iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone memory gebruik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158554-iphone-memory-gebruik.html)

ericjansen88 27-09-14 23:12

iPhone memory gebruik
 
Hoi allemaal,

ik heb een iphone 6 plus sinds vandaag. Hiervoor had ik een iphone 5s. Ik merkte net bij het scrollen door whatsapp dat dit ontzettend haperig ging. Mogelijk heeft dit te maken met het grotere scherm want bij berichten-app heb ik dit niet. Maar: ik ging kijken via een applicatie (iMonitor) wat mijn gebruik was op de iphone. Hier zag ik tot mijn schrik dat het RAM gebruik minimaal 95% was, waarbij geen enkele app open stond (alles was gesloten via dubbelklik+naar boven slepen). Bij mijn vorige telefoon (5s) was dit gebruik ook vaak zo hoog, maar als ik dan alle applicaties sloot ging het RAM gebruik naar rond de 70%. Ik vind dit zeer merkwaardig, omdat de iphone 6plus 2 gb ram heeft, dus dit zou absoluut niet moeten mogen. Heeft er iemand anders een 6 plus en wil diegene kijken wat zijn gebruik is? En: hebben meer mensen deze ervaringen? Ik vind dit zeer kwalijk want ik verwacht van zon dure telefoon echt wel wat meer en ik als apple-maniak ben eigenlijk wel een beetje teleurgesteld. Vooral dat de performance van mijn 5s veel hoger lag.

Ik hoop van jullie te horen,

Gr. Eric

Wallyİ 27-09-14 23:15

Zit je al op 8.0.2..?

Zo niet...best ff upgraden...

jobbais 28-09-14 09:02

iphone 6 plus heeft 1 GB ram, geen 2, sorry to burst the bubble.
het haperen heb ik op een review ook voorbij zien komen toen het scherm van landscape naar portrait gekanteld werd.
het zou kunnen komen inderdaad door het downscalen van de resolutie ? altans zo heb ik het begrepen.

dat is nu juist ook de reden waarop ik ook nog twijffel tussen de 6 of 6+

witties 28-09-14 11:17

ach als de apps geoptimaliseerd zijn zal dit probleem gerust wel over zijn.

hot12345 28-09-14 13:35

Het komt namelijk dat de app niet geoptimaliseerd is voor 6/+ iphone's

Btw de iphone 6+ heeft 1 gig ram.

ericjansen88 28-09-14 14:57

Oh sorry dacht dat ik 2gb ergens had gelezen haha! Maar het probleem doet zich voornamelijk voor bij whatsapp, ik hoop echt dat het met de schaling te maken heeft! Facebook ed lijken beter te werken! Maar toch gek dat mijn 5s op 70% ram gebruik kon draaien dat deze niet onder de 95% komt. Zou iemand anders met een 6 plus kunnen kijken? En: zou een schone installatie zonder Back-up beter moeten werken?

hot12345 28-09-14 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericjansen88 (Bericht 976049)
Oh sorry dacht dat ik 2gb ergens had gelezen haha! Maar het probleem doet zich voornamelijk voor bij whatsapp, ik hoop echt dat het met de schaling te maken heeft! Facebook ed lijken beter te werken! Maar toch gek dat mijn 5s op 70% ram gebruik kon draaien dat deze niet onder de 95% komt. Zou iemand anders met een 6 plus kunnen kijken? En: zou een schone installatie zonder Back-up beter moeten werken?

Dat kun je doen, maar durf niet met zekerheid te zeggen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.