iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6 batterij snel leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158576-iphone-6-batterij-snel-leeg.html)

Feroz 28-09-14 13:43

iPhone 6 batterij snel leeg
 
Hey mensen ik heb sinds afgelopen vrijdag de iPhone 6 in mijn bezit. In de ochtend merkte ik dat mijn batterij van 30% naar 8% ging in nog geen uur. Hetzelfde probleem had ik met mijn vorige Iphone 5. Die hield het nog geen 5 uur vol meer met een volle accu.

Ik heb in de instellingen alles gecontroleerd wat het zou kunnen zijn. Ik heb niks bijzonders dat hij zo snel leeg zou kunnen raken. locatievoorzieningen, automatisch vernieuwen etc. heb ik bijna allemaal uitgezet.

Zou er iets mis kunnen zijn met de back-up van mijn iPhone? Ik heb deze namelijk al sinds de iPhone 4. Ik heb mijn back-up op de iPhone via de Icloud op de iPhone 6 gezet.

TouchMe 28-09-14 14:10

Misschien inderdaad eens handig om géén back-up terug te zetten. Beetje vreemd dat je dat in al die tijd nooit eens uitgeprobeerd hebt.

Tony070 28-09-14 14:11

Zou kunnen dat het met de back-up te maken heeft. Hij hoort in ieder geval niet zo snel leeg te gaan!

Mert1234 28-09-14 19:30

Tijd voor een schone start. Waarschijnlijk is er met de back-up van je oude iPhone allerlei troep meeverhuist wat de batterij leeg trekt. Probeer eens opnieuw te beginnen als het niet te veel moeite is en je zal merken dat de batterij het veel langer uit zal houden. Zo niet, dan terug naar de Apple Store. Zo kort hoort de batterij niet mee te gaan!

Feroz 29-09-14 00:10

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga hem morgenavond even opnieuw installeren en dan laat ik weten of het heeft gewerkt.

ivanhoeke 29-09-14 11:22

Ik heb ook een vrij snel leeglopende batterij, ondanks ik met een nieuwe iPhone installatie ben begonnen, geen backup teruggezet.

Vreemde zaak eigenlijk.

flappah 29-09-14 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 976271)
Ik heb ook een vrij snel leeglopende batterij, ondanks ik met een nieuwe iPhone installatie ben begonnen, geen backup teruggezet.

Vreemde zaak eigenlijk.

Zou niet zo moeten zijn inderdaad. Mijn 6+ heb ik vanochtend om 8 uur van de lader afgehaald. Nu staat ie 88% en ik heb m redelijk gebruikt (mail/web vooral).

Je zou nog kunnen controleren hoeveel apps toegang tot locatievoorzieningen vragen en hoeveel apps notificaties af mogen geven. Dat zijn, heb ik gemerkt, de grote stroomslurpers.

XIII 29-09-14 13:40

Ik ben vooralsnog ook zeer teleurgesteld over hoe snel de batterij van mijn iPhone 6 leeg is.

Ik ben vanaf nul begonnen te installeren en had mijn iPhone 5 er naast liggen om instellingen te controleren. De iPhone 6 liep sneller leeg dan mijn 2 jaar oude iPhone 5!

Vanochtend zag ik een tweet van Frederico Viticci die 11 uur haalt. Mijn iPhone 6 stond na 6 uur al op 4%.

ivanhoeke 29-09-14 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 976280)
Zou niet zo moeten zijn inderdaad. Mijn 6+ heb ik vanochtend om 8 uur van de lader afgehaald. Nu staat ie 88% en ik heb m redelijk gebruikt (mail/web vooral).

Je zou nog kunnen controleren hoeveel apps toegang tot locatievoorzieningen vragen en hoeveel apps notificaties af mogen geven. Dat zijn, heb ik gemerkt, de grote stroomslurpers.

Ik merk nu dat er bij verbruik staat 5u. daarstraks als ik het bericht hier online zetten was dat ongeveer 3u. Het enige wat ik wel heb is dat er een 1 staat bij instellingen voor de software update van ios. Locatievoorzieningen staat af en alle apps die ik geopend heb, die hebben ik allemaal afgesloten door dubbel te klikken op de homeknop en dan omhoog vegen en automatisch downloaden van updates van de apps staat ook af.

Jur6414 29-09-14 14:01

Bij mij gaat hij ook snel leeg. Ik heb nu 43% en heb hem vanmorgen om 7 uur van de lader gehaald. Heb hem niet veel gebruikt. Dit haalde ik bij mijn vorige telefoon alleen bij intensief gebruik. En dat is nu niet het geval.

