iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Scherm iPhone 6 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158542-scherm-iphone-6-a.html)

NielsG60 27-09-14 19:46

Scherm iPhone 6
 
Goede avond,

Ik lees er van alles over op internet, maar ik krijg dr geen heel duidelijk antwoord op mijn vraag.

Er werd gezegd dat de 6 met een Saffierglas gemaakt/geleverd zou worden. Ik lees later ook dat dat niet het geval zou zijn, maar toch weer een anders soort glas, wel harder als dat wat op de 5/5s gebruikt werd.

Wat is nu het geval? Moet ik nu wel een of geen folie op me scherm plakken om krassen te voorkomen? Punt is dat het plakken van een folie op de 6 een lastig klusje is, daar het scherm wat oploopt aan de buitenkant lijkt het, waardoor er snel een (storend :P) randje lucht langs de zijkant blijft zitten :eek: Whahah.!

Hoor het graag!

Gr Niels

Pado 28-09-14 00:02

De iPhone 6 heeft geen sapphire scherm, het is gehard glas, die wel beter is dan wat de 5s heeft idd :O.

Of je een screen protector nodig heeft... dat hangt van je zelf af.

Het is dus "mogelijk" om krassen op de scherm te maken :D... laten we het daarbij houden... Op youtube vind je genoeg scratch test video's: https://www.youtube.com/results?sear...6+scratch+test

Een goeie screen protector is imho meer voor het voorkomen dat je scherm breekt als je je iPhone laat vallen (bijvoorbeeld Bodyguardz HD Impact/Zagg HDx), dus ik zal het altijd aanraden om er een erop te doen. Het is alleen dat een screen protector lang niet altijd net zo lekker aanvoelt als de originele scherm. Je kan dan bijvoorbeeld een glazen screen protector nemen, alleen breekt je glazen screen protector wel ipv van je echte scherm bij een slechte val ;)...

Hoe goed de screen protector op de gebogen scherm van de iPhone 6 past hangt sterk van de merk die koopt, de meeste die je momenteel kan kopen, stoppen gewoon direct voor de scherm buigt, waardoor het wel een beetje opvalt. Als je eentje zoekt die echt perfect erover gaat, dan moet je kijken naar natte applicaties zoals Bodyguardz/Zagg Invisible Shield, maar die zijn weer alleen voor tegen krassen. Iloome heeft reeds een glazen screen protector aangekondigd die perfect op de scherm past... maar die is nog alleen uit US te bestellen.

joost1234 28-09-14 02:16

Ik gebruik sinds de 6 Liquid Armor, een nano-technologie die het scherm moet beschermen.
Of het werkt weet ik pas als er krassen op zitten :confused:

soCool 28-09-14 02:29

Ik heb nog nooit krassen gehad of gezien op het scherm. Screen protectors zijn naar mijn inziens overrated.

pdavie2311 28-09-14 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 975958)
Ik heb nog nooit krassen gehad of gezien op het scherm. Screen protectors zijn naar mijn inziens overrated.

Eens!! Ik heb liever een goede back protector, zodat ik hem op tafel kan leggen zonder bang te zijn voor krassen...

NielsG60 28-09-14 22:26

Op de achterkant heb ik een goede protector.

Op de voorkant heb ik nu ook een folie tegen krassen die ik op al me eerdere Iphone's ook had! Dat werkte prima, zag daar wel eens een kras op zitten maar dus nooit op me scherm zelf. Ik weet niet hoe snel je echt een kras in het glas zelf zou hebben, vandaar ook me vraag om dit harder glas was en dus dat risico er eig niet meer was. Ik hoef/wil niet een echt ''glas'' oid nog eens ervoor voor bijv vallen oid. Ik gebruik al vanaf dat de Iphone 3 geleverd werd Iphone's zonder ooit een scherm stuk gehad te hebben. Je moet ze immers ook in je handen houden toch?! Hahahha

rkars 29-09-14 13:26

Ik heb mijn iPhone4 nu ruim vier jaar (en ondertussen aan het kijken voor de overstap naar de 6 dan ook...), heb er nog nooit een screenprotector opgehad, en hij is nog altijd krasvrij (ondanks een paar keer gevallen zelfs)... IMHO ook totaal overbodig dus. Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat het uitmaakt hoe je hem gebruikt :) Met mijn kantoorwerk heeft hij ook minder te leiden dan bij het hoveniersbedrijf van mijn zwager zeg maar

Blazez 29-09-14 13:42

Ik heb nogal was screenprotectors geprobeerd, en ik heb toch wel eens wat krassen gehad op de protector. Geen problee, even een nieuwe er op en klaar.
Maar altijd eigenlijk wel ontevreden over dat geklungel met die plastic velletjes. Met of zonder zakje vloeistof dat je geen belletjes of vuiltjes hebt. Wat een verschrikking.
Nu pas een screenprotoctor gekocht (een keer proberen/ ebay) van gehard glas.
Wouw, dat zit er echt zonder enig belletje of onregelmatigheid zo op, en spiegelglad.
Voor mij nooit meer zo een dunne plastic screenprotector.

NielsG60 01-10-14 23:08

Mmm klinkt goed!

Zit zelf ook altijd te pielen, ma laat ze altijd door me vriendin plakken! Die ken het super, zonder lucht en snaar strak! Ik ben zelf automonteur dus een beetje extra bescherming is nooit weg!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:18.