iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6 levering The Phonehouse (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158396-iphone-6-levering-the-phonehouse.html)

sten123 25-09-14 12:54

iPhone 6 levering The Phonehouse
 
Hallo ik ben een beetje nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik het goed doe.

Ik heb vorige week vrijdag een iphone 6 64GB los toestel gereserveerd bij the PhoneHouse. Zou het kunnen dat ik dan gewoon morgen bij de 1e levering zit, en wat zijn jullie ervaringen met de Phonehouse??

Affinity 25-09-14 13:03

Dat kunnen wij toch niet weten :confused:

Meestal weten de resellers ook niet hoeveel voorraad ze krijgen en welke toestellen.

Zie Mobistar, die "dachten" ook net zoals vroeger (toen ze hun exclusiviteitscontract nog hadden) dachten alles te verkrijgen. Nu blijkt dat ze praktisch geen toestellen hebben. Enkel wat Zilver toestellen en zelfs geen enkele 6 Plus.

flappah 25-09-14 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sten123 (Bericht 974975)
Hallo ik ben een beetje nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik het goed doe.

Ik heb vorige week vrijdag een iphone 6 64GB los toestel gereserveerd bij the PhoneHouse. Zou het kunnen dat ik dan gewoon morgen bij de 1e levering zit, en wat zijn jullie ervaringen met de Phonehouse??

De ervaringen van vorige iPhone releases leert dat juist dat soort winkels errrg mondjesmaat voorraad van Apple kregen aangeleverd. Dit zegt niks natuurlijk over hoe het dit jaar gaat. Je zou de meeste garantie gehad hebben echter, wanneer je afgelopen maandag een toestel bij 1 van 3 Apple Stores had proberen te reserveren. Alle andere reserveringen zijn afhankelijk van hoeveel Apple uiteindelijk aan de winkel(keten) levert.

suzuki2002 25-09-14 13:27

Bij winkels als phonehouse krijg je refurbished toestellen .

Dat is dan ook de reden dat ze mondjesmaat binnenkomen .

Ik zou er niet aan beginnen . Dit zijn de iPhone.s die bij inleveren ivm met een defect je geen garantie
Op hebt omdat er een niet origineel of afwijkend onderdeel in geplaatst is.

U bent gewaarschuwd

Freeltd 25-09-14 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 974980)
Dat kunnen wij toch niet weten :confused:

Meestal weten de resellers ook niet hoeveel voorraad ze krijgen en welke toestellen.

Zie Mobistar, die "dachten" ook net zoals vroeger (toen ze hun exclusiviteitscontract nog hadden) dachten alles te verkrijgen. Nu blijkt dat ze praktisch geen toestellen hebben. Enkel wat Zilver toestellen en zelfs geen enkele 6 Plus.

Vandaag ook vernomen dat er +/-20 stuks per mobistar-winkel zijn binnen gekomen. En The Phone House krijgt normaal zijn iphones van Mobistar die hier en daar 2 stuks aan de concurrentie verkoopt.

Dus zou zeker niet op TPH wedden.

Ik zou eerder deze nacht gaan aanschuiven aan de Mediamarkt ;)

stino90 25-09-14 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 974996)
Bij winkels als phonehouse krijg je refurbished toestellen .

Dat is dan ook de reden dat ze mondjesmaat binnenkomen .

Ik zou er niet aan beginnen . Dit zijn de iPhone.s die bij inleveren ivm met een defect je geen garantie
Op hebt omdat er een niet origineel of afwijkend onderdeel in geplaatst is.

U bent gewaarschuwd

Ge kunt gelijk hebben he, want ik weet er niks van... Maar mijn eerste reactie is: wtf wat voor ne zever is dat! Iemand die dit kan bevestigen? Dan val ik van mijn stokske!

ipeertje 27-09-14 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 974996)
Bij winkels als phonehouse krijg je refurbished toestellen .

Dat is dan ook de reden dat ze mondjesmaat binnenkomen .

Ik zou er niet aan beginnen . Dit zijn de iPhone.s die bij inleveren ivm met een defect je geen garantie
Op hebt omdat er een niet origineel of afwijkend onderdeel in geplaatst is.

