iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Naar Duitsland voor de iPhone 6 - Ervaringen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/157643-naar-duitsland-voor-de-iphone-6-ervaringen.html)

smiba 12-09-14 17:26

Naar Duitsland voor de iPhone 6 - Ervaringen?
 
Ik ga as. vrijdag dus direct de nieuwe iPhone 6 halen (Wss de iPhone 6+ 64 of 128. 128 mocht de 64 al op zijn) samen met mijn oom en had daar toch wat vragen over.

1. Reserveren of in de rij?
Hier is voor mij het grootste probleem, Op de duitse apple store kan je (zover als ik begreep) je telefoon reserveren en dan ophalen in de Apple Store naar keuze. Raden jullie dit aan of kunnen we beter gewoon in de rij (Ben bang dat ik de hele dag moet wachten, dus ben van plan om al Donderdag 20:00 te vertrekken) gaan staan?

2. Heeft de iPhone 6+ nou 1 of 2GB Ram?
Ergens lijkt me het totaal niet apple om verschillende hoeveelheden ram in de telefoons te stoppen... Maar dan aan de andere kant is het wel de iPhone 6 Plus.. Plus 1 GB ram..?

3. Hoe veel chaos is er, waar zijn de wc's?
Als je even uit de rij gaat om een wc te zoeken, ben je dan je plaats kwijt? Is de sfeer gevaarlijk? Gaat de rij (voornamelijk) eerlijk?
Wat moet ik mij hier bij voorstellen?

4. Is het 'kopen en oprotten'?
Weet nog steeds niet of ik de iPhone 6 of de 6+ wil, ik denk de 6+.. Maar als er een paar minuten is om het demo model te bekijken zou erg fijn zijn, is die tijd er?


Alvast bedankt voor jullie tijd!

DieterV 12-09-14 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiba (Bericht 970344)
Ik ga as. vrijdag dus direct de nieuwe iPhone 6 halen (Wss de iPhone 6+ 64 of 128. 128 mocht de 64 al op zijn) samen met mijn oom en had daar toch wat vragen over.

1. Reserveren of in de rij?
Hier is voor mij het grootste probleem, Op de duitse apple store kan je (zover als ik begreep) je telefoon reserveren en dan ophalen in de Apple Store naar keuze. Raden jullie dit aan of kunnen we beter gewoon in de rij (Ben bang dat ik de hele dag moet wachten, dus ben van plan om al Donderdag 20:00 te vertrekken) gaan staan?

2. Heeft de iPhone 6+ nou 1 of 2GB Ram?
Ergens lijkt me het totaal niet apple om verschillende hoeveelheden ram in de telefoons te stoppen... Maar dan aan de andere kant is het wel de iPhone 6 Plus.. Plus 1 GB ram..?

3. Hoe veel chaos is er, waar zijn de wc's?
Als je even uit de rij gaat om een wc te zoeken, ben je dan je plaats kwijt? Is de sfeer gevaarlijk? Gaat de rij (voornamelijk) eerlijk?
Wat moet ik mij hier bij voorstellen?

4. Is het 'kopen en oprotten'?
Weet nog steeds niet of ik de iPhone 6 of de 6+ wil, ik denk de 6+.. Maar als er een paar minuten is om het demo model te bekijken zou erg fijn zijn, is die tijd er?


Alvast bedankt voor jullie tijd!

1: Reserveren zal al niet meer gaan. Alle toestellen die gereserveerd konden worden zijn al de deur uit. Dus blijft alleen de optie over om in de rij te gaan staan donderavond. Of je dan nog een iphone hebt weet niemand. Zeker de plus zal volgens mij snel uitverkocht zijn.

2: Het is helemaal nog niet met 100% zekerheid geweten hoeveel RAM geheugen de iphone 6 en 6 plus zullen hebben. Via een vroege chinees benchmark kwam men te weten dat de iphone 6 wrs 1gb RAM heeft en ik gok dat apple voor het plus model net hetzelfde zal doen. Op hun eigen website staat immers dat ze net dezelfde A8chip hebben.

3:Als je naar Oberhausen gaat zal alles wel netjes geregeld zijn als je er donderdag tegen 8 uur bent. Vorig jaar waren er compartimenten met dranghekken. Je kon er alleen even uit via een kaartje dat je vraagt wanneer je er uit wil, en dan kan je een kwartiertje ofzo wegblijven. Als je langer wegblijft mag je er niet meer terug in. Je kan er ook enkel in als je je kaartje terug afgeeft. toiletten staan er voldoende daar. De sfeer was vorig jaar goed.

4: rond 7 uur komen applemedewerkers kaartjes uitdelen waarbij je moet zeggen welk specifiek model je wil (kleur, capaciteit, 6 of 6 plus) en deze kan je dan even later kopen in de winkel. Je kan dan niet meer veranderen.

DaanGonning 12-09-14 19:13

8 uur s'ochtends op donderdag?? of 20.00 ?

smiba 12-09-14 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaanGonning (Bericht 970363)
8 uur s'ochtends op donderdag?? of 20.00 ?

20:00, donderdag heb ik nog schoolwerk te doen dus dat skippen lijkt me niet al te handig.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DieterV (Bericht 970346)
Of je dan nog een iphone hebt weet niemand. Zeker de plus zal volgens mij snel uitverkocht zijn.

Als je kijkt naar jaren terug, ik neem aan als ik er rond 20:00 (12h voor de winkel opengaat) ben dat er toch wel een iPhone 6+ 64GB of 128GB nog aanwezig is? Of heb ik echt meer dan 1000 wachtende al voor me?

