iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Databundel Snel op (het Antwoord!!) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/157411-databundel-snel-op-antwoord.html)

Yantje555 02-09-14 22:11

Databundel Snel op (het Antwoord!!)
 
Beste mensen,

de laatste 2 maanden ben ik over mijn databundel van 2 GB per maand gegaan. Er was (gelukkig) een fout bij mijn mobiele provider (Vodafone) met het versturen van de sms waardoor ik beide maanden vergoed kreeg.

Na het klachten formulier ingevuld te hebben werd ik opgebeld door Vodafone. En ik heb ze gevraagd 'hoe kan het dat ik twee maanden achter elkaar over mijn mobiele data bundel ben heengegaan'. De medewerker had dit gelukkig opgezocht voor mij en kwam met het volgende antwoord.

De nieuwste update van Apple 7.1.2 (volgens mij). Daar wil Apple de duur van je batterij mee verlengen. Nou wat hebben ze gedaan dan??? Als je thuis of ergens anders op Wi-Fi zit dan gaat je batterij sneller leeg (begrijpelijk). Maar als de telefoon op volledig zwart scherm springt. Dan gaat de Wi-Fi automatisch uit (dit om de duur van de batterij te verlengen). Met andere woorden alle programma's die nog op de achtergrond draaien slurpen je mb's van je bundel helemaal leeg.

Nou heb ik nog een vraag. Je kan de functie ergens in je mobiel uitschakelen dat hij niet meer automatisch van de Wi-Fi af springt. Maar hoe doe ik dit?

Mvg Yannick ;)

Otje82 02-09-14 22:14

Dat Wi-Fi uitgeschakeld word als je scherm op zwart gaat weet iedereen. Gebeurt niet als je telefoon aan de oplader ligt.

Dat je dit uit kan schakelen kan volgens mij alleen met een gejailbreaked toestel.

Werner1963 02-09-14 22:48

Wi-Fi blijft aan met zwart scherm als je mobiele data uitstaat

Schakel mobiele data uit als je thuis bent en Wi-Fi hebt
Instellingen > mobiel netwerk > mobiele data UIT

FridgeNL 02-09-14 23:04

Heette die Vodafone medewerker soms Einstein?
Wat een BS zeg, sinds 7.1.2 :P

Kijk eens bij instellingen->mobiel netwerk, daar kan je zien welke app veel data verbruikt ;-)

Otje82 03-09-14 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 969062)
Wi-Fi blijft aan met zwart scherm als je mobiele data uitstaat

Schakel mobiele data uit als je thuis bent en Wi-Fi hebt
Instellingen > mobiel netwerk > mobiele data UIT

Op die manier werkt het idd maar is best wel omslachtig om bij thuiskomst mobiele data iedere keer uit te zetten. Als je het een keer vergeet gaat het alsnog mis.

Werner1963 03-09-14 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 (Bericht 969065)
Op die manier werkt het idd maar is best wel omslachtig om bij thuiskomst mobiele data iedere keer uit te zetten. Als je het een keer vergeet gaat het alsnog mis.

Je kan ook een riminder op locatie instellen maar dit is dan ook weer ten koste van je batterij.

suzuki2002 03-09-14 09:56

Elke abonnement afgesloten na 1 juni 2014.
Heeft een internet plafond.
Dat wil zeggen , je neemt een data bundel van 500 mb
Deze verbruik je helemaal. Dan zijn je mb,s dus op .
Dan wordt je internet snelheid geknepen . Dan kan je dus alleen nog.
Whatsappen e-mail ophalen en website,s bezoeken.

Je zal dus nooit meer tegen hoge kosten oplopen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:33.