iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bluetooth problemen iOS8 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158344-bluetooth-problemen-ios8.html)

DHTyson 19-10-14 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 975342)
Ik zit op discussion@apple zo'n draadje door te lezen en daar wordt de volgende suggestie gegeven:

this did it for me....

1) Log out of icloud on the iphone – SETTINGS, ICLOUD, SIGN OUT (AT BOTTOM)
2) Delete car/headset from iphone – SETTINGS, BLUETOOTH, SELECT DEVICE, FORGET THIS DEVICE
3) Reset network connections – SETTINGS, GENERAL, RESET, RESET NETWORK SETTINGS
4) Delete iphone from car memory
5) Restart phone
6) Pair to car/headset as normal
7) Log back into icloud to use icloud features

All done!

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Problemen met Audi MMI opgelost. Supertip!! 👍

profisat 20-10-14 19:58

Niet toestel uit / aan zetten !!!

antoon100 20-10-14 20:19

Er zijn Bluetooth problemen in iOS 8, dit is een bekend probleem.

Maar goed nieuws Apple heeft dit gefixt in iOS 8.1 die toevallig sinds vandaag 19u beschikbaar is gesteld.

Dus probleem zal vrij snel opgelost zijn.

Het enige wat je moet doen is je iPhone met iTunes hangen.

TO DO:

Update to iOS 8.1
Resultaat : Bluetooth works like a charm!!!

Veel plezier :)

(ik heb zelf nog geen ios 8, maar ik heb verschillende betrouwbare bronnen gelezen hierover)

Guest-20180925190238 20-10-14 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 980673)
Maar goed nieuws Apple heeft dit gefixt in iOS 8.1 die toevallig sinds vandaag 19u beschikbaar is gesteld.

Hoezo "toevallig"? :confused: Apple heeft verleden donderdag tijdens de Keynote aangekondigd dat iOS 8.1 GA vandaag beschikbaar komt.

Citaat:

Update to iOS 8.1
Resultaat : Bluetooth works like a charm!!!
Maar menneke toch. Dat was al opgelost in iOS 8.1 Beta 1. :rolleyes:

profisat 20-10-14 22:12

en waar vindt je die beta versies?

wollie1979 21-10-14 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door profisat (Bericht 980695)
en waar vindt je die beta versies?

heb je die nodig dan nu je de publieke versie al sinds gisteren kunt downloaden? :confused:

profisat 21-10-14 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 (Bericht 980891)
heb je die nodig dan nu je de publieke versie al sinds gisteren kunt downloaden? :confused:

Nee maar heb nu bijna 2 weken liggen klooien met 8.0.2, dus de 8.1 beta had me 2 weken ergernis kunnen besparen.

antoon100 26-10-14 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 980675)
Hoezo "toevallig"? :confused: Apple heeft verleden donderdag tijdens de Keynote aangekondigd dat iOS 8.1 GA vandaag beschikbaar komt.

Dat klopt. (dacht dat deze vraag de dag van release iOS 8.1 gesteld was, maar blijkbaar had hij/zij al eerder het probleem, vandaar dat mijn zin niet volledig klopte)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 980675)
Maar menneke toch. Dat was al opgelost in iOS 8.1 Beta 1. :rolleyes:

Dat kan ik geloven, maar ik doe niet mee aan beta's.
Tevens hebben de meeste doorsnee gebruikers geen betaald developper account en al zeker geen beta's op z'n iPhone.
Dus dat is mischien leuk dat de persoon in kwestie dat weet, maar verder moet hij toch wachten tot de publieke uitrolling plaatsvind.

Dus ik veronderstel dat de persoon in kwestie niet vroeger dan de publieke uitrollingsdatum iOS 8.1 zal krijgen van Apple.

Beetje late reactie, maar goed beter laat dan nooit :d

Roelandd 29-10-14 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dooielippe (Bericht 974478)
Ik heb sinds 20-9-2014 problemen met mijn Iphone 6 Plus als het gaat om het via bluetooth verbinden met mijn carkit.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en ligt het aan mijn Iphone of ligt het aan IOS8?

Had tot vandaag t zelfde. Parrot ck3100 werkte voor geen meter. Deed t volgende: iPhone netwerk herstellen; naam iPhone veranderen, parrot Bluetooth device vergeten, Bluetooth uitzetten.
Parrot resetten; houd bedieningstoetsen ingedrukt gelijk met de keuzedrukknop, scherm wordt donker, laat dan los; direct hierna nog eens kort indrukken. Spanning eraf, is contact uitzetten, ff wachten, dan aanzetten, iPhone Bluetooth aanzetten en wachten op herkenning en hij deed t weer, dan instelling aanpassen van parrot

moppy 18-12-14 12:00

Hier met de 6 plus en de IPad Air zelfde gedonder, de Kia herkend ze niet:mad:

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 december 2014 om 11:03 ----------

Ik hoor net van mijn buurman met Audi 6 dat ze hem er een blokje tussen hebben gezet, en nu alles wel werkt, hij weet alleen niet wat dat voor ding is

Guest-20180925190238 18-12-14 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door moppy (Bericht 987636)
Hier met de 6 plus en de IPad Air zelfde gedonder, de Kia herkend ze niet

Heel raar. :confused: De KIA Venga van de moeder de vrouw herkent haar iPhone 6 Plus wel. Werkt overigens ook perfect.

wollie1979 18-12-14 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door moppy (Bericht 987636)
Hier met de 6 plus en de IPad Air zelfde gedonder, de Kia herkend ze niet:mad:

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 december 2014 om 11:03 ----------

Ik hoor net van mijn buurman met Audi 6 dat ze hem er een blokje tussen hebben gezet, en nu alles wel werkt, hij weet alleen niet wat dat voor ding is

Al eens gezocht op dit forum op 'bluetooth problemen'? Daar staat een oplossing tussen die voor mij prima heeft gewerkt. Na de update naar iOS 8 werkte mijn Parrot carkit niet meer, maar na de oplossing (weet zo even niet meer precies het stappenplan) werkte alles weer naar behoren.

iPhoneAlot 18-12-14 13:34

2 iPhones (6 en 6+) werken hier prima met VW-modellen (2005 en (2014). Ook de iPads gaan goed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.