//

Ervaringen iPhone 6 (plus)

Ervaringen iPhone 6 (plus) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Coolblue heeft ook nog de case niet die ik wil op voorraad. Heb ze op internet ook gevonden in een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 12-10-14, 23:54
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Coolblue heeft ook nog de case niet die ik wil op voorraad. Heb ze op internet ook gevonden in een nederlandse shop maar ook niet op voorraad en 7€ goedkoper dan bij coolblue.

Net tot de ontdekking gekomen dat je bij mediamarkt enkel een tegoedbon krijgt, en niet je geld terug. Dus de case maar voor 10€ te koop aanbieden.
Ze kan blijkbaar ook niet in de houder die ik nu heb in de wagen :'(, maar daar vreesde ik wel voor ook.
Ok dan bied ik hiermee mijn verontschuldigingen aan, niet te beschaamd voor!
Al wel gehoord van bedenktijd maar op alle producten? dat wist ik niet...

Nogmaals mijn excuses.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 13-10-14, 15:32
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
Ok dan bied ik hiermee mijn verontschuldigingen aan, niet te beschaamd voor!
Al wel gehoord van bedenktijd maar op alle producten? dat wist ik niet...

Nogmaals mijn excuses.
Excuses aanvaard. Vandaag tot bij de Mediamarkt geweest, normaal doen ze enkel tegoedbonnen, maar omdat er geen case was naar mijn zin heb ik uitzonderlijk mijn centen terug gehad.

Nu bij iphone2day een case besteld die er wel goed uitziet voor mijn autohouder hoop ik.
  #163  
Oud 13-10-14, 21:29
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
Ok dan bied ik hiermee mijn verontschuldigingen aan, niet te beschaamd voor!
Al wel gehoord van bedenktijd maar op alle producten? dat wist ik niet...

Nogmaals mijn excuses.


Websites bieden dat zelf aan (in Belgie toch) om zo een betere service te geven; als je nog de bon hebt en de verpakking enzo en je hebt toch het foute bestelt of het is toch niet wat je ervan verwacht had dan mag je dat als alles in orde is die binnen de 14 of 30 dagen (afhankelijk welke winkel het is) je stuff terug brengen.

En bij velen is dat idd op zelfs alle producten.
  #164  
Oud 13-10-14, 21:34
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht


Websites bieden dat zelf aan (in Belgie toch) om zo een betere service te geven; als je nog de bon hebt en de verpakking enzo en je hebt toch het foute bestelt of het is toch niet wat je ervan verwacht had dan mag je dat als alles in orde is die binnen de 14 of 30 dagen (afhankelijk welke winkel het is) je stuff terug brengen.

En bij velen is dat idd op zelfs alle producten.
Ok, maar dat is dus blijkbaar online? En in de fysieke winkel...?
  #165  
Oud 13-10-14, 21:35
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
Ok, maar dat is dus blijkbaar online? En in de fysieke winkel...?
Daar geldt dat ook
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #166  
Oud 13-10-14, 22:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
Ok, maar dat is dus blijkbaar online? En in de fysieke winkel...?
Ook ze .
  #167  
Oud 14-10-14, 11:46
laron laron is offline
• iOS 7.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Standaard

Heb 4 dagen plezier gehad van mijn iphone 6. Tijdens het opladen gisteren is de iphone stuk gegaan. Hij gaat niet meer aan. Straks terug naar de winkel. Ben benieuwd hoe het wordt opgelost.

BALEN!!!
  #168  
Oud 14-10-14, 12:36
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laron Bekijk bericht
Heb 4 dagen plezier gehad van mijn iphone 6. Tijdens het opladen gisteren is de iphone stuk gegaan. Hij gaat niet meer aan. Straks terug naar de winkel. Ben benieuwd hoe het wordt opgelost.

BALEN!!!
Hou ons op de hoogte!
  #169  
Oud 14-10-14, 13:18
wessie17070 wessie17070 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Dedemsvaart
Berichten: 45
Standaard

Hier mijn ervaring met de 6 Plus (64 gb, goud).

WAT EEN GEWELDIG APPARAAT!!!!! Zo, dat is eruit.

