//

Ervaringen iPhone 6 (plus)

Ervaringen iPhone 6 (plus) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door WhyNotCallMeRo Hahaha, ik zag op google dat men daar veel rept over het laden met een iPad lader. Ik gebruik die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 25-09-14, 20:02
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhyNotCallMeRo Bekijk bericht
Hahaha,

ik zag op google dat men daar veel rept over het laden met een iPad lader.
Ik gebruik die bij mijn air-128GB zat en die laadt veel sneller...
ik denk dat je op die manier je batterij roostert, ben het niet zeker tho...

Edit: even wat opgezocht en het schijnt geen 'kwaad' te kunnen. Buiten het feit dat de levensduur van je batterij vermindert. Dat komt omdat je sneller laadt.

Laatst gewijzigd door Affinity; 25-09-14 om 20:21.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 25-09-14, 20:20
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Mijne iphone4s heb ik om de 2 dagen opgeladen met de oplader van de ipad2. Nooit een probleem mee gehad.

Het huis lag toen vol met opladers van iphines en ipads en ik had ooit een stekker gekocht voor mijn ipod nano. Iphine werd telkens ingestoken met de kabel die in het zicht lag.
  #83  
Oud 25-09-14, 21:14
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat valt op met apps zoals Star Walk 2, Solar Walk, SkySafari, SkyLive, Sky Guide. Ik heb geen spelletjes op de iPhones maar ik vermoed dat het met sommige spelletjes ook wel zal opvallen.
Wow heb je hem nu al en ook nog alle 2
Had ook niet anders van je verwacht en meteen de 128gb
Moet echt eens bij je langskomen je iPhone collectie bekijken.
Ga je de nieuwe iPad ook halen?
Wil wel erg graag de 6+ hebben maar de iPhone 4 & 5 werken nog te goed en anders ruzie met de vrouw

// iemand al last gehad van een verbogen iPhone?
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #84  
Oud 25-09-14, 23:07
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

9 personen volgens Apple
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #85  
Oud 26-09-14, 14:05
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Heb net de nieuwe 6 64GB Gold in gebruik. Mijne eerste indruk lekker licht das het positieve eraan een lekker groot scherm.

1 Negatief zaakje tot nu : Ik vindt hem in de breedte wat te groot om met 2 handen te bedienen.

Conclussie tot nu : Super content van.
  #86  
Oud 26-09-14, 14:11
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Heb net de nieuwe 6 64GB Gold in gebruik. Mijne eerste indruk lekker licht das het positieve eraan een lekker groot scherm.

1 Negatief zaakje tot nu : Ik vindt hem in de breedte wat te groot om met 2 handen te bedienen.

Conclussie tot nu : Super content van.
Je bedoelt waarschijnlijk met 1 hand, of je hebt hele kleine handjes
  #87  
Oud 26-09-14, 14:37
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Vandaag mijn nieuwe iPhone 6 64GB in gebruik genomen. Via iTunes de reservecopie van mijn vorige iPhone 4 overgezet. Dit ging prima en was binnen de kortste keren geklaard.
Alle gegevens en instellingen werden keurig overgezet. Alle App's werken feilloos. Zeer veel App's werden reeds geüpgraded naar IOS 8.
Het toestel is zeer licht en het groter scherm is echt wel een pluspunt.
Enig minpuntje tot hiertoe : bij telefoongesprekken vind ik het geluid erg zwak.
Verder ben ik erg tevreden !
  #88  
Oud 26-09-14, 19:08
Gonster Gonster is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Lutjebroek
Berichten: 249
Standaard

Heb de iphone 6 16gb space grey een dag in gebruik. DIt is naar mijn mening de mooiste versie die ze tot nu hebben gemaakt bij Apple, de plus vond ik echt een maatje te groot. Na een Android avontuur (samsung note 3, s4, sony z1 e.d.) was ik terug naar de iphone 5 gegaan, miste daar alleen het formaat, en dat is wat ik nou precies zo mooi en fijn vind van dit toestel.

Voor de rest werkt alles snel en soepel, knopje aan de zijkant ipv boven wen je zo aan. Mooi en krachtig display, homeknop werkt goed met de vingerafdruk. moet ook zeggen dat het geluid beter is dan de iphone 5. Hier en daar moeten bepaalde apps door de makers wel geupdate worden, maar dat komt van zelf, batterij: vanuit de doos aangezet, ingsteld en via icloud alles terug gezet, hierna alles bekeken en uitgebreid getest, na ongeveer 9 uur zat ik op 20% batterij (tussentijds ook nog ios 8.0.2 geinstaleerd) dus valt niet tegen. Maar de grootte van het scherm is echt een hele verbetering!

