//

Internet na buitenlandse provider

Internet na buitenlandse provider discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhone vrienden! Ik ben in het bezit van een iPhone 5 (16Gb) met een abonnement bij Mobile Vikings (NL). Aangezien ik vaak naar België ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-09-14, 13:04
Paraprozac Paraprozac is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 35
Standaard Internet na buitenlandse provider

Beste iPhone vrienden!

Ik ben in het bezit van een iPhone 5 (16Gb) met een abonnement bij Mobile Vikings (NL). Aangezien ik vaak naar België moet, verander ik dus logischerwijs soms van provider (van KPN naar Base / van KPN naar Mobistar / van Base naar KPN / van Mobistar naar KPN). Ik roam nooit wanneer ik in België ben (buiten het feit dat dat ook gewoon niet kan met Mobile Vikings NL) dus heb mijn 3G ook niet aanstaan.

Het probleem doet zich echter voor als ik weer terug naar Nederland ga. Daar wil ik natuurlijk wel gebruik maken van mijn internetabonnement en meestal zet ik dus zo snel mogelijk mijn 3G weer aan als ik de grens over ben (en ik verbonden ben met KPN). Dit lukt jammer genoeg niet. Mijn iPhone wilt me geen internet meer aanbieden van zodra ik weer in Nederland ben. Wat ik dan moet doen is mijn iPhone helemaal uit- en aanzetten voordat ik weer verbinding kan maken met het 3G netwerk. Op zich geen enorm proces, maar het hoort gewoon niet zo te gaan.

Het probleem speelt al geruime tijd, maar heb er nooit melding van gemaakt aangezien ik dacht dat het probleem na iOS 8.0 wel verholpen zou zijn. Helaas, dit is niet het geval.

Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en die me kan helpen dit probleem op te lossen? Ik heb mijn Network Settings reeds een keer hersteld.

Bedankt!

Joris
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-09-14, 17:44
Serge Bosman Serge Bosman is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard Internet na buitenlandse provider

Hier idem dito. Zowel op 4 als op 4s. Beiden zonder roaming abo. Inderdaad, enkel volledig afsluiten en opnieuw opstarten is oplossing.
  #3  
Oud 20-09-14, 19:58
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Je hebt het toch over de dataroaming schakelaar ?

De 3G schakelaar is er niet meer vanaf de iphone 5 met iOS 7 (dacht ik) wel nog op 4(s)

Deze 4G/3G schakelaar heeft eigelijk weinig zin als dataroming is uitgeschakeld
  #4  
Oud 21-09-14, 08:16
Paraprozac Paraprozac is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 35
Standaard

Het heeft niks te maken met de schakelaar zelf. Gewoon het feit dat als mijn iPhone een tijd een buitenlandse provider heeft gehad, het geen contact kan maken met het internet wanneer ik weer bij KPN bereik heb. Alleen volledig aan- en uitzetten werkt dat om weer de mogelijkheid tot 3G te hebben.

@ Serge Bosman :
Citaat:
Hier idem dito. Zowel op 4 als op 4s. Beiden zonder roaming abo. Inderdaad, enkel volledig afsluiten en opnieuw opstarten is oplossing.
Zit je ook bij Mobile Vikings ?
Reageren

Labels
cellular, internet buitenland, internet werkt niet meer, mobile vikings



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke provider is het voordeligst? [prepaid internet iPad] appleiphone iPad algemeen 1 29-04-12 18:28
Wi-Fi instelling op buitenlandse provider brinkssan Wi-Fi 6 16-01-12 22:26
Which provider offers pre-paid with internet? auberg_s Overige providers Nederland 3 05-08-10 10:54
België: goede provider gezocht voor internet aer0101 Overige providers België 3 25-08-08 23:13
Internet via provider ipv Wi-Fi? Marcob Overige providers Nederland 6 11-04-08 14:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:21.