iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tweefactor authenticatie na iOS8 update (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/157950-tweefactor-authenticatie-na-ios8-update.html)

iCornetto 19-09-14 09:39

Tweefactor authenticatie na iOS8 update
 
Iemand die ook problemen heeft met ontvangen van een verificatie code? Sinds gister ios8 geïnstalleerd. Zijn de sms-servers overbelast?

Op telefoon en via internet appleid, ontvang ik geen sms. Hiervoor werkte het wel als ik inlogde op appleid. Kortom kan nu iCloud niet activeren op tel :(

Groet, Ronald

WDS001 19-09-14 09:41

Ik had net hetzelfde probleem. Hopelijk heb je nog andere betrouwbare toestellen (iPad) ingesteld?

iCornetto 19-09-14 09:54

Helaas niet, krijg je een iMessage als verificatie code? Dan snap ik dat het niet werkt als ik mijn tel nog moet activeren op iCloud. Handig van apple :(

WDS001 19-09-14 09:55

Nee, je zou een gewone SMS moeten krijgen.

iCornetto 19-09-14 10:01

Ok dank je. Ben benieuwd of iemand überhaupt een sms ontvangt? Resetten met recovery key heeft niet heel veel zin als ik het erna weer wil aanzetten.

kauwgomballen 19-09-14 12:32

Ik probeerde gisteren 2 factor authentication aan te zetten, heb drie keer geprobeerd een code naar mezelf te sturen, maar niks ontvangen. Net m'n nieuwe iPhone 6+ geactiveerd, en dan krijg je op een gegeven moment ook een code toegestuurd (voor de sleutelhanger geloof ik?) en die is ook nog steeds niet binnen...

iCornetto 19-09-14 14:16

Aah ok lijkt dus een algemeen probleem. Zal vast met overbelasting te maken hebben na de update. Zag ook dat ik me opnieuw moet verifiëren op icloud.com voor toegang. Mogelijk iets teveel aanvragen tegelijkertijd.

CD130 20-09-14 05:56

Hier hetzelfde probleem en werkt nog steeds niet.

Gonus 20-09-14 09:09

Sinds gisteravond al een sms code aan het aanvragen. Nog steeds niks binnen.

Guest-20180925190238 20-09-14 11:39

Het gaat niet goed bij Apple (denk ik). Ik wilde tweetraps authenticatie instellen voor mijn iCloud Apple ID. Een SMS laten sturen naar een B, D, SK en NL mobiel nummer. Niks, rien, nothing, nada. :confused:

EDIT:
Voor mijn App Store/Developer Apple ID's is het wel gelukt. Dus, alleen niet voor het iCloud Apple ID.

calexy2003 20-09-14 18:00

Gelukkig!!
Ik dacht ff dat ik de enige was :-)

Nazdrovje 20-09-14 18:27

Mijn vrouw en ik hebben hetzelfde. Via een find-my-idevice vertrouwd toestel lukt het wel

Tibs 20-09-14 18:52

Ik heb dit gedaan met de verificatiecode (de langere code) die ik gekregen had bij het instellen van de procedure. iPhone was het enige toestel dat ik ingesteld had ...

Guest-20180925190238 20-09-14 18:58

Hier is het eindelijk ook gelukt. SMS laten sturen naar de iPhone van een vriend. De SMS was er binnen twee seconden. Dan een van de iPhones laten verifiëren die in "Find my iPhone" staan (een toestel met een D mobiel nummer dat geen SMS ontving).

Heb die tweetraps authenticatie écht nodig om voor apps die iCloud data gebruiken/syncen app paswoorden te genereren. Vanaf 1 oktober 2014 is dat verplicht.

macfeegle 21-09-14 12:36

Heb hetzelfde probleem... Vraag ook nog maar even gepost in Apple's supportforum, maar nog geen oplossing...
https://discussions.apple.com/message/26652155#26652155

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 september 2014 om 13:46 ----------

Ik lees net dat er een probleem is met UPC (mijn provider) en iCloud - echter omzetten van DNS (en purgen van de cache) helpt niet voor de problemen met TFA... Kan nog steeds niet inloggen op Find My [Device], krijg geen notificaties op m'n iPhone noch SMS berichten (die uberhaupt niet via UPC lopen...)
EDIT: zie hieronder

macfeegle 21-09-14 14:41

Aanvulling: veranderen van de DNS instelling op m'n iPhone en iPad zelf is wèl een (tijdelijke) oplossing - probeerde het eerder via m'n router maar dat leverde alleen maar ellende op met andere apparaten in huis.
Anyway, zodra ik in de Wi-Fi instellingen de Google DNS server ingaf (of OpenDNS) kon ik inloggen op Find My [Device], en werden ook de andere devices na het omzetten weer zichtbaar. Èn, nog wel het belangrijkst: ik kreeg weer verification codes op m'n iPhone binnen!
Het enige wat ik (nog) *niet* krijg zijn SMS-jes met verification codes - geen idee waar dat probleem nou weer vandaan komt aangezien ik wel SMS codes binnen kan krijgen op een Nokia

Gonus 23-09-14 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 972726)
Sinds gisteravond al een sms code aan het aanvragen. Nog steeds niks binnen.

Gister contact opgenomen met Apple Care en zij hebben het geëscaleerd.
Vandaag of morgen zou ik wat moeten horen.

calexy2003 28-09-14 13:11

Hallo,
Is er nu wel een oplossing gevonden voor dit probleem?
Ik heb mijn 2 staps verificatie poging een week laten liggen in de hoop dat het nu wel zou lukken, maar helaas.

Gonus 01-10-14 09:27

Bij mij is het inmiddels opgelost.
Helaas heeft Apple Care geen contact met mij opgenomen maar ben ik er zelf achter moeten komen bij het instellen van mijn nieuwe iPhone 6.

daveensannie 01-10-14 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 976851)
Bij mij is het inmiddels opgelost.
Helaas heeft Apple Care geen contact met mij opgenomen maar ben ik er zelf achter moeten komen bij het instellen van mijn nieuwe iPhone 6.

Miss een how to om de rest te helpen? dat zou wel fijn zijn denk ik :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.