//

iOS 8 ervaringen

iOS 8 ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) sorry maar ik vind je vraag erg onduidelijk... wil je een exact typenummer of wat? welke macbook pro heb jij dan? misschien dat ik icm ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #301  
Oud 21-10-14, 20:53
jorisvo jorisvo is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 18
Standaard

sorry maar ik vind je vraag erg onduidelijk... wil je een exact typenummer of wat?
welke macbook pro heb jij dan? misschien dat ik icm dat antwoord begrijp wat je van me verwacht als antwoord

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2014 om 21:10 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Duidelijk. Succes verder.
Hardwareoverzicht:

Modelnaam: MacBook Pro
Modelaanduiding: MacBookPro10,2
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 2,5 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 3 MB
Geheugen: 8 GB
Bluetooth
LMP-versie: 0x6
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #302  
Oud 21-10-14, 21:20
Rasz's schermafbeelding
Rasz Rasz is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisvo Bekijk bericht
sorry maar ik vind je vraag erg onduidelijk... wil je een exact typenummer of wat?
welke macbook pro heb jij dan? misschien dat ik icm dat antwoord begrijp wat je van me verwacht als antwoord

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2014 om 21:10 ----------



Hardwareoverzicht:

Modelnaam: MacBook Pro
Modelaanduiding: MacBookPro10,2
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 2,5 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 3 MB
Geheugen: 8 GB
Bluetooth
LMP-versie: 0x6

Beste Jorisvo,

Timosha bedoelt; In welk jaar heb je je macbook gekocht, of meer specifiek in welk jaar is je macbook gefabriceerd? Ook de maanden kunnen nog uitmaken.

Je Modelaanduiding wijst naar een: MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2012)
  #303  
Oud 21-10-14, 21:21
jorisvo jorisvo is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 18
Standaard

de MacBook is van april/mei 2013, anderhalf jaar geleden zoals ik zei..
inderdaad een retina 13 inch.

volgens een app genaamd coconut (of iets dergelijks) is hij van midden oktober 2012 inderdaad

Maar de continuity/handoff heeft in het begin een uurtje gewerkt dus het zou moeten werken nu
  #304  
Oud 21-10-14, 21:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisvo Bekijk bericht
Maar de continuity/handoff heeft in het begin een uurtje gewerkt dus het zou moeten werken nu
En heb je na dat uurtje Bluetooth uitgezet. Dus, staat Bluetooth aan op die MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2012)? En je moet niet naar coconut (of iets dergelijks) kijken. Als je op dat kleine zwarte appeltje boven links klikt en dan op "Over deze Mac" verschijnt alle info.
  #305  
Oud 21-10-14, 21:35
jorisvo jorisvo is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 18
Standaard

jep, 100x aan en uitgezet (en hij staat aan nu uiteraard).
en op beide apparaten de Wi-Fi uit en aangezet, iCloud uitgelogd en terug ingelogd, handoff uitgeschakeld en weer ingeschakeld..

ik kan wel audiobellen met FaceTime vanaf de macbook dus de verbinding met de twee apparaten is er wel lijkt het
  #306  
Oud 21-10-14, 21:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisvo Bekijk bericht
ik kan wel audiobellen met FaceTime vanaf de macbook dus de verbinding met de twee apparaten is er wel lijkt het
Foute conclusie. Voor SMS Relay en telefoneren is Bluetooth niet noodzakelijk. Vermoedelijk een probleem met Bluetooth.
  #307  
Oud 21-10-14, 21:39
jorisvo jorisvo is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 18
Standaard

ok.. ik ga het maar eens navragen bij een reseller hier in Tilburg dan.. bedankt voor de gedane moeite! Het is overigens mn eerste iPhone dus het is allemaal nog ff wennen ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2014 om 21:42 ----------

en dan is daar, ineens, HET SAFARI ICOONTJE linksonder.. WTF momentje vd week
  #308  
Oud 21-10-14, 21:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens na of Personal Hotspot werkt. Als dat niet werkt werkt de rest van Continuity ook niet:

  #309  
Oud 21-10-14, 21:45
jorisvo jorisvo is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 18
Standaard

wonderbaarlijk genoeg is het ineens weer gaan werken dus, en ook vice versa.. ik zie nu voor het eerst ook in de dock mijn telefoon verschijnen. Echt, ik snap hier niks van! ik heb niets maar dan ook niets anders gedaan dan de rest vd afgelopen dagen... wtf
  #310  
Oud 21-10-14, 21:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisvo Bekijk bericht
Echt, ik snap hier niks van!
Dan maar terug naar mijn oorspronkelijk vermoeden: iCloud lag in een knoop op de Apple servers. Gebruik in de toekomst Personal Hotspot als controle.
  #311  
Oud 21-10-14, 21:49
jorisvo jorisvo is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 18
Standaard

ja ik denk dat ik zojuist ontrafeld ben ofzo, en bedankt voor die tip; zal ik in de toekomst zeker doen! je bent een held (voor je geduld en behulpzaamheid)
  #312  
Oud 21-10-14, 21:57
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Personal hotspot werkt bij mij niet.
Dit zijn de gegevens van mijn PC: MacBook Pro (15-inch, begin 2011)

Pc te oud?
  #313  
Oud 21-10-14, 21:59
jorisvo jorisvo is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie Bekijk bericht
Personal hotspot werkt bij mij niet.
Dit zijn de gegevens van mijn PC: MacBook Pro (15-inch, begin 2011)

Pc te oud?
jep
Handoff en Continuity: werkt het met mijn Mac, iPhone of iPad?

je hebt overigens geen "PC" ;-)
  #314  
Oud 22-10-14, 08:25
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisvo Bekijk bericht
ja ik denk dat ik zojuist ontrafeld ben ofzo, en bedankt voor die tip; zal ik in de toekomst zeker doen! je bent een held (voor je geduld en behulpzaamheid)
Op het forum kan je het niet zien, maar ik denk dat timosha ondertussen serieus grijs geworden is van dit forum
  #315  
Oud 22-10-14, 08:43
jorisvo jorisvo is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Op het forum kan je het niet zien, maar ik denk dat timosha ondertussen serieus grijs geworden is van dit forum
hij kiest er zelf voor hier te reageren toch ;-)
Heel fijn voor mij en voor iedereen met hetzelfde probleem die hier via google uit komt en dit kan teruglezen..
  #316  
Oud 22-10-14, 08:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisvo Bekijk bericht
Dat artikel is van 25 juni 2014 en klopt van geen kanten meer. Sinds de eerste iOS 8 Beta en de eerste Yosemite DP is er heel wat veranderd in Continuity en Handoff. Maar ja, de artikels van iCulture zijn blijkbaar in steen gebeiteld.
  #317  
Oud 22-10-14, 14:31
Jazzking Jazzking is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Stuur een bericht via MSN naar Jazzking Stuur een bericht via Yahoo naar Jazzking
Standaard IOS 8.1 installeren lukt niet?

Probeer via iTunes (onder W-7) IOS 8.1 te installeren op mijn iPhone 5 en Ipad 2, download gaat goed daarna stopt het proces en gebeurt er niets meer, iemand met dezelfde ervaring? Ben nieuw hier op het forum dus mogelijk niet in de juiste groep excuus daarvoor en bedankt voor antwoorden en tips hoe dit op te lossen.
  #318  
Oud 20-12-14, 21:39
janoranje janoranje is offline
• iOS 8.1.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard Wat ben ik kwijt bij een software herstel?

Hallo,
Ik ben in het bezit van een iphone 6-64GB met daarop IOS 8.1.2

Vandaag bij Apple store in Haarlem geweest met een vraag omtrent het ontvangst/bereik van mijn Iphone.

Er is in de winkel een"snelle" test gedaan via het internet, en daaruit bleek dat er 5 "beschadigingen" in mijn software zaten.

