//

Zijn echt alle problemen verholpen in iOS 8.0.2?

Zijn echt alle problemen verholpen in iOS 8.0.2? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op de dag van release installeerde ik iOS8 op m'n iPhone 5S. Om er al snel achter te komen dat deze verre van prettig meer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-09-14, 22:54
RebelStar RebelStar is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Standaard Zijn echt alle problemen verholpen in iOS 8.0.2?

Op de dag van release installeerde ik iOS8 op m'n iPhone 5S. Om er al snel achter te komen dat deze verre van prettig meer werkte. Afgelopen maandag deed ik een downgrade naar 7.1.2 en alles werkt nu tenminste goed.

Inmiddels is iOS8.0.2 uit, maar ik durf niet zo goed te installeren, omdat ik op geen van de sites die lijstjes met fixes vermelden, de problemen staan waar ik met iOS8 tegenaan liep. In het kort zijn dat deze:

- Sterk vertraagde werking van de iPhone in het algemeen
- Sommige apps werken niet goed meer, blijven laden of zijn aanzienlijk trager geworden
- De zoomfunctie (3tap) is aanzienlijk trager met overschakelen van normaal beeld naar zoom
- De zoomfunctie wisselt ongewild en zonder iets in de instellingen te hebben veranderd, van 'in venster zoomen' (nieuw in iOS8) naar 'heel venster zoomen'.
- De zoomfunctie begint, na enige tijd ingezoomd te zijn, uit zichzelf aan en uit te gaan, in de meeste gevallen crasht de iPhone daarna, ik heb hierbij ook een bluescreen gezien
- Notificaties blijven zeer regelmatig in beeld staan (niet weg te krijgen)
- Geluid gaat soms uit bij één tikje zachter zetten, terwijl het volume niet al op het op één na laagste volume stond.

Ik ben dus benieuwd wat ervaringen van anderen zijn. Op trage telefoons en hier en daar de hangende notificaties na, heb ik verder van niemand anders over de rest van de problemen gelezen. Belangrijk om te vermelden is overigens dat ik een volledige reset heb gedaan en daarna geen back-up heb teruggezet, om uit te sluiten dat het puur installatieproblemen waren. Helaas waren de problemen nog steeds aanwezig.

De andere vraag is of ik, wanneer iOS8.0.2 nog steeds hevige problemen op mijn telefoon veroorzaakt, ik alsnog kan downgraden. Ik weet dat dit beperkt kan, maar er staat nergens of je de firmware bestanden maar tot een bepaalde tijd kunt downloaden of dat de downgrade zelf niet voor lange tijd kan. Ik heb het ipsw bestand van iOS7.1.2 op m'n PC staan, omdat ik dus al een downgrade heb uitgevoerd.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-09-14, 23:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Downloaden kan nog steeds, downgraden al niet meer.

(Apple moet de installatie met een "handtekening" goedkeuren en dat doen ze blijkbaar niet meer)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 26-09-14, 23:12
RebelStar RebelStar is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Standaard

Hmm, dus als ik over ga op 8.0.2, kan ik niet meer terug naar 7.1.2. Dat is minder. Kijk, vroeg of laat zal ik er toch aan moeten geloven, maar de problemen waren van een dergelijke aard dat ik mijn iPhone niet bepaald meer met plezier gebruikte en me ontzettend ergerde.
  #4  
Oud 26-09-14, 23:21
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Op het iculture-artikel waren de artikels althans zeer lovend van mensen die blijkbaar ook problemen hadden.
  #5  
Oud 26-09-14, 23:22
AppleHarry AppleHarry is offline
• iOS 14.0
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 86
Standaard

Hier op iPhone 5 , 5S en iPad Air geïnstalleerd. Weet niet wat ik meemaak.... alles werkt gewoon zou Steve zeggen ��
  #6  
Oud 26-09-14, 23:25
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Ik heb de 4S eens via de kabel aan Itunes gehangen ipv OTA.
OTA heb ik tot nu toe altijd gedaan en ging meestal vrij snel (ca 15 minuten).
Omdat ik las dat OTA minder goed is als via de kabel aan Itunes heb ik dit nu maar gedaan.
"Zoek updates - werk bij"

Benodigde tijd: 22 uur!!!