Ik heb hem besteld via de online Apple store app (zal niet zeggen hoe ). Via track and trace zijn reis gevolgd, dat begon in ZhengZhou (China). Vervolgens naar Pudong Airport en de volgende dag al in Arnhem!! Dagen voor de verwachte leverdatum. Erg blij dus, hij werd hopelijk eerder geleverd. Ik werk in Zwolle, had nachtdienst en 's ochtends om 07:30 check in de status. "TNT Lokatie Zwolle". YES dacht ik, in de hoop dat ik hem daar kon ophalen en niet de hele dag voor het raam hoefde te gaan wachten (moest slapen natuurlijk, nachtdienst..). TNT om 08:00 pas telefonisch bereikbaar. Die kant toch maar opgereden en 10 minuutjes gewacht totdat ze bereikbaar waren. Vraag gesteld en werd in de wacht gezet voor overleg. Duurde een paar minuutjes en toen kwam het verlossende bericht, het kón!!!! Mits legitimatie mee, maar dat had ik . Ik hing op en stond al aan de bel bij het Depot.

Pakje mee naar buiten, naast me gelegd in de auto. Ik kon echt niet wachten dus ben al rijdend maar vast begonnen met uitpakken. Heerlijk zo'n automaat..

En toen... ik zie het Apple doosje met voorop de front van de iPhone 6 Plus. Ik dacht neeeee.. dat kan niet, zó groot??!! Ik had daarvoor uiteraard heel internet al afgestruind naar filmpjes van de 6 en de 6 plus, en daar viel het me nog wel mee. Maar in het echt!? Maargoed.. ik was al zover, dan ook maar het witte doosje uitpakken. En daar kwam hij tevoorschijn!! Mijn god wat een ding! Ik heb echt even gedacht; 'shit, straks vind ik hem echt te groot'...

Thuis heb ik hem goed kunnen bewonderen, ben er even voor gaan zitten. Kabeltje erin, iTunes opgestart en reservekopie terug gezet. De Plus aan de praat en toen had ik echt ff een WOW momentje. Dat scherm.... ongelofelijk!! Het scherm (de content die je ziet) ligt zóó dicht tegen de oppervlakte! Je kunt de apps bijna 'pakken'. Echt fenomenaal! De kleuren zijn ook echt uitmuntend. Mijn hele dag was alweer goed. Het was even wennen.. eventjes maar, want aan de grootte ben je zo gewend! Aan het einde van de dag pakte ik mijn 5s weer en ik kon me niet voorstellen dat ik al die jaren met zo'n klein scherm had gewerkt (en nóg kleiner uiteraard, iPhone 4 e.d.). Waar ik naartoe wil, in het begin vond ik hem écht groot (nog steeds natuurlijk), maar vond het misschien wel té groot. Nu absoluut niet meer!! Wát een heerlijk toestel! Past gewoon in mijn broekzakken (inclusief case!), ligt heerlijk in de hand en werkt als een trein! Al mag iOS 8.1 wel komen, kleinigheidje

Inderdaad te groot om (ALLES) met 1 hand te kunnen bedienen, maar met het meeste kan ik met 1 hand uit de voeten. En ja, appen achter het stuur lukt me nog met 1 hand. Geen reclame, maar geeft wel aan dat dit nog kan. En ik heb geen grote handen.. De reachability is echt een uitkomst soms. Heerlijk simpel. Landscape is ook een leuke toevoeging, maar gebruik ik persoonlijk nog niet veel. Komt misschien nog.

Apps die nog niet zijn aangepast voor het schermformaat van de 6 en de 6 plus worden inderdaad ingezoomd weergegeven, inclusief de statusbalk boven in de iphone. Dus je klok wordt iets groter, provider naam, batterij etc. Naast het content op je scherm uiteraard. Ook het toetsenbord in deze apps wordt iets opgeblazen, dan in de apps die al wel aangepast zijn. Nog gewoon prima werkbaar, maar de aanpassing voor het schermformaat is duidelijk mooier.

Al met al een super toestel, en ik zou niet meer kleiner willen!! (Groter trouwens ook niet, dit is perfect )

Camera: Geweldig!

Case: Spigen Capsule Crystal Clear
  #170  
Oud 14-10-14, 22:36
BrokenTable BrokenTable is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht

Websites bieden dat zelf aan (in Belgie toch) om zo een betere service te geven; als je nog de bon hebt en de verpakking enzo en je hebt toch het foute bestelt of het is toch niet wat je ervan verwacht had dan mag je dat als alles in orde is die binnen de 14 of 30 dagen (afhankelijk welke winkel het is) je stuff terug brengen.
In Nederland is er de wet Koop op afstand waarbij je zonder opgave van reden een artikel retour kunt sturen die je online hebt gekocht (er zijn uitzonderingen qua hygiene, maatwerk en versproducten). De winkel dient dat de kosten incl verzendkosten te retourneren. De retourverzendkosten zijn voor rekening klant. Webwinkel beiden soms gratis retour verzending aan zodat die kosten dan wegvallen tegen de aankoop verzendkosten.

