//

iPhone 5 lakbeschadiging door hoesje???!!!

iPhone 5 lakbeschadiging door hoesje???!!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik was één van de eerste om in de online store een iphone 5 te kopen, bijna 2 jaar geleden. Bij ontvangst : kapje in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-09-14, 16:15
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard iPhone 5 lakbeschadiging door hoesje???!!!

Ik was één van de eerste om in de online store een iphone 5 te kopen, bijna 2 jaar geleden.

Bij ontvangst : kapje in zijkant ( onmiddellijk gebeld 10% korting gekregen)

Na ongeveer 1 jaar doorgegeven aan mijn zoon.

Na een jaar batterij defect, vervangtoestel gekregen.

Nu een maand geleden sluitknop bovenaan defect : vervangtoestel gekregen.

Het hoesje wat hij altijd daarvoor gebruikte, zonder problemen, gebruikte hij dus een maand geleden opnieuw.

Maar hij krijgt met zijn 18e verjaardag een nieuw hoesje met foto's, hij haalt het oude eraf van het 1 maand oude vervangtoestel. Hij verschiet zich enorm, ik misschien nog meer.

Overal witte puntjes op de achterkant meer dan 20 de zijkanten zijn vooral in de hoekje helemaal afgesleten, niets zwart meer.

Ik wou hem eerst niet geloven dat hij het hoesje altijd om had gedaan...werd zelfs een beetje kwaad.

Niet meer mooi om te zien. Ik dacht deze te verkopen met de komst van iphone 6.

Maar wat zie ik aan de binnenkant :

Het oude witte hoesje is aan de binnenkant vol van grijze, zwarte spikkels welke op het hoesje kleeft ook zwarte randen aan de binnenkant van de vouw.

Ik ben heel voorzichtig met onze toestellen, gebruik steeds hoesjes, ook de ipads...hier komt toch ook de lak er niet van af??? En verder duurdere screenprotectors, nl. rhinoshields 25 dollar...

Ik bel naar een reparatiewinkel, om een idee te hebben wat dit kost? en of dit normaal is? Zij zeiden dat dit een gekend probleem is met die eerste iphone 5 toestellen, deze werden "Gelakt"

Ik vertel mijn verhaal aan de reparatiedienst. Zij gingen het toestel laten ophalen en bekijken. Toestel wordt niet gerepareerd. Zij controleren alleen maar de functionaliteit. Ze kunnen of mogen de achterkant niet vervangen, ook niet omdat dit geen "gekend" probleem is. Ik moet naar de winkel gaan van het hoesje... het ligt aan het hoesje. 2 dagen thuis voor niets.

Ik ben een grote apple Fan geweest. Dit is nu heel fel veranderd. Maar nu te moeten horen dat het probleem aan het hoesje ligt en niet bij apple. Ik begin nu serieus te twijfelen om nog een nieuwe te kopen.


Ik had bij dit toestel een origineel hoesje gekocht, deze zijn idd beter zeker voor dit probleem en deze werd aanvankelijk gebruikt (zacht stof en leder binnen?) Maar wat moet je doen als ze voor een verjaardag een ander hoesje kopen of zoals overlaatst een hoesje met foto's. Moet ik dan zeggen je mag dit hoesje niet gebruiken? en hoe kun je nu zoiets weten? Ik heb hierover nog nooit iets gelezen. Wel dat ze krasgevoelig zijn, maar dat het gebruik van een plastic hoesje juist die schade veroorzaakt gaat mijn verstand te boven. Maandag krijg ik mijn Iphone terug. Dan zet ik de foto's erbij van de Iphone zelf.