Als ik mijn telefoon vijf minuten op stand-by zet, dan staat bij batterijgebruik dat hij toch nog drie minuten in gebruik is geweest. Hoe kan dat?

Affinity 29-09-14 14:32

Iemand op een Belgisch forum dat ik volg haalde meer dan 10u gebruik met zijn 6 :O
Was wel hele dag op Wi-Fi, maar toch, impressive!!

Ik met mijn 6+ zit op 1.5 dagen standby en 5 uur effectief gebruik en nog steeds ruim op 57% :D dat ding geraakt gewoon niet leeg :) (geen Wi-Fi, maar 4G).

kenneth12345 29-09-14 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 976335)
Iemand op een Belgisch forum dat ik volg haalde meer dan 10u gebruik met zijn 6 :O
Was wel hele dag op Wi-Fi, maar toch, impressive!!

Ik met mijn 6+ zit op 1.5 dagen standby en 5 uur effectief gebruik en nog steeds ruim op 57% :D dat ding geraakt gewoon niet leeg :) (geen Wi-Fi, maar 4G).

Wow... 10u gebruik WTF :confused:

ivanhoeke 29-09-14 17:06

Volgens Apple moet je de laatste update op de iPhone zetten en zou het probleem opgelost moeten zijn.

Blijft het je storen kan je kiezen om langs te gaan bij een Apple Store of contact opnemen met hen voor een express replacement mits 29€ te betalen uiteraard. Volgens hen zou het ook niet mogen uitmaken of je hem al dan niet in Duitsland gekocht hebben en hangt het van de medewerker af of hij wat verdachts aan je iPhone vindt ja of nee om een nieuwe mee te krijgen.

Dat is de melding die ik kreeg via chat.

vuurvreter 29-09-14 17:49

iPhone 6 plus gebruikt op wi-fi en 4G

Gebruik : 11 uur en 5 minuten
Standby : 2 dagen en 6 uur
Accu percentage : 12%

Ik mag niet klagen.

ivanhoeke 30-09-14 11:20

Mijn probleem kwa leeglopende batterij is opgelost.

Ik kreeg gisterenavond plots een melding dat speedtest getracht had meermaals met Wi-Fi contact te zoeken maar dat dit niet lukte en nu werd afgesloten. Heb op ok gedrukt en sindsdien gaat de gebruiktijd niet meer omhoog.

Het rare is dat ik altijd mijn apps afsluit als ik iets doe met de iphone als ik stop om hem te gebruiken. Dus die update doen van de nieuwe ios is het dan toch niet ;).

Huidig verbruik is :

In gebruik 8u 27min.
Standby : 1 dag en 7u

Nog 56% over.

Jur6414 30-09-14 14:20

Iemand die mij kan helpen? Want het lijkt me niet echt normaal dat mijn iPhone zo snel leeg is. Gebruik hem nauwelijks, alleen af en toe een berichtje op Whatsapp. Ik heb zelfs m'n mobiele data uitgezet om onnodige verspilling te voorkomen.


Ik heb hem om 7 uur vanochtend van de oplader gehaald. Met een 100% lading uiteraard.

http://i59.tinypic.com/23u6g5s.png

vuurvreter 30-09-14 14:28

@jur6414
Hoe heb je je telefoon ingesteld? Als nieuw?
Of een backup met eventuele jailbreak restanten?

Jur6414 30-09-14 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 976645)
@jur6414
Hoe heb je je telefoon ingesteld? Als nieuw?
Of een backup met eventuele jailbreak restanten?

Gewoon als nieuw. En daarom vind ik het ook zo raar.

vuurvreter 30-09-14 14:40

Tja dan wordt het (voor mij) lastig om iets te bedenken.
Maak anders eens een backup met iTunes, en stel hem dan nog eens in als nieuw?
Kijken of hij het dan beter doet.

ivanhoeke 30-09-14 14:50

Kzal het nog eens zeggen had net hetzelfde voor!

In mijn geval draaide Speednet nog op de iphone 6 en die trachten steeds Wi-Fi connectie te maken en na een uur of 10 kreeg ik daarvan melding op de iphone, ik heb op ok geduwd, en sindsdien gaat mijn batterijverbruik terug "normaal".

Je moet eens zien of je verbruik omhoog gaat bij de batterij. Bijmij stond hij als ik er melding van kreeg op 7u30 batterijgebruik.

Nu gaat dus alles normaal. Ik denk en ik zeg : Ik denk dat er iets met de apps is die nog niet zijn aangepast aan ios 8.

U moet niet naar mij luisteren, ik trek er alleziens mijn conclussies uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:23.