iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6, dead pixel? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158564-iphone-6-dead-pixel.html)

ddv4apple 28-09-14 11:04

iPhone 6, dead pixel?
 
1 Bijlage(n)
Hallo,
Afgelopen vrijdag bij de mobistar mijn IPhone 6, 64 GB, SG gaan afhalen.
Echter er zit redelijk bovenaan een zwarte stip, duidelijk een probleem onder het scherm, is dit een dead pixel of zwart stofje, wat moet hiermee gebeuren, krijg ik een nieuwe in de plaats ?


Mvg
ddv

Roos79 28-09-14 11:07

Ik denk dat alleen Mobistar jouw dat kan vertellen...

divingpukkie 28-09-14 11:18

Even terug gaan naar de winkel, ik,kan op de foto niet goed zien of het stof of een dode pixel is maar het hoort niet onder je scherm lijkt me....

ddv4apple 28-09-14 13:13

Waar zitten de mobistar herstelcentra in Vlaanderen ?

Frederik81 28-09-14 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddv4apple (Bericht 976021)
Waar zitten de mobistar herstelcentra in Vlaanderen ?

AFAIK werkt Mobistar nog steeds samen met Dynafix. :-/ Dynafix

Roos79 28-09-14 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddv4apple (Bericht 976021)
Waar zitten de mobistar herstelcentra in Vlaanderen ?

Dit is geen gevalletje herstellen hoor!
Gewoon een nieuwe zou je moeten krijgen!

Frederik81 28-09-14 17:50

Het probleem is dat je in BelgiŽ weinig opties hebt. Als je teruggaat naar Mobistar dan is het enige wat ze gaan doen een formulier invullen en opsturen naar "Apple". Maar wat ze in werkelijkheid doen is het toestel opsturen naar een repaircenter zoals Dynafix om te controleren of je geen waterschade hebt. Zelfs voor een niet-gerelateerd probleem. Echt absurd. Zomaar een nieuw toestel krijgen, gaat helaas niet en ik spreek uit ervaring.

Had vorig jaar mijn iPhone 5S bij Easy-M gekocht en dat is een Apple Premium Reseller. De dag erna was het toestel al defect. Hij laadde niet meer op. Duidelijk een fabrieksfout denken we dan. Ik ben hem gaan binnenbrengen en heb meer dan 3 weken! moeten wachten op een oplossing. Die oplossing zijnde een refurbished toestel. Ik kreeg kortom enkel een "nieuwe" iPhone terug met een plastiekje rond. En dit voor een toestel waar je zonet pas 899 EUR voor betaald hebt. En nog niet eens een vervangtoestel... Ronduit triestig.

Ik zou dus de "herstelling" niet aanbieden via Mobistar en ook niet via Switch/Easy-M, maar gewoon contact opnemen met Apple zelf. Dat kan telefonisch en ook via chat. Volg de instructies op deze pagina: https://www.apple.com/benl/support/ en op een bepaald moment zal je je serienummer moeten opgeven en dan ga je zien dat je minstens 1 jaar lang beroep kunt doen op rechtstreekse support bij Apple. Ik zou telefonische ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) vragen en dan kan je via een medewerker ervoor zorgen dat jouw iPhone thuis opgehaald wordt en dat je een andere in de plaats krijgt. Lijkt me een veel fijnere ervaring dan via Mobistar oid.

Zie ook: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post976073

Succes!

PS: Ik zou dus specifiek kiezen voor de optie: https://getsupport.apple.com/Issues.action zodat je kunt chatten/bellen met een medewerker. Ik weet dat er bovenaan staat dat je normaal moet kiezen voor Base, Telenet, Mobistar,... als je gekocht hebt via een aanbieder. Maar toch proberen die optie te skippen!

ddv4apple 28-09-14 18:24

Bedankt voor de reacties.

@Frederik: die telefonisch support van apple rechtstreeks is dat tijdens de kantooruren, want ik heb het nu even geprobeerd, maar ik kom op een pagina, met het "spijt ons" ?