Kortom een mooi toestel die heerlijk in de hand ligt...maar heb ivm t bend verhaal er maar een stevige hoes omheen gescoord
  #89  
Oud 26-09-14, 21:07
Pdrke Pdrke is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Bredene
Berichten: 91
Standaard

Sinds deze morgen ook in het bezit van de iphone6 16g gold. Direct ios8.0.2 opgezet. Heb de iphone na het terug zetten van de reserve copij van de pc gehaald en toen stond de batterij op 93%. Dit was rond 11.00, nu om 21.00 en na veel spelen met de settings en van alles uitproberen staat deze nog op 52% Positieve verassing.
Voor de rest leuk groot scherm, ik heb niet al te grote handen dus de dubbele tap op de hometoets om het scherm naar beneden te halen is echt handig.
Foto kwaliteit is super, zeker in vergelijking met mijn Iphone 4 '
Touchid werkt zeer goed. Nog geen enkele misser gehad.
Ben blij met de aankoop.
  #90  
Oud 27-09-14, 12:26
sportlaan34 sportlaan34 is offline
• iOS 10.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Gister de Plus 64gb opgehaald bij de Apple Store Den Haag. Het reserveringssysteem beviel mij uitstekend. Je werd netjes op je tijdvak in de rij gezet na 15 minuten had ik mijn nieuwe Iphone. Vooraf erg zitten twijfelen tussen de 6 of de 6 Plus. Wat ben ik blij dat ik toch voor de plus ben gegaan. Het scherm is werkelijk prachtig! Ik kan mij voorstellen dat ik mijn ipad air nu minder ga gebruiken. De plus past nog steeds in mijn broekzak. Je moet er inderdaad niet mee gaan zitten. Dan zit hij toch wel in de weg. Maar goed ik was al gewend om niet met een telefoon in mijn zak te gaan zitten. Er zijn nog niet veel apps aangepast aan het nieuwe formaat maar dat is een kwestie van geduld hebben. De uitgerekte apps storen mij niet. Door het grote formaat scherm is een boek lezen of een film of een serie kijken prima te doen. Echt super tevreden met de plus!
  #91  
Oud 27-09-14, 12:37
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Reserveringssysteem in Amsterdam bestond uit dat je vanaf het geplande tijdstip het kon komen ophalen tot sluitingstijd. Je moest dus in de reguliere wachtrij staan en die was tot 19:30 uur nog behoorlijk lang. Heb toen tegen een Apple medewerkers aangegeven dat ik later zou komen en toen 20 minuten voor sluitingstijd naar binnen gewandeld. Ze hadden al rekening met me gehouden want meerdere medewerkers noemde steeds me naam en werd ik naar voren begeleid. Voor zo'n bedrag ga ik dus niet 2 uur in de rij staan, dat kunnen ze wel vergeten. Conclusie, slecht dat ze geen speciale wachtrij voor reserveringen hadden, goed dat ik op het eind snel geholpen ben.
__________________
Are you ready for this!
  #92  
Oud 27-09-14, 13:40
Vox Vox is offline
• iOS 11.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Loenen aan de Vecht
Berichten: 43
Standaard

Vanochtend de 6 64Gb binnengekregen. Eerste indruk is technisch gezien goed maar de gouden kleur vind ik echt minder dan de 5s. Te vrouwelijk ivm de ronde hoeken. Maar met mooi hoesje zie je er niets meer van.
  #93  
Oud 27-09-14, 17:14
aarajax aarajax is offline
• iOS 8.0.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 25
Standaard

Vandaag ook de plus binnengekregen (64gb Goud). Moet zeggen dat ik geen greintje spijt heb van de keuze. Heb weliswaar nog geen normale 6 gezien, maar vind het formaat super.
  #94  
Oud 27-09-14, 20:47
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarajax Bekijk bericht
Vandaag ook de plus binnengekregen (64gb Goud). Moet zeggen dat ik geen greintje spijt heb van de keuze. Heb weliswaar nog geen normale 6 gezien, maar vind het formaat super.
Idem, iedereen verklaart me voor gek maar ik vind het een super formaat.
  #95  
Oud 28-09-14, 09:19
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

voor de mensen met de 6+ variant, ik zag in een video review van nu.nl net na de keynote dat de 6+ hapert met veranderen van landscape modus naar portrait, en ik heb hier op forum ook al gelezen dat iemand haperingen tijdens swipen heeft waargenomen.
mede zou mogelijk KUNNEN zijn doordat downscaling dat gebeurd door schermformaat teveel geheugen zou innemen waardoor die hapering komt.

merken jullie bij apps dat dat inderdaad zo is?? en zo ja is dat altijd bij dezelfde apps of is het willenkeur?
kan natuurlijk zijn door een appl. die nog niet aangepast is voor het formaat.
  #96  
Oud 28-09-14, 10:57
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Ik heb dat inderdaad eerder gelezen. Weet niet of dat op iMore of macrumors was. Of misschien was t Gruber die t opmerkte. Het schijnt dat het alleen te gebeuren in de gedownscalede apps. Het valt mij iig niet op maar ik zal eens beter opletten!
  #97  
Oud 30-09-14, 00:43
iRichie iRichie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 18
Standaard

