//

Naar Duitsland voor de iPhone 6 - Ervaringen?

Naar Duitsland voor de iPhone 6 - Ervaringen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga as. vrijdag dus direct de nieuwe iPhone 6 halen (Wss de iPhone 6+ 64 of 128. 128 mocht de 64 al op zijn) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-09-14, 17:26
smiba smiba is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 122
Question Naar Duitsland voor de iPhone 6 - Ervaringen?

Ik ga as. vrijdag dus direct de nieuwe iPhone 6 halen (Wss de iPhone 6+ 64 of 128. 128 mocht de 64 al op zijn) samen met mijn oom en had daar toch wat vragen over.

1. Reserveren of in de rij?
Hier is voor mij het grootste probleem, Op de duitse apple store kan je (zover als ik begreep) je telefoon reserveren en dan ophalen in de Apple Store naar keuze. Raden jullie dit aan of kunnen we beter gewoon in de rij (Ben bang dat ik de hele dag moet wachten, dus ben van plan om al Donderdag 20:00 te vertrekken) gaan staan?

2. Heeft de iPhone 6+ nou 1 of 2GB Ram?
Ergens lijkt me het totaal niet apple om verschillende hoeveelheden ram in de telefoons te stoppen... Maar dan aan de andere kant is het wel de iPhone 6 Plus.. Plus 1 GB ram..?

3. Hoe veel chaos is er, waar zijn de wc's?
Als je even uit de rij gaat om een wc te zoeken, ben je dan je plaats kwijt? Is de sfeer gevaarlijk? Gaat de rij (voornamelijk) eerlijk?
Wat moet ik mij hier bij voorstellen?

4. Is het 'kopen en oprotten'?
Weet nog steeds niet of ik de iPhone 6 of de 6+ wil, ik denk de 6+.. Maar als er een paar minuten is om het demo model te bekijken zou erg fijn zijn, is die tijd er?


Alvast bedankt voor jullie tijd!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-14, 17:57
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiba Bekijk bericht
Ik ga as. vrijdag dus direct de nieuwe iPhone 6 halen (Wss de iPhone 6+ 64 of 128. 128 mocht de 64 al op zijn) samen met mijn oom en had daar toch wat vragen over.

1. Reserveren of in de rij?
Hier is voor mij het grootste probleem, Op de duitse apple store kan je (zover als ik begreep) je telefoon reserveren en dan ophalen in de Apple Store naar keuze. Raden jullie dit aan of kunnen we beter gewoon in de rij (Ben bang dat ik de hele dag moet wachten, dus ben van plan om al Donderdag 20:00 te vertrekken) gaan staan?

2. Heeft de iPhone 6+ nou 1 of 2GB Ram?
Ergens lijkt me het totaal niet apple om verschillende hoeveelheden ram in de telefoons te stoppen... Maar dan aan de andere kant is het wel de iPhone 6 Plus.. Plus 1 GB ram..?

3. Hoe veel chaos is er, waar zijn de wc's?
Als je even uit de rij gaat om een wc te zoeken, ben je dan je plaats kwijt? Is de sfeer gevaarlijk? Gaat de rij (voornamelijk) eerlijk?
Wat moet ik mij hier bij voorstellen?

4. Is het 'kopen en oprotten'?
Weet nog steeds niet of ik de iPhone 6 of de 6+ wil, ik denk de 6+.. Maar als er een paar minuten is om het demo model te bekijken zou erg fijn zijn, is die tijd er?


Alvast bedankt voor jullie tijd!
1: Reserveren zal al niet meer gaan. Alle toestellen die gereserveerd konden worden zijn al de deur uit. Dus blijft alleen de optie over om in de rij te gaan staan donderavond. Of je dan nog een iphone hebt weet niemand. Zeker de plus zal volgens mij snel uitverkocht zijn.

2: Het is helemaal nog niet met 100% zekerheid geweten hoeveel RAM geheugen de iphone 6 en 6 plus zullen hebben. Via een vroege chinees benchmark kwam men te weten dat de iphone 6 wrs 1gb RAM heeft en ik gok dat apple voor het plus model net hetzelfde zal doen. Op hun eigen website staat immers dat ze net dezelfde A8chip hebben.

