//

Kan ik twee verschillende iPhones met dezelfde apps, telefoon# en Apple ID gebruiken?

Kan ik twee verschillende iPhones met dezelfde apps, telefoon# en Apple ID gebruiken? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil twee (2) iPhones kopen, namelijk een tweedehands 5s en een 6 Plus om die om en om te gaan gebruiken, dat wil zeggen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-09-14, 00:56
digitalworld digitalworld is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 2
Question Kan ik twee verschillende iPhones met dezelfde apps, telefoon# en Apple ID gebruiken?

Ik wil twee (2) iPhones kopen, namelijk een tweedehands 5s en een 6 Plus om die om en om te gaan gebruiken, dat wil zeggen steeds maar één (1) iPhone actief en de andere uitgeschakeld. Ik kan namelijk niet altijd een 6 Plus meenemen (te groot) maar dan kan ik wel de kleinere 5s meenemen. Ik wil de beide telefoons identiek houden, met precies dezelfde apps en informatie. Mijn provider kan twee SIM kaarten met hetzelfde telefoonnummer leveren, dat is geen probleem. Voor het gebruik van hetzelfde Apple ID op beide telefoons ben ik niet bang, volgens de informatie van Apple zelf kan dat, wat met Google zoeken op internet bevestigd werd.


Maar waar ik me zit is of ik geen problemen krijg met apps zoals Whatsapp en dergelijke? Ik wil de beide telefoons identiek houden, met precies dezelfde apps en informatie. Door voor apps te kiezen die via iCloud of Dropbox e.d. synchroniseren zou dat moeten lukken. Maar hoe zit het met de diverse apps is mijn zorg, als Whatsapp de berichten alleen op de ontvangende iPhone laat staan zonder die te synchroniseren naar de andere als die later actief word dan heb ik een probleem. Ik heb het antwoord niet met Google zoeken kunnen vinden dus hoop ik dat iemand hier het antwoord weet of misschien zelfs ervaring mee heeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-09-14, 01:02
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Als ik het goed heb kun je WhatsApp slechts met één toestel gebruiken. Zodra je inlogt op de ene telefoon gaat de andere weer offline.

Corrigeer me als ik fout zit of misschien is er een trucje voor.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 23-09-14, 02:42
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik heb 2 iPhones (5s) in mijn huishouden op één account lopen. Nog nooit gemerkt dat er enige beperking aan zit; ook bij WhatsApp niet. Elke App, alle muziek, alle foto's enz. verschijnen automatisch op de andere iPhone; in twee richtingen.
  #4  
Oud 23-09-14, 03:25
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik heb 2 iPhones (5s) in mijn huishouden op één account lopen. Nog nooit gemerkt dat er enige beperking aan zit; ook bij WhatsApp niet. Elke App, alle muziek, alle foto's enz. verschijnen automatisch op de andere iPhone; in twee richtingen.
Dan zat ik fout met WhatsApp.
  #5  
Oud 23-09-14, 08:19
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Dan zat ik fout met WhatsApp.
WhatsApp (en Viber ed.) zijn nummer-afhankelijk, niet Apple-ID afhankelijk.
gebruiken op meerdere telefoons met verschillende nummers is dus geen probleem. Met een JB is het ook mogelijk om 2x WhatsApp op één telefoon te gebruiken (maar werkt dan uiteraard niet meer op de 2e telefoon). Zie ook hier.
  #6  
Oud 23-09-14, 09:47
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik heb 2 iPhones (5s) in mijn huishouden op één account lopen.
Maar hebben die beide iPhones ook hetzelfde telefoonnummer? Dat is de vraag van de TS.

Uit de post hierboven van @Joost1234 lijkt het erop dat het alleen mogelijk is om WhatsApp te gebruiken op 2 toestellen met hetzelfde telefoonnummer, als er sprake is van een jailbreak....
  #7  
Oud 23-09-14, 10:19
hukje hukje is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard

Allen, ik heb een ander probleem. De iPhone 5s van zowel mijn vrouw als die van mij staan op mijn ID ingelogd. Sinds de upgrade naar ios8 gaan beide toestellen over als een van de toestellen gebeld wordt. In de instellingen kan ik niets vinden. Iemand een idee??
  #8  
Oud 23-09-14, 10:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hukje Bekijk bericht
Iemand een idee??
Je bent een topic aan het kapen:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...es-binnen.html
  #9  
Oud 23-09-14, 10:24
hukje hukje is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard

Excuus en thx!
  #10  
Oud 24-09-14, 23:47
digitalworld digitalworld is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 2
Standaard

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ben blij dat jullie mij willen helpen. Ik blijf hopen op iemand met ervaring die het antwoord weet maar dat doet niets af aan jullie bereidwilligheid.
  #11  
Oud 25-09-14, 08:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalworld Bekijk bericht
Maar waar ik me zit is of ik geen problemen krijg met apps zoals Whatsapp en dergelijke?
Met Whatsapp zou dat wel eens een probleem kunnen zijn. Met "dergelijke" zoals Telegram, Threema en iMessage zal dat geen probleem zijn.

Met iCloud en andere apps zal er ook geen enkel probleem zijn.
  #12  
Oud 25-09-14, 19:45
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Uit de post hierboven van @Joost1234 lijkt het erop dat het alleen mogelijk is om WhatsApp te gebruiken op 2 toestellen met hetzelfde telefoonnummer, als er sprake is van een jailbreak....
Nee, 2 (of meer) nummers op 1 toestel is mogelijk met een jailbreak.

2 toestellen met 1 nummer heb ik nooit geprobeerd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Twee iphones met 1 Apple-ID: is verschillende "inhoud"mogelijk? hatreur iPhone algemeen 1 03-07-14 00:09
Games voor kinderen op 2 verschillende toestellen met dezelfde Apple ID. Evievi iPad Games 0 11-01-14 20:42
Twee iPhones met dezelfde computer synchroniseren sytze63 iPhone algemeen 2 05-10-12 23:49
Windows: Apps downloaden op 2 verschillende iphones met 1 CC Maus078 iTunes 2 25-08-10 08:53
Mac OS X: Verschillende iPhones + hun backups in 1 en dezelfde iTunes digitrich iTunes 15 08-01-10 21:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:40.