Op advies eerst een nieuwe nano simkaart gehaald bij de KPN ivm de ontvangst problemen.Het resultaat van de nieuwe simkaart is nauwelijks zichtbaar.

Wat ik gedaan heb in het begin, en waardoor ik er eigenlijk achter kwam, is de FIELD TEST,*3001#12345#*+bel, om de waardes te vergelijken met een andere Iphone 6-64GB.

Links bovenin staat een -waarde die zo dicht mogelijk bij de -40 moet liggen wat ik begreep.Mijn Iphone 6 ligt er duidelijk "verder" vanaf, wat in de praktijk resulteert in dat ik een EDGDE aanduiding heb en mijn vrouw, met de andere Iphone 6-64GB een 3G op dezelfde locatie ,met daarbij bijvoorbeeld een veel snellere Whats App verbinding.
Beide zitten we bij de KPN met exact hetzelfde abonnement.

Vandaar nogmaals het bezoek aan de Apple Store. Wat ook een oplossing zou kunnen zijn om de software te verwijderen en er opnieuw op te zetten werd mij verteld.
Hierbij zouden wel gegevens verloren gaan omdat er werd afgeraden een Backup terug te zetten ivm dat deze back-up mogelijk de "beschadigingen" in zich heeft.

Ik zou de foto's-muziek-mails-contacten wel via Itunes of Icloud wel terug kunnen zetten...

Ik heb Apps met daarin opgeslagen wachtwoorden, privegegevens en wat memo's. Deze Apps met inhoud ben ik dus kwijt bij een Software herstel?

Kan iemand mij dat svp vertellen hoe dit precies in zijn werk gaat?


Sorry voor dit lange verhaal maar kreeg het vlgs mij anders niet goed duidelijk.

Alvast bedankt voor de reactie!

Jan.
  #319  
Oud 21-12-14, 10:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janoranje Bekijk bericht
Links bovenin staat een -waarde die zo dicht mogelijk bij de -40 moet liggen wat ik begreep.
Die "-waarde" is de ontvangen veldsterkte in dBm (Decibel boven een Milliwatt). -40 dBm veldsterkte zal je alleen maar hebben als je met die iPhone naast de antenne gaat staan.

-80 dBm is nog steeds goed. Als de veldsterkte onder -100 dBm valt is er iets mis als je in de buurt bent van een GSM/UMTS/3G/4G base cell.

Voor het overige zou ik niet weten welke software "beschadigingen" een verminderde ontvangen veldsterkte kunnen veroorzaken. Tenzij je een backup met jailbreak restanten hebt teruggezet op die iPhone. Meer bepaald jailbreak restanten van tweaks die "iets" doen met de EDGE/3G/4G functionaliteit.
  #320  
Oud 29-12-14, 20:45
Dutchess Dutchess is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 2
Standaard

Zojuist IOS 8 geïnstalleerd. iPhone geeft na opstarten het Ithunes logo met een pijltje en stekker te zien. Aangesloten op laptop en verbonden met Ithunes. Waarna hij aangeeft dat hij in herstelmodus staat en eerst moet worden hersteld. Na "oké" begint het programma the IPhone the herstellen en bij te werken. Echter na ongeveer 3/4 hiervan te hebben uitgevoerd, krijg ik de melding:
"de iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (29)".
Opnieuw geprobeerd, maar hij blijft dezelfde melding aangeven. En het startscherm is wederom het Ithunes logo met pijltje en stekker
M.a.w ik kan er niets mee .
Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen IOS 5.1 op iPhone MCNO iPhone algemeen 233 27-03-12 11:34
Ervaringen IOS 5.1 op iPad mikascm iPad algemeen 14 13-03-12 14:18
Ervaringen iOS 4.3 bluevoice iPhone algemeen 33 29-03-11 21:57
Ervaringen ios 4.2 cyber2001 iPhone algemeen 0 13-01-11 00:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.