Ruilen / retourneren in een fysieke winkel is puur service van de winkel. Daar geldt koop = koop.
  #171  
Oud 15-10-14, 11:42
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Geweldig verhaal wessie haha. Hier hetzelfde verhaal, ik zag veel voordelen in de iPhone 6 Plus en wist gelijk dat dit mijn toestel moest worden. Heel internet afgegaan in de periode dat ik moest wachten op m'n nieuwe toestel, en als ie er dan eindelijk is is ie prachtig!

Ik heb wel een aantal punten. Allereerste vind ik de batterij sterk, maar had ik er meer van verwacht. Ik ben er natuurlijk continu mee aan het spelen, fotograferen etc. Vooral fotograferen is een zware taak, bij mijn iPhone 5s liep de batterij heel snel terug en had ik voor het einde van de dag soms zelfs nog een oplader nodig. Toch heb ik het idee dat ik bij volle helderheid en normaal gebruik niet heel veel erop vooruit ben gegaan, omdat de iPhone 5s met normaal gebruik op iOS 7 ook heel lang mee ging. Zou dit aan iOS 8 kunnen liggen? Want op iOS 8 was mijn iPhone 5s ook dramatisch qua batterij! Wellicht dat iOS 8.1 ook verbeteringen brengt op het gebied van de batterij voor elke iPhone tov iOS 8.0. Ook zitten er toch nog wat bugs in iOS 8.0.

Een ander puntje wat ik heb is dat ik het zwarte Apple hoesje had gekocht. Ik ben nooit van de hoesjes en gebruikte mijn iPhone 5s ook zonder hoesje. Omdat de iPhone 6 Plus zo groot is kan ie sneller uit m'n handen vallen dus dacht ik dat een hoesje wel handig is. Maar ik vind het zo zonde om hem in een hoesje te gebruiken. Het maakt hem groter, zwaarder en minder mooi. Twijfel om binnenkort maar weer zonder hoesje om m'n iPhone door het leven te gaan haha.

Het laatste punt is dat ik me wel mateloos irriteer aan uitvergrote apps. Tuurlijk snap ik dat developers hun tijd nemen omdat ze de apps goed willen afleveren, maar het ziet er op dit moment zo lelijk uit! En zo weinig apps ook maar die een update hebben gehad al. Ach geduld is een schone zaak hè.

Verder ben ik heel erg te spreken over deze iPhone. Op momenten dat je moet wachten, of even niks te doen hebt is het een genot om te surfen, boeken te lezen, films te kijken of spelletjes te spelen. Op de iPhone 5s verlangde ik toch vaak naar mijn iPad op zulke momenten. Even snel iets opzoeken was goed te doen, maar een goede surfsessie op het internet of YouTube sessie was toch minder fijn als nu. Mijn iPad gaat in ieder geval de deur uit!
  #172  
Oud 15-10-14, 11:59
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Hmm .. raar! Het is geen iOS8 ding. Bij mij was iOS8 juist een gigantische vooruitgang op de 5S. Onder iOS7 kon ik het net 8 uur volhouden op 1 lading. Onder iOS8 op de 5S had ik na 8 uur nog altijd 38 a 39% lading over. Nu met de 6+ echter is het nog veel beter. Ik kan 'm gewoon niet leeg krijgen. Als ik een volledige werkdag bezig ben en ik gebruik het apparaat intensief, dan heb ik, wanneer ik thuis kom om 18.30/18.45 nog 73% lading over. En dan komt ie om 7.15 van de lader af. Als ik m spaarzaam gebruik dan heb ik rond de 85% lading. En zelfs wanneer ik m om 0.00 weer aan de lader hang dan is ie zelden onder de 50%. Qua batterij is het apparaat een geweldige vooruitgang. (Nu ik dit tik zie ik dat het apparaat nog op 96% staat en ik heb m al weer redelijk intensief gebruikt vanochtend.)

Ik heb ook dat zwartleren Apple hoesje gekocht mede vanuit de zelfde reden. Ik vind m zo ook minder mooi. Doet me aan een Samsung denken..
  #173  
Oud 15-10-14, 16:38
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

ik zoek mensen die overgestapt zijn van een iPhone 6 en later naar een iPhone 6 Plus.
Zit er aan te denken mijn iPhone 6 te verkopen en voor een 6Plus te gaan.

