iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6 accu probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158555-iphone-6-accu-probleem.html)

Rubino 28-09-14 01:40

iPhone 6 accu probleem
 
Beste mensen,

Ik heb mijn iPhone eerste dag in gebruik. Nu was ik deze aan het opladen na dat die helemaal leeg was en uitgevallen. Na een uur zag ik dat de iPhone wel opgestart was maar maar op 2% stond zonder dat die verder ging met opladen. Stekker opnieuw erin ging die weer verder. 2 uur geleden stond die op 64% en 5 minuten laten op 62%? Dus de accu ging leeg terwijl die aan het opladen was. In totaal 4 uur opgeladen en tot 98% gekomen wanneer ik hem weer ontkoppeld hebt. Heeft iemand hier de zelfde problemen?

RWK 28-09-14 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubino (Bericht 975944)
Beste mensen,

Ik heb mijn iPhone eerste dag in gebruik. Nu was ik deze aan het opladen na dat die helemaal leeg was en uitgevallen. Na een uur zag ik dat de iPhone wel opgestart was maar maar op 2% stond zonder dat die verder ging met opladen. Stekker opnieuw erin ging die weer verder. 2 uur geleden stond die op 64% en 5 minuten laten op 62%? Dus de accu ging leeg terwijl die aan het opladen was. In totaal 4 uur opgeladen en tot 98% gekomen wanneer ik hem weer ontkoppeld hebt. Heeft iemand hier de zelfde problemen?

Je zou eens een harde reset moeten proberen. Anders het niet werkt een volledige herstel via iTunes. Als dat geen oplossing oplevert, dan terug naar de Apple Store :)

Pado 28-09-14 01:44

Zat je op te laden via de USB van je PC of direct via het lichtnetadapter? Het gebeurt weleens dat je iPhone meer stroom verbruikt dan het aan het op te laden is via de USB van een PC...

Rubino 28-09-14 02:05

Nee via de normale lader, en later de autolader. Mijn iPhone 5 had hier geen problemen mee en lade super snel op. Ik gebruik wel den snoer van me iPhone 5 omdat ik hier ooit een langere voor had gekocht in de Apple store. Maar lijkt me niet dat het daar aan ligt. Ik ga maar eens een reset proberen. Wat bedoel je met een harde reset?

RWK 28-09-14 02:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubino (Bericht 975948)
Nee via de normale lader, en later de autolader. Mijn iPhone 5 had hier geen problemen mee en lade super snel op. Ik gebruik wel den snoer van me iPhone 5 omdat ik hier ooit een langere voor had gekocht in de Apple store. Maar lijkt me niet dat het daar aan ligt. Ik ga maar eens een reset proberen. Wat bedoel je met een harde reset?

Dat lees je, als je op het blauwe vraagteken achter reset klikt. :-)

joost1234 28-09-14 02:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubino (Bericht 975948)
Nee via de normale lader, en later de autolader. Mijn iPhone 5 had hier geen problemen mee en lade super snel op.

Met de autolader krijg ik mijn 6 ook niet geladen als ik TomTom en muziek aan heb. Met alles uit laadt de 6 wel volledig, maar inderdaad een stuk minder snel dan de 5 (de 6 heeft een grotere accu en daardoor meer tijd nodig).

Rubino 28-09-14 02:17

@ Joost

Welk merk autolader gebruik jij? Ik had in het begin van die merkloze laders wat je op de benzinestation kon kopen die lade ook super traag, maar ik heb nu 1 van muvit uit de mediamarkt, en deze laad even snel als me thuis lader (me iPhone 5 dan)

apotheosis 28-09-14 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 (Bericht 975953)
Met de autolader krijg ik mijn 6 ook niet geladen als ik TomTom en muziek aan heb. Met alles uit laadt de 6 wel volledig, maar inderdaad een stuk minder snel dan de 5 (de 6 heeft een grotere accu en daardoor meer tijd nodig).

Dat hebk nog nie getest, ik heb een TT autolader. Straks eens doen, op hoeveel helderheidstaat u phone 6?
Normaal is die TT autolader oke als je die in de 2.1 steekt.

Je steekt die toch in de 2.1 usb?

Ik heb dit ook al voorgehad met een androidtoestel.
Het beste is ook de originele kabel gebruiken van Apple zelf.

Voorbeeldje met mijn android en externe batterij; ik had extra oplaad kabeltjes gekocht via een website en ik laadde mijn android op en ondertussen bleef ik surfen, inplaats van dat de batterij zou stijgen in % ten zakte die lol.
Nadien pakte ik mijn originele kabeltje vd externe batterij en dan geen probleem mee.

joost1234 28-09-14 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubino (Bericht 975955)
@ Joost

Welk merk autolader gebruik jij? Ik had in het begin van die merkloze laders wat je op de benzinestation kon kopen die lade ook super traag, maar ik heb nu 1 van muvit uit de mediamarkt, en deze laad even snel als me thuis lader (me iPhone 5 dan)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 975982)
Dat hebk nog nie getest, ik heb een TT autolader. Straks eens doen, op hoeveel helderheidstaat u phone 6?
Normaal is die TT autolader oke als je die in de 2.1 steekt.

Met weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar ik heb een dubbele lader, één aansluiting voor een iPhone en één aansluiting voor de iPad. Waarschijnlijk is de aansluiting voor de iPhone net te weinig voor de 6.

Helderheid staat op automatisch aanpassen, dus dat varieert continu. Overigens laadde de 6 vannacht wel op met TT aan, maar toen stond de nachtweergave aan, wellicht dat dat verschil maakt. Op een uur navigeren ongeveer 10% bijgeladen.

wollie1979 28-09-14 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 (Bericht 975953)
Met de autolader krijg ik mijn 6 ook niet geladen als ik TomTom en muziek aan heb. Met alles uit laadt de 6 wel volledig, maar inderdaad een stuk minder snel dan de 5 (de 6 heeft een grotere accu en daardoor meer tijd nodig).

dit heb ik ook als ik navigeer via TomTom. Mijn 5s verbruikt dan meer dan dat er wordt bijgeladen. Het betreft wel een ingebouwde lader die bestemd is voor de 3GS, maar ik gebruik de speciale adapter 30 pins naar lightning. De accu van de 3GS is uiteraard minder dan die van een 5s dus ik denk dat daar de oorzaak ligt.

apotheosis 28-09-14 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 (Bericht 975984)
Met weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar ik heb een dubbele lader, één aansluiting voor een iPhone en één aansluiting voor de iPad. Waarschijnlijk is de aansluiting voor de iPhone net te weinig voor de 6.

Helderheid staat op automatisch aanpassen, dus dat varieert continu. Overigens laadde de 6 vannacht wel op met TT aan, maar toen stond de nachtweergave aan, wellicht dat dat verschil maakt. Op een uur navigeren ongeveer 10% bijgeladen.

Die automatische helderheid zet ik af, verbruikt ook een beetje extra batterij door constant zich te zitte aan te passen.

Navigatie is één vd zwaarste zaken die de iPhone batterij belasten, het is normaal dat de batterij traag vooruit gaat als je TT gebruikt.

De usb moet sowieso best een 2.1 ampère poort hebben en een goeie en alsook beste met de originele kabel ook van Apple.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:05.