

Techfreak 28-08-14 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GertD (Bericht 968560)
Bedankt voor je reactie. Maar hoe kan ik dat precies (of het beste) doen?

Instellingen - E-mail, contacten, agenda's. En daar kan je 'Importeer Simcontacten' kiezen.

GertD 28-08-14 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 968590)
Instellingen - E-mail, contacten, agenda's. En daar kan je 'Importeer Simcontacten' kiezen.

Net geprobeerd (Importeer simcontacten naar iPhone) - maar geen resultaat helaas...

Techfreak 29-08-14 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GertD (Bericht 968604)
Net geprobeerd (Importeer simcontacten naar iPhone) - maar geen resultaat helaas...

Dan zullen we nog verder moeten zoeken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2014 om 07:39 ----------

Of zoals KdvS zegt, een oudere back up terugzetten.

GertD 29-08-14 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 968672)
Dan zullen we nog verder moeten zoeken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2014 om 07:39 ----------

Of zoals KdvS zegt, een oudere back up terugzetten.

En hoe kan ik dat het best doen? En verlies ik dan geen gegevens?

Techfreak 29-08-14 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GertD (Bericht 968695)
En hoe kan ik dat het best doen? En verlies ik dan geen gegevens?

Weet je niet hoe iTunes werkt?

GertD 29-08-14 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 968697)
Weet je niet hoe iTunes werkt?

Ik weet dat ik al een tijdje geen reservekopie gemaakt had... Maar als ik er eentje terugzet, zullen de nummers ook wel weer allemaal gewoon in mijn lijst staan?

Ik vraag me alleen of wat het risico is om allerlei gegevens etc te verliezen (en apps etc)...?

PS: de reservekopie is van een dikke maand geleden.

Techfreak 29-08-14 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GertD (Bericht 968698)
Ik weet dat ik al een tijdje geen reservekopie gemaakt had... Maar als ik er eentje terugzet, zullen de nummers ook wel weer allemaal gewoon in mijn lijst staan?

Ik vraag me alleen of wat het risico is om allerlei gegevens etc te verliezen (en apps etc)...?

PS: de reservekopie is van een dikke maand geleden.

En heb je in die dikke maand veel nieuwe app's of nummers toegevoegd?

Want het lijkt me wel logisch dat je dan wel wat gegevens kwijt zou kunnen zijn.

GertD 29-08-14 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 968699)
En heb je in die dikke maand veel nieuwe app's of nummers toegevoegd?

Want het lijkt me wel logisch dat je dan wel wat gegevens kwijt zou kunnen zijn.

Dat zal allemaal nog wel meevallen.. Wat nummers betreft heb ik die toch allemaal netjes in mappen op mijn pc staan en kan ik die dus ook snel weer toevoegen.

Alleen vervelend als ik sms'en ed plots kwijt ben, maar het lijkt me in zijn totaliteit nog altijd handiger dan elke keer het nummer te moeten gaan opzoeken via het invoeren van een sms (blijft toch raar dat de nummers daar wel gewoon staan).

Techfreak 29-08-14 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GertD (Bericht 968700)
Dat zal allemaal nog wel meevallen.. Wat nummers betreft heb ik die toch allemaal netjes in mappen op mijn pc staan en kan ik die dus ook snel weer toevoegen.

Alleen vervelend als ik sms'en ed plots kwijt ben, maar het lijkt me in zijn totaliteit nog altijd handiger dan elke keer het nummer te moeten gaan opzoeken via het invoeren van een sms (blijft toch raar dat de nummers daar wel gewoon staan).

Het is idd vreemd. Maar als een oudere back-up terugzetten het oplost...

GertD 29-08-14 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 968702)
Het is idd vreemd. Maar als een oudere back-up terugzetten het oplost...

Inderdaad, al twijfel ik nog steeds. Omdat ik wellicht één en ander over het hoofd zie van gegevens die ik op die manier verlies.

In ieder geval, ik zoek me rot naar mogelijke verklaringen/oplossingen, maar kan voorlopig alleszins niets vinden wat werkt.

Techfreak 30-08-14 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GertD (Bericht 968705)
Inderdaad, al twijfel ik nog steeds. Omdat ik wellicht één en ander over het hoofd zie van gegevens die ik op die manier verlies.

In ieder geval, ik zoek me rot naar mogelijke verklaringen/oplossingen, maar kan voorlopig alleszins niets vinden wat werkt.

Dan hoop ik voor je dat je niet teveel gegevens verliest. Of nog een andere oplossing vind.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:52.