Graag jullie mening.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3341.jpg‎ (28,7 KB, 71x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3343.jpg‎ (25,1 KB, 58x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3342.jpg‎ (23,4 KB, 56x gelezen)

Laatst gewijzigd door JEROENDB; 13-09-14 om 12:31.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-14, 16:32
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heel vervelend hoe dit afgewend wordt. Ik had er zelf wel over gelezen destijds, vlak na het uitkomen van de iPhone 5 dat de laklaag erg makkelijk losbladderd. En zeker met van die siliconen hoesjes krijg je onvermijdelijk krasjes doordat vuil ertussen kan komen en daar lekker gaat zitten schuren. Ook daarover is hier op iPc volgens mij een keer een artikel over verschenen.
Waarmee ik niet wil zeggen je had het kunnen weten, maar het was onder veel gebruikers een snel ontdekt verschijnsel dat krassen.

Heb je trouwens een foto om te laten zien wat precies de situatie is? Ben wel benieuwd.
  #3  
Oud 12-09-14, 16:42
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard

Foto's bijgevoegd.

De iphone zelf komt maandag toe, maar als je de hoesjes ziet kan U misschien wel inbeelden hoe deze er uitzien.

Laatst gewijzigd door JEROENDB; 12-09-14 om 17:01.
  #4  
Oud 15-09-14, 14:19
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard

Update. Dit zijn de foto's van de iphone 5 zelf. Zie in het eerste berichtje de foto's van het hoesje zo kan je zien dat dit geen schade is van gebruik zonder hoesje!

Even herhalen. Dit is een nieuwe iphone gekregen in augustus omdat screen button defect was. De vorige Iphone 5 heeft ook in dit hoesje gestoken zonder problemen.

Maar deze iphone 5 heeft toch volgens mij problemen met de lak?

Of is het normaal dat een Iphone 5 na ongeveer 4 weken deze schade vertoont? En het dus aan het hoesje ligt...

Opgelet het is niet dat er zand of zo heeft tussen gestoken. Je kan zien(voelen!) aan de foto's van het hoesje dat de lak in het hoesje kleeft.

Graag jullie reacties waarvoor dank. Jeroen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3384.jpg‎ (17,5 KB, 40x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3385.jpg‎ (21,1 KB, 47x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3386.jpg‎ (31,2 KB, 36x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3387.jpg‎ (35,5 KB, 37x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3388.jpg‎ (19,9 KB, 37x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3390.jpg‎ (12,4 KB, 27x gelezen)
  #5  
Oud 15-09-14, 19:32
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

tja ziet er niet mooi uit en verkoopprijs zal wel geweld aangedaan worden.

Het is lak en als je er een "hoesje" omheen zet waarin vreemde chemicaliën zitten dan kan dat invreten op de lak (oplossen) ,
en dan kun je alleen verhaal halen bij de verkoper van het hoesje........

erg lullig allemaal
  #6  
Oud 15-09-14, 19:44
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Je kan klagen wat je wilt, maar dit komt puur door de rotzooi die in je zak zit, en tussen het hoesje komt te zitten,
en heeft totaal niets te maken met de kwaliteit van de "lak" die Apple gebruikt, laat staan het woord "losbladderen

er zijn vele je voor geweest die de schuld in de schoenen van Apple wilde schuiven, maar als je een iPhone met hoes in een zandbak gooit, weet je wat er gebeurd
  #7  
Oud 15-09-14, 22:56
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard

Dank voor jullie reacties!

@peerenbooms : ik denk dat je idd een logische verklaring hebt.

@absrnd : moest ik weten dat deze iphone in de zandbak had gelegen dan zou ik hier niet komen klagen en de schuld op apple steken. Zoveel rotzooi steekt er niet in onze zakken, zeker geen zand. Mijn zoon lag tijdens de vakantie in de zetel series te kijken ofwel 's nachts te facebook'en in bed. (Zo actief dat hij in de zandbak zou spelen heb ik hem niet gezien deze vakantie.) Het enigste vuil dat er tussen is kunnen komen is het stof in de lucht. Nu ik begrijp uw reactie volkomen. Ik zou het ook moeilijk kunnen geloven, tot ik het hier zelf ondervonden heb. Verder moet je kijken naar de foto's van het hoesje, je ziet de verf in het hoesje kleven. Dus ik denk dat peerenbooms eerder gelijk zou kunnen hebben.

