//

iPhone 6 accu probleem

iPhone 6 accu probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb mijn iPhone eerste dag in gebruik. Nu was ik deze aan het opladen na dat die helemaal leeg was en uitgevallen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-14, 01:40
Rubino Rubino is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 56
Standaard iPhone 6 accu probleem

Beste mensen,

Ik heb mijn iPhone eerste dag in gebruik. Nu was ik deze aan het opladen na dat die helemaal leeg was en uitgevallen. Na een uur zag ik dat de iPhone wel opgestart was maar maar op 2% stond zonder dat die verder ging met opladen. Stekker opnieuw erin ging die weer verder. 2 uur geleden stond die op 64% en 5 minuten laten op 62%? Dus de accu ging leeg terwijl die aan het opladen was. In totaal 4 uur opgeladen en tot 98% gekomen wanneer ik hem weer ontkoppeld hebt. Heeft iemand hier de zelfde problemen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-14, 01:42
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubino Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik heb mijn iPhone eerste dag in gebruik. Nu was ik deze aan het opladen na dat die helemaal leeg was en uitgevallen. Na een uur zag ik dat de iPhone wel opgestart was maar maar op 2% stond zonder dat die verder ging met opladen. Stekker opnieuw erin ging die weer verder. 2 uur geleden stond die op 64% en 5 minuten laten op 62%? Dus de accu ging leeg terwijl die aan het opladen was. In totaal 4 uur opgeladen en tot 98% gekomen wanneer ik hem weer ontkoppeld hebt. Heeft iemand hier de zelfde problemen?
Je zou eens een harde reset moeten proberen. Anders het niet werkt een volledige herstel via iTunes. Als dat geen oplossing oplevert, dan terug naar de Apple Store
__________________
  #3  
Oud 28-09-14, 01:44
Pado Pado is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Zat je op te laden via de USB van je PC of direct via het lichtnetadapter? Het gebeurt weleens dat je iPhone meer stroom verbruikt dan het aan het op te laden is via de USB van een PC...
  #4  
Oud 28-09-14, 02:05
Rubino Rubino is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 56
Standaard

Nee via de normale lader, en later de autolader. Mijn iPhone 5 had hier geen problemen mee en lade super snel op. Ik gebruik wel den snoer van me iPhone 5 omdat ik hier ooit een langere voor had gekocht in de Apple store. Maar lijkt me niet dat het daar aan ligt. Ik ga maar eens een reset proberen. Wat bedoel je met een harde reset?
  #5  
Oud 28-09-14, 02:06
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubino Bekijk bericht
Nee via de normale lader, en later de autolader. Mijn iPhone 5 had hier geen problemen mee en lade super snel op. Ik gebruik wel den snoer van me iPhone 5 omdat ik hier ooit een langere voor had gekocht in de Apple store. Maar lijkt me niet dat het daar aan ligt. Ik ga maar eens een reset proberen. Wat bedoel je met een harde reset?
Dat lees je, als je op het blauwe vraagteken achter reset klikt.
  #6  
Oud 28-09-14, 02:14
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubino Bekijk bericht
Nee via de normale lader, en later de autolader. Mijn iPhone 5 had hier geen problemen mee en lade super snel op.
Met de autolader krijg ik mijn 6 ook niet geladen als ik TomTom en muziek aan heb. Met alles uit laadt de 6 wel volledig, maar inderdaad een stuk minder snel dan de 5 (de 6 heeft een grotere accu en daardoor meer tijd nodig).
  #7  
Oud 28-09-14, 02:17
Rubino Rubino is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 56
Standaard

@ Joost

Welk merk autolader gebruik jij? Ik had in het begin van die merkloze laders wat je op de benzinestation kon kopen die lade ook super traag, maar ik heb nu 1 van muvit uit de mediamarkt, en deze laad even snel als me thuis lader (me iPhone 5 dan)
  #8  
Oud 28-09-14, 11:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 Bekijk bericht
Met de autolader krijg ik mijn 6 ook niet geladen als ik TomTom en muziek aan heb. Met alles uit laadt de 6 wel volledig, maar inderdaad een stuk minder snel dan de 5 (de 6 heeft een grotere accu en daardoor meer tijd nodig).
Dat hebk nog nie getest, ik heb een TT autolader. Straks eens doen, op hoeveel helderheidstaat u phone 6?
Normaal is die TT autolader oke als je die in de 2.1 steekt.