DieterV 12-09-14 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaanGonning (Bericht 970363)
8 uur s'ochtends op donderdag?? of 20.00 ?

Om 20.00 uur. Maar hoe vroeger je bent hoe meer kans natuurlijk. Maar 20.00 uur lijkt me toch zeker vroeg genoeg. Met de iphone 5 was ik er om 23:30 op donderdag, door de slechte regeling en chaos was ik verder achteraan de rij geraakt, en toch had ik nog mijn voorkeursmodel. Dus 20:00 uur lijkt me zeker vroeg genoeg.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 september 2014 om 20:00 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiba (Bericht 970369)
20:00, donderdag heb ik nog schoolwerk te doen dus dat skippen lijkt me niet al te handig.



Als je kijkt naar jaren terug, ik neem aan als ik er rond 20:00 (12h voor de winkel opengaat) ben dat er toch wel een iPhone 6+ 64GB of 128GB nog aanwezig is? Of heb ik echt meer dan 1000 wachtende al voor me?

Dat zal er van afhangen, dat is niet exact te voorspellen. Bij de iphone 5 was ik er om 23:30 en was ik ongeveer 80ste in de rij. Vorig jaar was ik er al om 2 uur in de middag en was ik 30ste ofzo. En in de avond waren er zeker al een paar honderd. Maar je mag niet vergeten dat er vorig jaar geen preorders waren.

Affinity 13-09-14 08:33

Bij de 5S was er rond 23u30 idd al een 1000 man aanwezig. Die die er waren na 21u30 hadden trouwens allemaal geen iPhone meer.

Tis onvoorspelbaar eigenlijk... Er werd wel op voorhand bekendgemaakt dat de voorraad beperkt zou zijn.

smiba 13-09-14 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 970410)
Bij de 5S was er rond 23u30 idd al een 1000 man aanwezig. Die die er waren na 21u30 hadden trouwens allemaal geen iPhone meer..

Oei, dit schikt mij dan toch wel af. Ik bedoel wachten vind ik geen probleem, enkel wel als je dan toch nog met lege handen naar huis gaat.

Maar gewoon in jou ogen dan, als ik daar rond 21u30 zou aankomen... Er is toch nog wel een iPhone 6 64GB, 128GB of iPhone 6+ 64GB, 128GB in spacegray?

KiloDiesel 13-09-14 09:36

Ik heb er 2 gereserveerd in Hamburg. Maar geen mail gehad of iets. Meer mensen deze ervaring?

eryc 13-09-14 09:58

Ik heb gereserveerd voor Frankfurt, wel een bevestigingsmail gehad.
https://evanaert.eu/files_pub/iPhonereservering.png

Affinity 13-09-14 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiba (Bericht 970421)
Oei, dit schikt mij dan toch wel af. Ik bedoel wachten vind ik geen probleem, enkel wel als je dan toch nog met lege handen naar huis gaat.

Maar gewoon in jou ogen dan, als ik daar rond 21u30 zou aankomen... Er is toch nog wel een iPhone 6 64GB, 128GB of iPhone 6+ 64GB, 128GB in spacegray?

Nja tis en blijft een gok, altijd al geweest :)

Als je echt veilig wil zijn zou ik er in de avond al gaan zitten als je toch tegen wachten kan :)

Tis dan ten slotte nog ALTIJD een gok he, maar volgens mij maak je dan wel veel kans als je vroeg gaat.

DaanGonning 13-09-14 11:22

Hoe moet je eigenlijk betalen in Oberhausen? Voorkeur gaat naar Contant, maar kan dat, of moet het met pinpasje (rabo?)

Guest-20180925190238 13-09-14 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaanGonning (Bericht 970451)
Voorkeur gaat naar Contant, maar kan dat, of moet het met pinpasje (rabo?)

Natuurlijk kan dat. Als je maar niet met briefjes van 125 of 275 € gaat betalen. :rolleyes:

Koenne101 13-09-14 15:12

Hoeveel kan je er per persoon kopen?

Is Keulen aan te raden, is er een groot verschil in wachttijd, organisatie of voorraad met Oberhausen?

smiba 13-09-14 15:19

Vraag ik mij inderdaad ook af, anders ga ik wel naar Keulen

blaugrana 13-09-14 15:35

Wie gaat volgende week naar Duitsland en wil daarna een iPhone aan mij verkopen aan een meerprijs? :)

smiba 13-09-14 15:41

Wil ik prima doen hoor, enkel zou het wel handig zijn als ik het geld eerst heb.

Koenne101 13-09-14 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blaugrana (Bericht 970492)
Wie gaat volgende week naar Duitsland en wil daarna een iPhone aan mij verkopen aan een meerprijs? :)

Wil ik ook wel doen, maar ik zou graag weten hoeveel toestellen je mag kopen per persoon 1 of 2 of meer?

smiba 13-09-14 18:30

Per persoon 2 zover ik weet

vuurvreter 14-09-14 13:08

Voor die gaan pinnen, even de volgende opmerking.
Bij de meeste banken heb je in het buitenland een daglimiet van € 500,00.
Betaal bij voorkeur met je creditkaart of zorg ervoor dat je daglimiet voor die dag hebt verhoogt. Dit voorkomt teleurstellingen. Ik had 2 jaar geleden het zelfde met mijn bankpasje (€ 500,00) maar gelukkig had ik mijn creditkaart bij me.

smiba 14-09-14 13:44

Ik had het ook al door, sinds ik geen CC heb moet ik maar met contant op zak. Randje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:25.