Doe ik iets fout?
  #7  
Oud 26-09-14, 23:59
RebelStar RebelStar is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Standaard

Ik ben inmiddels ook maar aan het updaten. Ik doe het via iTunes en het downloaden is al zo'n 40 minuten bezig, dus ik wacht het rustig af. Ik hoop echt dat de problemen die ik ervoer nu verleden tijd zijn. Voordat er nu weer een update uit komt, zal waarschijnlijk wel langer duren.

@EdwardFotografie: Bij mij lijkt het downloaden in iTunes dus ook langer te duren, maar nu ook weer geen 22 uur...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2014 om 23:45 ----------

Inmiddels de update naar 8.0.2 gedaan en zoals ik al bang was, spijt van. Binnen enkele minuten manifesteerden zich alweer een aantal van de problemen die ik onder iOS8 ook had. De zoomfunctie die uit zichzelf wisselt van in venter en heel venster (wat raar dat ik daar verder nergens nog over gelezen heb!) en het trager inzoomen zelf. Ik ben slechtziend en gebruik de zoomfunctie daardoor veelvuldig, maar dat wordt er op deze manier niet echt prettiger op. Ik ga maandag (of morgen) hier echt Apple eens over bellen want dit soort problemen van instellingen die zichzelf spontaan veranderen en een telefoon die nog altijd aanmerkelijk trager is dan onder de vorige iOS, vind ik onacceptabel. Ik hoop niet dat ze suggereren dat ik 'maar even' naar de Apple Store moet komen. Ik zat een maand geleden ook al in Den Haag met deze telefoon vanwege een defecte homebutton en heb geen zin om nu weer te moeten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2014 om 23:51 ----------

Even ter illustratie, dit dus: Dat noem ik een aardige bug. Terwijl ik zelfs in het instellingenvenster sta, waar duidelijk staat aangevinkt dat zoomen van het hele venster geactiveerd is, zoomt hij nog alleen IN het venster. Als ik de instelling even opnieuw instel doet ie 't even goed, totdat ie spontaan besluit dat ie toch liever IN venster zoomt dan het hele venster. Frustrerend!





Wie heeft dit ook?
  #8  
Oud 27-09-14, 12:40
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Wi-Fi probleem nog niet opgelost. Regelmatig dat data heel langzaam of niet wordt geladen.
Merk het vooral in apps waar foto's staan. Facebook en instagram laden de foto's niet. Schakel ik over naar 4G staan de foto's er meteen.
  #9  
Oud 27-09-14, 16:06
iPhoneAir iPhoneAir is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Locatie: Klein gehucht in Brabant
Berichten: 27
Standaard

Mijn appstore staat opeens in het Engels. Meer mensen last van dit probleem? Is overigens na de installatie van iOS 8.0.2, bij iOS 8.0 was ie gewoon nog Nederlands. Heb weer een schone installatie gedaan, dus verbaas me hier echt over
  #10  
Oud 27-09-14, 16:25
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Ik draai iOS 8.0.2 op de iPad Air en het is nog steeds niet zo smooth als de laatste versie van iOS 7. Bijna elke animatie hapert bij mij en ik heb ook gewoon een schone installatie gedaan via iTunes. Als ik 7.1.2 nog had draaien dan zou ik die versie er voorlopig op laten, maar ik was helaas te laat met downgraden. Hopelijk laat iOS 8.1 niet te lang op zich wachten.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #11  
Oud 27-09-14, 18:35
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Hier zowel met 8.0 als met 8.0.2 op 4s en iPad air geen problemen.

Uiteraard update met iTunes.
  #12  
Oud 07-10-14, 12:20
iPhoneAir iPhoneAir is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Locatie: Klein gehucht in Brabant
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAir Bekijk bericht
Mijn appstore staat opeens in het Engels. Meer mensen last van dit probleem? Is overigens na de installatie van iOS 8.0.2, bij iOS 8.0 was ie gewoon nog Nederlands. Heb weer een schone installatie gedaan, dus verbaas me hier echt over
De appstore is nu toch Nederlands geworden, denk dat hij even zelf moest nadenken o.i.d.