3:Als je naar Oberhausen gaat zal alles wel netjes geregeld zijn als je er donderdag tegen 8 uur bent. Vorig jaar waren er compartimenten met dranghekken. Je kon er alleen even uit via een kaartje dat je vraagt wanneer je er uit wil, en dan kan je een kwartiertje ofzo wegblijven. Als je langer wegblijft mag je er niet meer terug in. Je kan er ook enkel in als je je kaartje terug afgeeft. toiletten staan er voldoende daar. De sfeer was vorig jaar goed.

4: rond 7 uur komen applemedewerkers kaartjes uitdelen waarbij je moet zeggen welk specifiek model je wil (kleur, capaciteit, 6 of 6 plus) en deze kan je dan even later kopen in de winkel. Je kan dan niet meer veranderen.
  #3  
Oud 12-09-14, 19:13
DaanGonning DaanGonning is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 34
Standaard

8 uur s'ochtends op donderdag?? of 20.00 ?
  #4  
Oud 12-09-14, 19:38
smiba smiba is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaanGonning Bekijk bericht
8 uur s'ochtends op donderdag?? of 20.00 ?
20:00, donderdag heb ik nog schoolwerk te doen dus dat skippen lijkt me niet al te handig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Of je dan nog een iphone hebt weet niemand. Zeker de plus zal volgens mij snel uitverkocht zijn.
Als je kijkt naar jaren terug, ik neem aan als ik er rond 20:00 (12h voor de winkel opengaat) ben dat er toch wel een iPhone 6+ 64GB of 128GB nog aanwezig is? Of heb ik echt meer dan 1000 wachtende al voor me?
  #5  
Oud 12-09-14, 19:58
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaanGonning Bekijk bericht
8 uur s'ochtends op donderdag?? of 20.00 ?
Om 20.00 uur. Maar hoe vroeger je bent hoe meer kans natuurlijk. Maar 20.00 uur lijkt me toch zeker vroeg genoeg. Met de iphone 5 was ik er om 23:30 op donderdag, door de slechte regeling en chaos was ik verder achteraan de rij geraakt, en toch had ik nog mijn voorkeursmodel. Dus 20:00 uur lijkt me zeker vroeg genoeg.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 september 2014 om 20:00 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiba Bekijk bericht
20:00, donderdag heb ik nog schoolwerk te doen dus dat skippen lijkt me niet al te handig.



Als je kijkt naar jaren terug, ik neem aan als ik er rond 20:00 (12h voor de winkel opengaat) ben dat er toch wel een iPhone 6+ 64GB of 128GB nog aanwezig is? Of heb ik echt meer dan 1000 wachtende al voor me?
Dat zal er van afhangen, dat is niet exact te voorspellen. Bij de iphone 5 was ik er om 23:30 en was ik ongeveer 80ste in de rij. Vorig jaar was ik er al om 2 uur in de middag en was ik 30ste ofzo. En in de avond waren er zeker al een paar honderd. Maar je mag niet vergeten dat er vorig jaar geen preorders waren.
  #6  
Oud 13-09-14, 08:33
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Bij de 5S was er rond 23u30 idd al een 1000 man aanwezig. Die die er waren na 21u30 hadden trouwens allemaal geen iPhone meer.

Tis onvoorspelbaar eigenlijk... Er werd wel op voorhand bekendgemaakt dat de voorraad beperkt zou zijn.
  #7  
Oud 13-09-14, 09:26
smiba smiba is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Bij de 5S was er rond 23u30 idd al een 1000 man aanwezig. Die die er waren na 21u30 hadden trouwens allemaal geen iPhone meer..
Oei, dit schikt mij dan toch wel af. Ik bedoel wachten vind ik geen probleem, enkel wel als je dan toch nog met lege handen naar huis gaat.

Maar gewoon in jou ogen dan, als ik daar rond 21u30 zou aankomen... Er is toch nog wel een iPhone 6 64GB, 128GB of iPhone 6+ 64GB, 128GB in spacegray?
  #8  
Oud 13-09-14, 09:36
KiloDiesel KiloDiesel is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Arnhem
Berichten: 121
Standaard

Ik heb er 2 gereserveerd in Hamburg. Maar geen mail gehad of iets. Meer mensen deze ervaring?
  #9  
Oud 13-09-14, 09:58
eryc eryc is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 28
Standaard

Ik heb gereserveerd voor Frankfurt, wel een bevestigingsmail gehad.