Enige overstappers hier? wat zijn de ervaringen? hoor t graag!
  #174  
Oud 15-10-14, 16:56
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
Hmm .. raar! Het is geen iOS8 ding. Bij mij was iOS8 juist een gigantische vooruitgang op de 5S. Onder iOS7 kon ik het net 8 uur volhouden op 1 lading. Onder iOS8 op de 5S had ik na 8 uur nog altijd 38 a 39% lading over. Nu met de 6+ echter is het nog veel beter. Ik kan 'm gewoon niet leeg krijgen. Als ik een volledige werkdag bezig ben en ik gebruik het apparaat intensief, dan heb ik, wanneer ik thuis kom om 18.30/18.45 nog 73% lading over. En dan komt ie om 7.15 van de lader af. Als ik m spaarzaam gebruik dan heb ik rond de 85% lading. En zelfs wanneer ik m om 0.00 weer aan de lader hang dan is ie zelden onder de 50%. Qua batterij is het apparaat een geweldige vooruitgang. (Nu ik dit tik zie ik dat het apparaat nog op 96% staat en ik heb m al weer redelijk intensief gebruikt vanochtend.)

Ik heb ook dat zwartleren Apple hoesje gekocht mede vanuit de zelfde reden. Ik vind m zo ook minder mooi. Doet me aan een Samsung denken..
Dat klinkt idd heel erg goed! Ik had vandaag een stand by tijd van 1 dag en 3 uur en een gebruikerstijd van 7 uur en 45 minuten. Ik had heel veel foto's genomen welke via een zwak Wi-Fi signaal ook nog eens naar iCloud zijn geüpload. Verder heeft hij ook nog een aantal apps automatisch ge-update via de Appstore. Ik ben benieuwd wat ie op een gewone dag zal doen.
  #175  
Oud 15-10-14, 18:23
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
ik zoek mensen die overgestapt zijn van een iPhone 6 en later naar een iPhone 6 Plus.
Zit er aan te denken mijn iPhone 6 te verkopen en voor een 6Plus te gaan.

Enige overstappers hier? wat zijn de ervaringen? hoor t graag!
Ik worstel een beetje met dezelfde vraag. Ik heb hier een perfect werkende 6 die ik op 20/9 in een Duitse Apple Store gekocht heb. Ik wacht nog steeds op een 6+ die ik oorspronkelijk besteld had bij mobistar (64gb space grey)

Aangezien de 6 super meevalt en al gebruikt is zal ik wss de 6+ moeten verkopen, maar ik twijfel toch nog een beetje aangezien ik de 6+ in handen heb gehad en het scherm echt zalig was!
  #176  
Oud 15-10-14, 18:28
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
ik zoek mensen die overgestapt zijn van een iPhone 6 en later naar een iPhone 6 Plus.
Zit er aan te denken mijn iPhone 6 te verkopen en voor een 6Plus te gaan.

Enige overstappers hier? wat zijn de ervaringen? hoor t graag!
Lees dit dan maar eens.
De iPhone 6 is te groot, leve de 6 Plus! (review/opinie) | One More Thing
  #177  
Oud 15-10-14, 19:32
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 Bekijk bericht
Ik worstel een beetje met dezelfde vraag. Ik heb hier een perfect werkende 6 die ik op 20/9 in een Duitse Apple Store gekocht heb. Ik wacht nog steeds op een 6+ die ik oorspronkelijk besteld had bij mobistar (64gb space grey)

Aangezien de 6 super meevalt en al gebruikt is zal ik wss de 6+ moeten verkopen, maar ik twijfel toch nog een beetje aangezien ik de 6+ in handen heb gehad en het scherm echt zalig was!
Ik ben van de 6 naar de 6 plus gegaan, en ik wil gewoon niet meer terug. Top toestel!
  #178  
Oud 15-10-14, 20:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Ik ben van de 6 naar de 6 plus gegaan, en ik wil gewoon niet meer terug. Top toestel!
Bij telenet zijn ze weer nie vd snelste ze ppfff, kan nog weken duren zeg datk moet wachten.
  #179  
Oud 15-10-14, 20:51
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Ik heb dit weekend mijn 6 plus. Als je een reservekopy van de 5 erop zet, moet je dan je bluetooth connectie in de wagen opnieuw instellen en de contacten overzetten naar de wagen? Of blijft dit bruikbaar van de iphone 5?
  #180  
Oud 15-10-14, 20:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk bericht
Of blijft dit bruikbaar van de iphone 5?
Die iPhone 6 heeft een ander Bluetooth MAC adres. Dus, niet bruikbaar met het MAC adres van de iPhone 5.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5s ervaringen rsnhakan iPhone algemeen 804 16-09-16 23:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 14:51
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 17:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 16:29
Eerste ervaringen Iphone 3G tescione iPhone algemeen 33 01-02-09 20:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.