Je steekt die toch in de 2.1 usb?

Ik heb dit ook al voorgehad met een androidtoestel.
Het beste is ook de originele kabel gebruiken van Apple zelf.

Voorbeeldje met mijn android en externe batterij; ik had extra oplaad kabeltjes gekocht via een website en ik laadde mijn android op en ondertussen bleef ik surfen, inplaats van dat de batterij zou stijgen in % ten zakte die lol.
Nadien pakte ik mijn originele kabeltje vd externe batterij en dan geen probleem mee.
  #9  
Oud 28-09-14, 11:06
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubino Bekijk bericht
@ Joost

Welk merk autolader gebruik jij? Ik had in het begin van die merkloze laders wat je op de benzinestation kon kopen die lade ook super traag, maar ik heb nu 1 van muvit uit de mediamarkt, en deze laad even snel als me thuis lader (me iPhone 5 dan)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Dat hebk nog nie getest, ik heb een TT autolader. Straks eens doen, op hoeveel helderheidstaat u phone 6?
Normaal is die TT autolader oke als je die in de 2.1 steekt.
Met weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar ik heb een dubbele lader, één aansluiting voor een iPhone en één aansluiting voor de iPad. Waarschijnlijk is de aansluiting voor de iPhone net te weinig voor de 6.

Helderheid staat op automatisch aanpassen, dus dat varieert continu. Overigens laadde de 6 vannacht wel op met TT aan, maar toen stond de nachtweergave aan, wellicht dat dat verschil maakt. Op een uur navigeren ongeveer 10% bijgeladen.
  #10  
Oud 28-09-14, 12:16
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 Bekijk bericht
Met de autolader krijg ik mijn 6 ook niet geladen als ik TomTom en muziek aan heb. Met alles uit laadt de 6 wel volledig, maar inderdaad een stuk minder snel dan de 5 (de 6 heeft een grotere accu en daardoor meer tijd nodig).
dit heb ik ook als ik navigeer via TomTom. Mijn 5s verbruikt dan meer dan dat er wordt bijgeladen. Het betreft wel een ingebouwde lader die bestemd is voor de 3GS, maar ik gebruik de speciale adapter 30 pins naar lightning. De accu van de 3GS is uiteraard minder dan die van een 5s dus ik denk dat daar de oorzaak ligt.
  #11  
Oud 28-09-14, 13:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 Bekijk bericht
Met weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar ik heb een dubbele lader, één aansluiting voor een iPhone en één aansluiting voor de iPad. Waarschijnlijk is de aansluiting voor de iPhone net te weinig voor de 6.

Helderheid staat op automatisch aanpassen, dus dat varieert continu. Overigens laadde de 6 vannacht wel op met TT aan, maar toen stond de nachtweergave aan, wellicht dat dat verschil maakt. Op een uur navigeren ongeveer 10% bijgeladen.
Die automatische helderheid zet ik af, verbruikt ook een beetje extra batterij door constant zich te zitte aan te passen.

Navigatie is één vd zwaarste zaken die de iPhone batterij belasten, het is normaal dat de batterij traag vooruit gaat als je TT gebruikt.

De usb moet sowieso best een 2.1 ampère poort hebben en een goeie en alsook beste met de originele kabel ook van Apple.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
accu probleem iPhone 5 nance30 iPhone algemeen 2 28-09-13 10:49
Iphone 3GS accu probleem. Diageo iPhone algemeen 13 16-09-09 16:34
Raar accu probleem.. Mauske iPhone algemeen 18 17-11-08 19:38
Macbook pro accu probleem ? Destiny Chat en geruchten 22 17-06-08 18:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.