Frederik81 28-09-14 18:44

Ik vermoed kantooruren ja via 0800 80 407. En als ik me niet vergis best brede openingsuren ook. Denk door de week van 8h-20h en op zaterdag ook. Maar zondag zal het anders zijn. Gewoon morgen proberen kortom. Of probeer die 0800 nu al eens?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2014 om 18:46 ----------

Belangrijk, lees ook aandachtig alle puntjes op de volgende link: Apple - Support - Servicereactiecenter

ddv4apple 28-09-14 18:57

Thanks Frederik, ik heb online een telefonische afspraak kunnen maken, ze zullen mij bellen morgenvroeg...

Frederik81 28-09-14 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddv4apple (Bericht 976111)
Thanks Frederik, ik heb online een telefonische afspraak kunnen maken, ze zullen mij bellen morgenvroeg...

Graag gedaan. Hou ons zeker op de hoogte van wat er gaat gebeuren. Kunnen we van bijleren.

ddv4apple 29-09-14 18:44

Met apple care contact gehad, die bleven aandringen om met de verkoper van het toestel contact op te nemen namelijk Mobistar. Ik kon hem via apple laten herstellen, maar dan ging hij naar de hersteldienst ipv een nieuwe. Ik moet bij mobistar aankloppen om een nieuwe te vragen. Ik terug naar mobistar, maar van wisselen natuurlijk geen sprake ze hebben toch geen toestel, en als ik een nieuwe wil moesten ze hem toch naar de hersteldienst sturen. Ben nu benieuwd wat ik ga krijgen een nieuwe of reburbished (verkoper zei, dat dat wel niet zal gezien iPhone 6 juist uit is en ze die toch niet gaan hebben).

Benieuwd hoelang deze klucht zal duren....

suzuki2002 29-09-14 19:32

Lijkt meer op een insekt?

Als dit zo is zou ik er zuinig op zijn , een uniek item wat wellicht veel geld op kan brengen

(@-@)

ddv4apple 30-09-14 17:03

Suzuki: interesse om hem te kopen ?

Nu te laat, hij is binnen bij Mobistar, waar ik eerlijk gezegd al spijt van heb, had toch beter voor de apple care hersteldienst gekozen, wellicht ging mij dat ook een nieuw toestel opleveren en dat op 5 werkdagen, ik denk dat ik nu langer ga mogen wachten. Iemand ervaring met de termijn waarop dat Mobistar herstellingen/vervangingen doet ? Ik denk ook niet dat het Dynafix is, maar eerder SBE aan hun opvolgingsportal te zien...

ipeertje 30-09-14 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddv4apple (Bericht 976706)
Suzuki: interesse om hem te kopen ?

Nu te laat, hij is binnen bij Mobistar, waar ik eerlijk gezegd al spijt van heb, had toch beter voor de apple care hersteldienst gekozen, wellicht ging mij dat ook een nieuw toestel opleveren en dat op 5 werkdagen, ik denk dat ik nu langer ga mogen wachten. Iemand ervaring met de termijn waarop dat Mobistar herstellingen/vervangingen doet ? Ik denk ook niet dat het Dynafix is, maar eerder SBE aan hun opvolgingsportal te zien...

Ik zou ervan uitgaan dat je 2-3 weken moet wachten... Dynafix kennende.

ddv4apple 04-10-14 12:13

Gisteren SBE gebeld, ze kunnen mijn toestel nog niet omruilen, omdat ze nog geen SWAP toestellen hebben ontvangen van mobistar..., da gaat een serieus kluchtfilm worden vrees ik...

Mug 04-10-14 17:06

pixels zijn veeeeel kleiner, maar blijft vervelend!

Blockx7 23-10-14 09:17

Heb je ondertussen al een nieuwe iphone gekregen? mijn iphone is ondertussen ook binnen bij SBE.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.