Voor de rest toch wel tevreden over 8.0.2 Behalve Wi-Fi dan, zoals meer personen beschrijven, dat doet het vaak niet goed. Daardoor schakel ik vaker over op 4G, waardoor er thuis een hoop loze data wordt verbruikt, waar ik normaal Wi-Fi gebruik...
  #13  
Oud 07-10-14, 15:38
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Vind ook dat ik best veel haperingen heb ...bijvoorbeeld bij instellingen open, dat hij dan weer terug springt naar home screen? Gebeurt veel...
__________________
You don't know what you've got untill it's gone....
  #14  
Oud 07-10-14, 16:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 Bekijk bericht
Vind ook dat ik best veel haperingen heb ...
Jij hebt ook ooit een jailbreak gebruikt. Ben je zeker dat je geen backup met jailbreak restanten hebt teruggezet? Ook geen backup die al lang meesleept?
  #15  
Oud 08-10-14, 13:11
kalerolf kalerolf is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 27
Standaard

Is downgreaden van ios 8.02 naar ios 7.12 nog mogelijk? Of ben ik hier te laat mee?
  #16  
Oud 08-10-14, 13:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalerolf Bekijk bericht
IOf ben ik hier te laat mee?
Veel te laat.
  #17  
Oud 08-10-14, 14:11
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Jij hebt ook ooit een jailbreak gebruikt. Ben je zeker dat je geen backup met jailbreak restanten hebt teruggezet? Ook geen backup die al lang meesleept?
Rare was..ik kon geen Back-up terugzetten? In oberhausen lukte het niet ivm Wi-Fi en thuis kon ik geen Back-up meer vinden van j.l. Heel erg vreemd.

Vervolgens als nieuw geïnstalleerd en via aankopen alle apps teruggezet die ik weer nodig vond erop te hebben..

Ik kan bij iCloud 2 telefoons selecteren, de zilveren 6 en de space grey die ik nu heb, heb zilveren omgeruild voor deze...maar waar staan de backups dan?
  #18  
Oud 08-10-14, 14:41
Rasz's schermafbeelding
Rasz Rasz is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 208
Standaard

Ik heb nog last van een bug. Als ik bezig ben met iets selecteren uit een lijst, bijv. het maken van een afspeellijst in de muziek app of het selecteren van een categorie bij toplijsten in de app store en ik lock mijn telefoon dan blijft de app daarna hangen. Ofja ik kan niets selecteren maar hij hangt niet vast als in; ik kan wel de lijst bewegen.

Nog iemand last van, of is dit al bekend?
  #19  
Oud 08-10-14, 14:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 Bekijk bericht
Ik kan bij iCloud 2 telefoons selecteren, de zilveren 6 en de space grey die ik nu heb, heb zilveren omgeruild voor deze...maar waar staan de backups dan?
Ik zou het niet weten. Ik heb nog nooit een iCloud backup gemaakt en zal dat ook nooit doen. Hier worden alle backups met iTunes gemaakt.
  #20  
Oud 08-10-14, 14:41
RebelStar RebelStar is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Standaard

Mijn iPhone is inmiddels ter reparatie aangeboden geweest. Ik had zo'n waslijst met klachten sinds iOS8 dat Apple deze blijkbaar serieus genoeg vond om 'm op te laten sturen. Inmiddels een vervangend toestel ontvangen, waarbij een aantal van de problemen nog steeds aan de orde is. Plus dat ik nu een toestel heb met een slechte homebutton. Morgen wordt deze weer opgehaald. Zo blijf je aan de gang... Als het toestel weer terug is (of een vervangende), is me gevraagd opnieuw contact op te nemen met iemand van Apple om vervolgens alle problemen voor te leggen, er screenshots en/of filmpjes van te maken zodat ze het door kunnen sturen naar de afdeling die de software ontwikkelen. Zeker ook omdat ik aangaf dat meerdere mensen dezelfde problematiek ervaren.
Reageren

Labels
bugs, downgrade, firmware, ios8, ios802



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4S 32GB Zwart - nog steeds batterij problemen of al verholpen? Muhtar01 iPhone algemeen 2 03-05-12 16:38
Sim pincode verholpen IOS 5.0.1. PrittStift iPhone algemeen 12 20-11-11 06:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.