Voor alle duidelijkheid dit zelfde hoesje werd al eerder gebruikt met een andere iphone 5 voor enkele maanden met geen enkel schrammetje! Perfect mooi zoals nieuw!Hier stelde dat probleem niet. Dus dan ligt het volgens mij logischer wijze niet aan het hoesje of zie ik dit zo verkeerd

Maar dit toestel had een screen button defect ( 5x duwen eer het werkte) en werd voor herstelling binnengestuurd en kregen dus een vervangtoestel met dit resultaat.

Het is algemeen geweten dat er zeker problemen waren met de krasgevoeligheid. Ik heb het hoesje gebruikt van apple dat is zacht van binnen en gebruik het nog steeds. Ook moest het vallen is het denk ik beter als harde plastic.

Ik had gebeld naar ifixers (voor de prijs van een herstelling) en daar kenden ze het probleem maar al te goed, het waren die mensen die spraken van slecht "gelakt'. Het productieproces werd aangepast btw.

De discussie die ik ook had met mijn zoon dat hij het origineel hoesje (lederen) moest gebruiken. Het probleem(?) ze krijgen met hun verjaardag een hoesje. Zoals nu pas een hoesje met allemaal foto's van zijn vriendinnen. Dan is het niet zo beleefd om dit niet te gebruiken.

Ik gebruikte vroeger altijd hoesjes van banggood of miniinthebox maar die gingen altijd maar kort mee en daarom heb ik nu hoesjes gekocht van apple zelf. Mijn vrouw vind het fijn om hoesjes met een foto van de kinderen of de honden te gebruiken... Ook het clear case van ipad komen van Ebay. Ik moet die voor de hele familie bestellen. Maar nu om te denken dat er gaan stukken kleven op die bescherming? Hoe kan ik bv. weten dat die dingen gelakt werden.

Van de Iphone 5s ben ik 100% tevreden, gebruik wel lederen hoesje van apple. Maar in mijn geval niet van de iphone 5 niet. Er was al een kapje in de zijkant bij het uitpakken (zoals nog vele andere voor hadden), dan de batterij die uitviel op bv 40% (zoals zovele anderen) dan de screen button (zoals zoveel anderen) en de achter kant nu pas (zoals zovele andere, maar ik vermoed vooral in het begin). Na 8 dagen thuis te moeten blijven (ophalen en leveren van ups) op 1 jaar tijd mag ik misschien wel effen klagen en mijn frustratie uiten op een forum. En niet bv. op straat

Ik vind gewoon als je -ik denk- 849 euro hebt betaald dat je het recht hebt om een product te krijgen met hoge kwaliteit!

Wat me ook vooral stoort is dat je wanneer er iets defect is steeds een nieuw toestel krijgt, wat voor mij niet moet. Maar ik ben er steeds meer en meer van overtuigd dat je dan een ander toestel krijgt van een slechte of minder goede productiereeks. Zoals ik nu pas. Dit was een probleem wat zich stelde in het begin, ongeveer 2 jaar geleden.. Ik echt moeilijk geloven dat ze deze nu of onlangs nog verkochten in de winkel.

Maar van al de rest ben ik super tevreden en moet ik me geen zorgen maken over zand of andere rotzooi tussen het hoesje

Laatst gewijzigd door JEROENDB; 16-09-14 om 00:01.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen bij IPhone G4 door magneet in hoesje Applefanaat iPhone algemeen 10 18-05-11 00:50
Schade door iphone hoesje Thessa123 iPhone accessoires en onderdelen 1 24-09-10 16:15
Slechte GPS ontvangst door hoesje!! TheMikerMC iPhone algemeen 12 20-08-10 17:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:24.