U bent gewaarschuwd

Dit is b/s, de iPhones die je kan kopen zijn nieuw. Ik heb er een tijdje gewerkt. Vroeger werden iPhones door de providers geleverd aan het hoofdkantoor, vandaar dat er steeds zo weinig binnenkwamen. Tegenwoordig worden ze door Apple geleverd. The Phone House is tegenwoordig ook een Authorised reseller van Apple.

stino90 27-09-14 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 975779)
Dit is b/s, de iPhones die je kan kopen zijn nieuw. Ik heb er een tijdje gewerkt. Vroeger werden iPhones door de providers geleverd aan het hoofdkantoor, vandaar dat er steeds zo weinig binnenkwamen. Tegenwoordig worden ze door Apple geleverd. The Phone House is tegenwoordig ook een Authorised reseller van Apple.

Mijn gedacht!! Kreeg al koude rilling als ik die reactie Suzuki las

suzuki2002 27-09-14 14:43

Vandaag de dag krijg ik nog steeds iPhone.s binnen van klanten die het toestel gekocht hebben bijeen phonehouse of ander verkoop punt anders dan Apple store.

Dit zijn dan toestellen die eigenlijk nog garantie zouden moeten hebben, maar dan buiten de garantie vallen omdat er niet originele onderdelen zijn gevonden in de iPhone.

Dit is mijn ervaring én dus mijn conclusie.

ipeertje 27-09-14 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 975829)
Vandaag de dag krijg ik nog steeds iPhone.s binnen van klanten die het toestel gekocht hebben bijeen phonehouse of ander verkoop punt anders dan Apple store.

Dit zijn dan toestellen die eigenlijk nog garantie zouden moeten hebben, maar dan buiten de garantie vallen omdat er niet originele onderdelen zijn gevonden in de iPhone.

Dit is mijn ervaring én dus mijn conclusie.

Dat zullen wel van die handige Henkie's zijn die zelf hun toestel hebben opgemaakt en zelf geprobeerd het probleem op te lossen. Dan is je garantie inderdaad niet meer geldig. Of mensen die niet snappen dat een scherm reparatie bij de lokale Turk ook je garantie doet verlopen.

Ik heb een jaar gewerkt bij the Phone House, ik weet niet hoe het bij andere winkels zit, maar hier heb ik een dergelijk geval nog nooit meegemaakt zoals jij beweert.

suzuki2002 27-09-14 21:18

Oke dan mijn verhaal om het te verduidelijken .

Mijn neef koopt een iphone 4s. Bij de phonehouse in groningen .
Laat deze vallen binnen de garantie termijn .
Hij weet dat je daar geen garantie op heeft , dus klopt bij mij aan.

Iphone is dan 3 maanden oud en nooit ergens ter reparatie aangeboden geweest.
Ik schroef deze open en zie direct dat er een niet origineel lcd in zit en een niet origineel powerbutton proximity sensor . ( dit is in eerste instantie te zien aan het ontbreken van de foamkussens op de flexconnectors).

Ga je met dit verhaal naar de verkoper ( phonehouse ) dan zeggen ze ja maar meneer u had deze niet zelf open moeten maken , nu is de garantie weg.

Niet om het 1 of ander maar het niveau van de verkopers is ook niet echt je van het , deze weten 9 van de 10 keer niet wat ze verkopen .

Zeg niet dat jij er daar 1 van bent .

Heb hier 10 tallen mensen gehad met dit soort iphone,s gekocht bij phonehouse en of dergelijke verkoop punten .

Ook als men direct naar apple gaat met een exemplaar gekocht bij phonehouse krijgt men de mededeling sorry geen garantie er zit een niet origineel onderdeel in uw iphone


Ik blijf dus stug volhouden , koop geen toestel bij dit soort winkeltjes .