Laatst gewijzigd door eryc; 13-09-14 om 10:16.
  #10  
Oud 13-09-14, 10:04
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiba Bekijk bericht
Oei, dit schikt mij dan toch wel af. Ik bedoel wachten vind ik geen probleem, enkel wel als je dan toch nog met lege handen naar huis gaat.

Maar gewoon in jou ogen dan, als ik daar rond 21u30 zou aankomen... Er is toch nog wel een iPhone 6 64GB, 128GB of iPhone 6+ 64GB, 128GB in spacegray?
Nja tis en blijft een gok, altijd al geweest

Als je echt veilig wil zijn zou ik er in de avond al gaan zitten als je toch tegen wachten kan

Tis dan ten slotte nog ALTIJD een gok he, maar volgens mij maak je dan wel veel kans als je vroeg gaat.
  #11  
Oud 13-09-14, 11:22
DaanGonning DaanGonning is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 34
Standaard

Hoe moet je eigenlijk betalen in Oberhausen? Voorkeur gaat naar Contant, maar kan dat, of moet het met pinpasje (rabo?)
  #12  
Oud 13-09-14, 11:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaanGonning Bekijk bericht
Voorkeur gaat naar Contant, maar kan dat, of moet het met pinpasje (rabo?)
Natuurlijk kan dat. Als je maar niet met briefjes van 125 of 275 € gaat betalen.
  #13  
Oud 13-09-14, 15:12
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Hoeveel kan je er per persoon kopen?

Is Keulen aan te raden, is er een groot verschil in wachttijd, organisatie of voorraad met Oberhausen?
  #14  
Oud 13-09-14, 15:19
smiba smiba is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 122
Standaard

Vraag ik mij inderdaad ook af, anders ga ik wel naar Keulen
  #15  
Oud 13-09-14, 15:35
blaugrana blaugrana is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Kalmthout
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar blaugrana
Standaard

Wie gaat volgende week naar Duitsland en wil daarna een iPhone aan mij verkopen aan een meerprijs?
  #16  
Oud 13-09-14, 15:41
smiba smiba is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 122
Standaard

Wil ik prima doen hoor, enkel zou het wel handig zijn als ik het geld eerst heb.
  #17  
Oud 13-09-14, 18:21
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blaugrana Bekijk bericht
Wie gaat volgende week naar Duitsland en wil daarna een iPhone aan mij verkopen aan een meerprijs?
Wil ik ook wel doen, maar ik zou graag weten hoeveel toestellen je mag kopen per persoon 1 of 2 of meer?
  #18  
Oud 13-09-14, 18:30
smiba smiba is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 122
Standaard

Per persoon 2 zover ik weet
  #19  
Oud 14-09-14, 13:08
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Voor die gaan pinnen, even de volgende opmerking.
Bij de meeste banken heb je in het buitenland een daglimiet van € 500,00.
Betaal bij voorkeur met je creditkaart of zorg ervoor dat je daglimiet voor die dag hebt verhoogt. Dit voorkomt teleurstellingen. Ik had 2 jaar geleden het zelfde met mijn bankpasje (€ 500,00) maar gelukkig had ik mijn creditkaart bij me.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #20  
Oud 14-09-14, 13:44
smiba smiba is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 122
Standaard

Ik had het ook al door, sinds ik geen CC heb moet ik maar met contant op zak. Randje
Reageren

Labels
duitsland, iphone6, reserveren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarschuwing iedereen die naar Duitsland gaat voor iphone Hoezooo iPhone algemeen 1 06-10-13 14:02
Italiaainse iPhone 4 homebutton kapot,naar oberhaussen?Ervaringen??? mark_83 iPhone algemeen 0 15-10-11 11:44
wie rijdt ermee naar Duitsland? woefke2007 Koopinformatie Rest Europa 3 13-10-11 17:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:15.