iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kan ik twee verschillende iPhones met dezelfde apps, telefoon# en Apple ID gebruiken? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158229-twee-verschillende-iphones-dezelfde-apps-telefoon-apple-id-gebruiken.html)

digitalworld 22-09-14 23:56

Kan ik twee verschillende iPhones met dezelfde apps, telefoon# en Apple ID gebruiken?
 
Ik wil twee (2) iPhones kopen, namelijk een tweedehands 5s en een 6 Plus om die om en om te gaan gebruiken, dat wil zeggen steeds maar één (1) iPhone actief en de andere uitgeschakeld. Ik kan namelijk niet altijd een 6 Plus meenemen (te groot) maar dan kan ik wel de kleinere 5s meenemen. Ik wil de beide telefoons identiek houden, met precies dezelfde apps en informatie. Mijn provider kan twee SIM kaarten met hetzelfde telefoonnummer leveren, dat is geen probleem. Voor het gebruik van hetzelfde Apple ID op beide telefoons ben ik niet bang, volgens de informatie van Apple zelf kan dat, wat met Google zoeken op internet bevestigd werd.


Maar waar ik me zit is of ik geen problemen krijg met apps zoals Whatsapp en dergelijke? Ik wil de beide telefoons identiek houden, met precies dezelfde apps en informatie. Door voor apps te kiezen die via iCloud of Dropbox e.d. synchroniseren zou dat moeten lukken. Maar hoe zit het met de diverse apps is mijn zorg, als Whatsapp de berichten alleen op de ontvangende iPhone laat staan zonder die te synchroniseren naar de andere als die later actief word dan heb ik een probleem. Ik heb het antwoord niet met Google zoeken kunnen vinden dus hoop ik dat iemand hier het antwoord weet of misschien zelfs ervaring mee heeft?

iMario 23-09-14 00:02

Als ik het goed heb kun je WhatsApp slechts met één toestel gebruiken. Zodra je inlogt op de ene telefoon gaat de andere weer offline.

Corrigeer me als ik fout zit of misschien is er een trucje voor. ;)

iPhoneAlot 23-09-14 01:42

Ik heb 2 iPhones (5s) in mijn huishouden op één account lopen. Nog nooit gemerkt dat er enige beperking aan zit; ook bij WhatsApp niet. Elke App, alle muziek, alle foto's enz. verschijnen automatisch op de andere iPhone; in twee richtingen.

iMario 23-09-14 02:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 973894)
Ik heb 2 iPhones (5s) in mijn huishouden op één account lopen. Nog nooit gemerkt dat er enige beperking aan zit; ook bij WhatsApp niet. Elke App, alle muziek, alle foto's enz. verschijnen automatisch op de andere iPhone; in twee richtingen.

Dan zat ik fout met WhatsApp. :)

joost1234 23-09-14 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 973897)
Dan zat ik fout met WhatsApp. :)

WhatsApp (en Viber ed.) zijn nummer-afhankelijk, niet Apple-ID afhankelijk.
gebruiken op meerdere telefoons met verschillende nummers is dus geen probleem. Met een JB is het ook mogelijk om 2x WhatsApp op één telefoon te gebruiken (maar werkt dan uiteraard niet meer op de 2e telefoon). Zie ook hier.

ballegooier 23-09-14 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 973894)
Ik heb 2 iPhones (5s) in mijn huishouden op één account lopen.

Maar hebben die beide iPhones ook hetzelfde telefoonnummer? Dat is de vraag van de TS.

Uit de post hierboven van @Joost1234 lijkt het erop dat het alleen mogelijk is om WhatsApp te gebruiken op 2 toestellen met hetzelfde telefoonnummer, als er sprake is van een jailbreak....

hukje 23-09-14 09:19

Allen, ik heb een ander probleem. De iPhone 5s van zowel mijn vrouw als die van mij staan op mijn ID ingelogd. Sinds de upgrade naar ios8 gaan beide toestellen over als een van de toestellen gebeld wordt. In de instellingen kan ik niets vinden. Iemand een idee??

Guest-20180925190238 23-09-14 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hukje (Bericht 973934)
Iemand een idee??

Je bent een topic aan het kapen:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...es-binnen.html

hukje 23-09-14 09:24

Excuus en thx!

digitalworld 24-09-14 22:47

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ben blij dat jullie mij willen helpen. Ik blijf hopen op iemand met ervaring die het antwoord weet maar dat doet niets af aan jullie bereidwilligheid.

Guest-20180925190238 25-09-14 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digitalworld (Bericht 973825)
Maar waar ik me zit is of ik geen problemen krijg met apps zoals Whatsapp en dergelijke?

Met Whatsapp zou dat wel eens een probleem kunnen zijn. Met "dergelijke" zoals Telegram, Threema en iMessage zal dat geen probleem zijn.

Met iCloud en andere apps zal er ook geen enkel probleem zijn.

joost1234 25-09-14 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 973922)
Uit de post hierboven van @Joost1234 lijkt het erop dat het alleen mogelijk is om WhatsApp te gebruiken op 2 toestellen met hetzelfde telefoonnummer, als er sprake is van een jailbreak....

Nee, 2 (of meer) nummers op 1 toestel is mogelijk met een jailbreak.

2 toestellen met 1 nummer heb ik nooit geprobeerd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.