iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Zoek mijn Iphone uitzetten, andere nadelige gevolgen (ios8) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158348-zoek-mijn-iphone-uitzetten-andere-nadelige-gevolgen-ios8.html)

Dannoe 24-09-14 15:38

Zoek mijn Iphone uitzetten, andere nadelige gevolgen (ios8)
 
Hallo,

Ik ben in het bezit van Iphone 5s Zilver. Onlangs geupdate naar IOS 8.
Ik heb de zoek mijn Iphone functie uitgezet, want dat had ik voorheen ook.

Ter bevestiging heb ik hiervan een e-mail gekregen van Apple.

Onderin de mail stond het volgende:


"Daarnaast kan een andere persoon, zonder uw Apple ID en wachtwoord, uw iPhone voortaan wissen. opnieuw activeren en gebruiken"

Ik was hierdoor een beetje verbaasd. Ik kan dit ook nergens terug vinden op het internet.

Met andere woorden, als zoek mijn Iphone uit staat. heeft iedereen die mijn toestel in handen heeft toegang tot het toestel en kan dit resetten. Is dit altijd al zo geweest?

gr,

Dannoe

Guest-20180925190238 24-09-14 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dannoe (Bericht 974517)
Met andere woorden, als zoek mijn Iphone uit staat. heeft iedereen die mijn toestel in handen heeft toegang tot het toestel en kan dit resetten. Is dit altijd al zo geweest?

Met andere woorden, dat is altijd zo geweest sinds iOS 7. Als je Find my iPhone uitzet en het toestel wordt gepikt kan de dief het toestel herstellen, activeren en gebruiken. Succes gewenst. :)

Dannoe 24-09-14 15:56

Ik ben hem niet kwijt, maar ik was hiervan niet op de hoogte. en de mensen om mij heen met een iPhone ook niet. maar bedankt voor de reactie:)

De naam van de functie doet anders vermoeden namelijk. Misschien dan ter waarschuwing voor andere iPhone gebruikers:)

Guest-20180925190238 24-09-14 16:05

Zet Find my iPhone maar aan. Als je het ding kwijt bent kan je opsporen met www.icloud.com of de Find my iPhone app op een ander toestel.

Hier nog wat informatie voor jou en de mensen om jou heen:

iCloud: Overzicht Zoek mijn iPhone

karinnas 26-09-14 20:24

uitzetten berichtgeving
 
Hallo,
Elke keer als ik zoek mijn iphone uitzet dan krijg ik een mail in mijn mailbox dat er is ingelogd op icloud - zoek mijn iphone.
Hoe kan ik deze berichtgeving uitzetten?
Hulp is welkom !!!

corne64 26-09-14 20:43

Is herstellen ook mogelijk als je je touchID hebt geactiveerd?

kolo 27-09-14 17:58

Ja hoor. Als je een iPhone helemaal uitzet en dan met de home knop ingedrukt verbindt met iTunes kan je hem terugbrengen naar de toestand waarin hij de fabriek verlaten heeft (op de Firmware na). Als je Find my iPhone ingeschakeld had moet je daarna met je Apple account inloggen om hem weer in gebruik te kunnen nemen. Was Find my iPhone niet ingeschakeld op deze iPhone dan kan hij gewoon gebruikt worden, Pass Code en Touch ID zijn uitgeschakeld.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:15.