//

iPhone 5, "Bad Battery Gate"

iPhone 5, "Bad Battery Gate" discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal, Even het verhaal van het begin: In Oktober '12 kocht ik via apple.nl mijn (eerste) Iphone 5 16GB in het zwart, fijn apparaat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-14, 23:12
JeroenOs JeroenOs is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 2
Exclamation iPhone 5, "Bad Battery Gate"

Beste allemaal,

Even het verhaal van het begin:

In Oktober '12 kocht ik via apple.nl mijn (eerste) Iphone 5 16GB in het zwart, fijn apparaat en beste telefoon die ik had gehad.

Na een jaar zo rond de release van de 5S kampte mijn Iphone met een batterij probleem, rond de 10-20-30% viel deze zomaar uit en moest er persee een Lightning kabel aan te pas komen om weer op te starten, na het opstarten was de telefoon gewoon op 25% of hoger.

Na een afspraak via Apple ben ik naar de Apple Store in A'dam netjes geholpen aan een nieuwe batterij, helaas had de service-medewerker tijdens de reparatie het kabeltje van de batterij naar het Logic Board gesloopt. Ik kreeg gelijk een Refurbished Iphone 5.

Mooi, probleem opgelost, dacht ik.

Nu een week geleden was er 's avonds een moment om een foto te maken, op dat moment was mijn telefoon op 31% en nam ik een foto met de flitser aan. Beeld zwart en een shutdown, hetzelfde als een jaar ervoor dacht ik.

Opnieuw gebeld naar Apple Care en na iOS 8 "schoon" geïnstalleerd te hebben kampte ik alsnog met de shutdown problemen.
Na een afspraak ging ik vandaag naar de Apple Store in Den Haag, de Store medewerker voerde een test uit en inderdaad " Bad Battery ".

Er zou gratis een nieuwe batterij worden ingezet volgens de consumenten garantie. (Die over een maand vervalt).

Na een uur kwam ik terug op mijn Iphone weer op te halen. Toen kwam de dame met mijn iPhone en sprak de volgende zin uit.

"Daar ben ik weer, alleen je Iphone is niet gerepareerd, want: in je Iphone zit een onderdeel dat we niet erkennen en niet van Apple is."

Ik geloofde mijn oren niet, "WAT?"

"Meneer u kunt het beste contact opnemen met Apple Care" , het begin van het Kastje - naar de muur verhaal.

In mijn furieuze bui vergat ik hogerop te gaan praten met de manager. In plaats daarvan thuis Apple Care gebeld en met een Senior Advisor gesproken die "Dit nog nooit eerder heeft gehoord". Volgens het dossier is waarschijnlijk het scherm nep of "niet erkend uit Apple's productielijn".

-Ten eerste is mijn Iphone nooit gevallen op het scherm of heb ik deze laten vervangen.

- Ten tweede zijn er door de reparatie medewerker geen foto's gemaakt van het zogenoemde "neppe" onderdeel, hierdoor kan de advisor geen onderzoek doen.

De Senior Advisor geloofde mij wel maar kon me met zijn "macht" geen uitzondering maken en me een nieuwe Iphone of batterij geven. De Store-Manager kan die uitzondering wel maken.

Tot slot het advies:

- Terug gaan naar de Apple Store en gesprek aangaan met de Store-manager.
- Iphone laten ophalen en laten onderzoeken door Apple, die kunnen binnen 5 werkdagen antwoord geven, maar indien het onderdeel echt nep is vervallen alle garantie voorwaarden voor mij.

Ik ging weg met een batterij probleem, ik kwam thuis met een batterij probleem en een deels "neppe" Iphone 5.

Ik snap niet waarom ik zoveel moeite zou doen als mijn scherm inderdaad nep zou zijn en ik deze door een of andere toko op straat zou hebben laten vervangen en vervolgens me batterij bij Apple zou laten vervangen.

Heeft iemand eerder zo'n ervaring met Apple gehad?
Ik ben totaal niet van mijn geloof, het zijn geweldige producten ( Ipad 2 / Macbook Pro Retina '13 in mijn bezit). maar dit is gewoon een heel bizar verhaal.

Overigens was het "onmogelijk" dat Apple een nep onderdeel in de assemblage had gestopt.

Ben benieuwd naar jullie reacties / adviezen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-14, 03:01
Apple89 Apple89 is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 28
Standaard

Apple Den Haag..... pfff... Ik had problemen met mijn 5S eerst, en hun konden het probleem niet vinden enz enz enz. dus uiteindelijk naar Apple Amsterdam geweest en keurig netjes geholpen. En vrijdag na 13 uur gewacht te hebben konden ze mijn abo niet verlengen met de iPhone 6 enzo een hoop gedoe gehad in Apple Den Haag. Voor mij is Apple Den Haag sowieso afgelopen ik ga voortaan gwn naar Apple Amsterdam
  #3  
Oud 29-09-14, 12:00
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Hier ook geen positieve ervaring met Den Haag dat was eens en nooit weer!
Misschien is terug gaan naar Amsterdam het beste?
  #4  
Oud 29-09-14, 13:24
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Ben benieuwd. Ik moet nog naar Apple Den Haag toe voor het bewuste batterijprobleem van de 5 maar jullie verhalen stemmen mij niet echt gerust.
  #5  
Oud 29-09-14, 13:46
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Is Haarlem geen optie voor je?
En misschien is het maar net diegene die je treft?
  #6  
Oud 29-09-14, 14:01
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Ja maar dan moet ik er serieus voor rijden. De AS in Den Haag is voor mij maar 15 minuten lopen.
Ja, waarschijnlijk is het wel zoiets. Een collega van me heeft ook zijn 5 hier in Den Haag laten inspecteren en batterij laten vervangen en had eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Ik heb nu een afspraak a.s. zondag staan. Ben benieuwd naar wat de ervaring wordt!
  #7  
Oud 30-09-14, 16:50
JeroenOs JeroenOs is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 2
Standaard

Vandaag naar de Apple Store in A'dam geweest, geholpen door een zeer vriendelijke Amerikaanse vrouw.

Ze bekeek mijn iPhone en geloofde al gelijk niet dat hij nep was. Ze zei overigens dat er meer mis was dan mijn batterij en heeft mijn gehele toestel vervangen voor een nieuwe.

Na de normale procedure (ze moesten wel even mijn scherm controleren) heb ik dus een nieuwe iPhone 5 ontvangen.

Ik heb haar ook verteld over mijn en jullie ervaring in de Apple Store in Den Haag, daar schrok ze van omdat ze A.S. Den Haag heeft helpen opzetten.

Ik hoop voor ons als klanten dat A.S. Den Haag opnieuw gaat kijken hoe ze klanten behandelen. Succes allemaal en bedankt voor het lezen en reageren.

Jeroen.
Reageren

Labels
apple care, batterij problemen, iphone 16gb, onderdelen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 in bad gevallen blaugrana iPhone algemeen 4 31-07-13 21:57
iPhone in bad gevallen eatpraylove iPhone algemeen 2 16-11-11 22:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:50.