MacZibit 28-09-14 11:51

Snap je verhaal. Sterker, ik ben het in zóverre met je eens dat dit verhaal wellicht toen klopte maar we zijn nu inmiddels een paar iPhone modellen verder en de logistieke wegen zijn klaarblijkelijk veranderd gegeven het verhaal van iPeertje:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje Bekijk bericht
Dit is b/s, de iPhones die je kan kopen zijn nieuw. Ik heb er een tijdje gewerkt. Vroeger werden iPhones door de providers geleverd aan het hoofdkantoor, vandaar dat er steeds zo weinig binnenkwamen. Tegenwoordig worden ze door Apple geleverd. The Phone House is tegenwoordig ook een Authorised reseller van Apple.

Hiermee wil niet gezegd zijn dat de dubieuze handelswijze van de Phonehouse veranderd is.
Maar hoe groot is de kans dat nú, bij release van de 6/plus een gerefurbished exemplaar krijgt bij een nieuwe aankoop?! We zijn pas 2 dagen verder sinds de 26e...

Apple89 29-09-14 02:09

Phone House een winkelTJE? 212 vestigingen in Nederland :) Ik werk daar al jaren en nu zijn ze vanaf april een geautoriseerd Apple verkooppunt, de Apple's worden voor reparatie naar Dynafix (afdeling Apple reparaties) gestuurd en tja als hun daar imitatie onderdelen erop doen kan Phone House er ook weinig aan doen. Maar ze verkopen sowieso producten dat direct van Apple komt.

Joshoon 29-09-14 16:33

Ik heb ook een toestel gisteren nog bij de Phone House in Assen gereserveerd.
Ik sta als eerste in de lijst, en een vriend van me die bij de Phone House werkt zei dat ze wel bijna dagelijks een levering krijgen.

Dus ik verwacht hem stiekem morgen al.

donfrank0 30-09-14 08:02

Reparaties van PH gaan naar dynafix dus? Ga deze dus mooi ergens anders kopen. Als er een bedrijf is waar ik absoluut niks mee te maken wil hebben is het wel Dynafix. Wat een zooitje is dat(ben er binnen geweest voor een reparatie aan een machine). Mijn iphone 4 werd er destijds ook naartoe gestuurd. Wat zeiden ze: waterschade. Telefoon terug laten sturen, naar apple geweest en nieuwe gekregen.

leandertjee 30-09-14 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donfrank0 (Bericht 976501)
Reparaties van PH gaan naar dynafix dus? Ga deze dus mooi ergens anders kopen. Als er een bedrijf is waar ik absoluut niks mee te maken wil hebben is het wel Dynafix. Wat een zooitje is dat(ben er binnen geweest voor een reparatie aan een machine). Mijn iphone 4 werd er destijds ook naartoe gestuurd. Wat zeiden ze: waterschade. Telefoon terug laten sturen, naar apple geweest en nieuwe gekregen.

De verkoper van TPH Lochem vertelde mij dat de garantie werd verzorgd door apple. Liegt hij dan of is het allemaal veranderd?

Affinity 30-09-14 08:57

Als je problemen hebt met je toestel ga je dus NOOIT terug naar de winkel waarvan hij komt... Je regelt dat gewoon rechtstreeks met Apple.

Dan ben je je toestel 1-5 werkdagen kwijt en brengen ze dat mooi aan huis terug.

donfrank0 30-09-14 09:06

Dat kan het eerste jaar alleen toch?

Affinity 30-09-14 09:08

de volle 2 jaar

bron: een kerel op een ander forum had nog 5 maanden garantie op zijn toestel, ze zijn hem mooi komen halen en na 2 werkdagen had hij een ander toestel terug.

leandertjee 30-09-14 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 976513)
Als je problemen hebt met je toestel ga je dus NOOIT terug naar de winkel waarvan hij komt... Je regelt dat gewoon rechtstreeks met Apple.

Dan ben je je toestel 1-5 werkdagen kwijt en brengen ze dat mooi aan huis terug.

En met een Appleshop bedoel je de drie shops (Amsterdam, Den Haag en Haarlem??). Is wel 2 uur rijden voor mij maar beter dan dat dynafix wat ik hier lees ;). of kan je het ook via het internet en de post regelen met apple?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.