Timosha dit klopt als een bus, ik had ook liever gezien dat de Plus 2x zoveel ram zou hebben en wat meer cpu/gpu kracht met zo'n scherm. Ikzelf had op de releasedag afgelopen vrijdag, de Plus opgehaald. De iPhone 6 presteerd als een duivel, uiteraard door het kleinere scherm, maar omdat dezelfde hardware ook in de grotere Plus zit kun je er zoiezo vanuit gaan dat je performance gaat verliezen... soepel gamen in 1080p zit er zoiezo voorlopig nog niet in als ik de benchmarks zo bekijk.
Eigenlijk nadat jij al aangaf dat je het merkte bij het testen van bepaalde apps, dacht ik bij mezelf.... wat ik dacht klopt, ook al stemt Apple hardware en software als de beste op elkaar af, software van derden houdt daar geen rekening mee en dat ga je merken.
Op dat moment dacht ik, ik kan dit beter op save gaan spelen voor oa toekomstige games die de normale 6 makkelijk slikken gaat, dus voordat ik de ruil ging doen bij de Applestore heb ik de Plus nog eens flink laten zweten Tot mijn verbazing kreeg ik op een gegeven moment een melding bij het opstarten van Oceanhorn dat ik apps eerst geforceerd moest sluiten ivm het geheugen dat vol zou zitten ? Dit had ik nog nooit meegemaakt op een iDevice, en dit terwijl enkel whatsapp, facebook, het weer en nu.nl open stonden. Dit maakte voor mij de ruil naar de gewone snellere 6 helemaal makkelijk en heb dit ook gedaan. Ik ben zeer blij met de 6, en eerlijk is eerlijk de Plus is ook schitterend dat verschil zie je wel een klein beetje als je naar de icoontjes kijkt, die spatten van je scherm af zo scherp. Maar goed de schermen van iphone zijn altijd subliem zo ook die van de normale 6. Op dit moment van tikken denk ik toch af en toe heel stiekem, heb ik hier wel goed aan gedaan.. maar dit komt omdat mijn vorige iPhone 5s al een schitterend scherm had dat bijna hetzelfde als de 6 is.. dus dat was je al gewend en geeft niet dat wow gevoel opnieuw zeg maar. Als ik dan de dingen op een rij ga zetten, denk ik dat ik de juiste keuze gemaakt heb en is de 6 een compact bommetje. Hoe denk jij hierover Timosha ben je het met me eens, ik surf maak fotos (veelal overdag) en game met dat apparaat.. dan is de keuze voor de normale 6 toch perfect?
  #98  
Oud 30-09-14, 09:00
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Reserveringssysteem in Amsterdam bestond uit dat je vanaf het geplande tijdstip het kon komen ophalen tot sluitingstijd. Je moest dus in de reguliere wachtrij staan en die was tot 19:30 uur nog behoorlijk lang. Heb toen tegen een Apple medewerkers aangegeven dat ik later zou komen en toen 20 minuten voor sluitingstijd naar binnen gewandeld. Ze hadden al rekening met me gehouden want meerdere medewerkers noemde steeds me naam en werd ik naar voren begeleid. Voor zo'n bedrag ga ik dus niet 2 uur in de rij staan, dat kunnen ze wel vergeten. Conclusie, slecht dat ze geen speciale wachtrij voor reserveringen hadden, goed dat ik op het eind snel geholpen ben.
De wachtrij voor gereserveerde toestellen was er wel degelijk, ik heb amper 10 minuten in die rij gestaan
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #99  
Oud 30-09-14, 09:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iRichie Bekijk bericht
Timosha dit klopt als een bus, ik had ook liever gezien dat de Plus 2x zoveel ram zou hebben en wat meer cpu/gpu kracht met zo'n scherm.
Ik ben niet zo van horen zeggen van het achterneefje van de overbuurman van tante Truus of van ergens gelezen maar ik weet niet meer waar. Ik test alles zelf dan weet ik tenminste waarover ik praat.

Nogmaals, complexe apps die de GPU (en CPU) zwaar belasten draaien duidelijk langzamer op de iPhone 6 Plus dan op de iPhone 6. De apps die ik test voor hun ontwikkelaars (en mijn eigen apps) draaien zelfs sneller op een iPhone 5s dan op een iPhone 6 Plus. Dit is geen roeptoeterij, dit zijn empirische vaststellingen.
  #100  
Oud 30-09-14, 09:52
iRichie iRichie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 18
Standaard

Dat is dan te wijten aan de nog lagere resolutie van de 5s natuurlijk. Maar aangezien jij alles test, wat zou je dan adviseren aan iemand die veel gamed, surfed en fotos maakt? De normale 6 of de Plus (puur hardware ivm scherm gezien, niet het formaat)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5s ervaringen rsnhakan iPhone algemeen 804 16-09-16 22:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29
Eerste ervaringen Iphone 3G tescione iPhone algemeen 33 01-02-09 19:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:43.