//

Vermoedelijk baseband probleem op iphone 5

Vermoedelijk baseband probleem op iphone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn buurman zijn iphone 5 heeft mislukte pogingen tot upgrade achter de rug via itumes. Meerdere doutcodes passeerden de revue. Het toestel gaf in itunes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-09-14, 18:11
nijltjetweety nijltjetweety is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 3
Standaard Vermoedelijk baseband probleem op iphone 5

Mijn buurman zijn iphone 5 heeft mislukte pogingen tot upgrade achter de rug via itumes. Meerdere doutcodes passeerden de revue.
Het toestel gaf in itunes geen serial weer. ipv een uniek nummer stond er enkel n.v.t. (niet van toepassing vermoed ik???). In een winkel zou het toestel in de kelder hebben gelegen zegt de buur. De factuur kan hij niet geven. Het toestel zou van zijn dochter zijn, en die is verhuisd en vind de factuur niet. Dus in de winkel word hij uiteraard niet geholpen. ik haalde de iphone uit de restoreloop met redsn0w. Heb via itunes geprobeerd om in dfu mode het apparaat te updaten naar de nieuwste soft en firmware. De ipsw heb ik uit de itunes folder gehaald nadat deze bij apple werd gedownload via itunes.
Welk model iphone het is weet ik niet. De firmware die ik aantrof waren
iPhone5,2_8.0_12A365_Restore
iPhone5,2_8.0.1_12A402_Restore

Is dit toestel voor de prullenbak, of wat te doen om hem te redden. In het begin kwam de error 1 vaak terug. Nu hij terug is vanuit die winkel is het steeds error 2005, of 3194 wanneer ik hem start komt een paar seconden de witte appel, dan gaat hij terug uit. En welke iphone 5 (c of s of ??) het is weet ik niet.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-14, 18:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijltjetweety Bekijk bericht
De firmware die ik aantrof waren
iPhone5,2_8.0_12A365_Restore
iPhone5,2_8.0.1_12A402_Restore
Die firmwares worden niet meer ondertekend door Apple. Alleen iOS 8.0.2 wordt nog ondertekend.

Citaat:
Nu hij terug is vanuit die winkel is het steeds error 2005, of 3194
Dat kan betekenen:
1) Dat het hosts bestand op de computer verknoeid is;
2) Dat de firmware niet meer door Apple ondertekend wordt (zie hoger);
3) Dat je niet iTunes 11.4 gebruikt;
  #3  
Oud 29-09-14, 20:22
Dantis Dantis is offline
• iOS 8.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oost Souburg (zeeland)
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijltjetweety Bekijk bericht
Mijn buurman zijn iphone 5 heeft mislukte pogingen tot upgrade achter de rug via itumes. Meerdere doutcodes passeerden de revue.
Het toestel gaf in itunes geen serial weer. ipv een uniek nummer stond er enkel n.v.t. (niet van toepassing vermoed ik???). In een winkel zou het toestel in de kelder hebben gelegen zegt de buur. De factuur kan hij niet geven. Het toestel zou van zijn dochter zijn, en die is verhuisd en vind de factuur niet. Dus in de winkel word hij uiteraard niet geholpen. ik haalde de iphone uit de restoreloop met redsn0w. Heb via itunes geprobeerd om in dfu mode het apparaat te updaten naar de nieuwste soft en firmware. De ipsw heb ik uit de itunes folder gehaald nadat deze bij apple werd gedownload via itunes.
Welk model iphone het is weet ik niet. De firmware die ik aantrof waren
iPhone5,2_8.0_12A365_Restore
iPhone5,2_8.0.1_12A402_Restore

Is dit toestel voor de prullenbak, of wat te doen om hem te redden. In het begin kwam de error 1 vaak terug. Nu hij terug is vanuit die winkel is het steeds error 2005, of 3194 wanneer ik hem start komt een paar seconden de witte appel, dan gaat hij terug uit. En welke iphone 5 (c of s of ??) het is weet ik niet.

Heeft deze telefoon een nieuw lcd gehad en daarna de problemen ontstaan ?
  #4  
Oud 29-09-14, 20:29
nijltjetweety nijltjetweety is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 3
Standaard

1: De hostfile heb ik al bewerkt, inderdaad. En het ip van apple met hekje/zonder uitgeschakeld/ingeschakeld. Ook al laten herstellen via Microsoft fix it. En na herstart van de pc update geprobeerd. Zelfde resultaten. Nu itunes op de andere pc gedownload en geinstalleerd. Hostfile nooit aangeraakt en windows 7 staat amper 2 maanden op deze laptop (op nieuwe harde schijf na crash van de oude schijf. De laptop is reeds 5 jaar oud en draait vele uren).

2: auto download via itunes, dus ik veronderstel dat het ondertekende firmware betreft (iOS 8.0.2 This release contains improvements and bug fixes), including:..............................enz enz



3: Net dus de nieuwste itunes binnengehaald.
iphone in recovery mode via power en home, want opstarten gaat niet. (kabel + logo op het scherm).
En opnieuw tijdens herstellen van de firmware error 1
Comodo anti virus staat uit, comodo firewal en zandbak uit, windows firewal en windows defender uit.

Wat nu?

PS: Over herstellingen heeft zijn dochter nooit iets gezegd. Ik weet enkel dat het toestel geen 2 jaar oud was toen het probleem begonnen is. Zo ver ik weet nooit binnen geweest. Code 1 zit er al de hele tijd op.
  #5  
Oud 30-09-14, 16:58
nijltjetweety nijltjetweety is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 3
Standaard

Nieuwe info. De dochter heeft er nog mee gebeld. Ze verwijderde de simkaart, plaatste die terug en het ging niet meer.
Update werkt dus ook niet blijkbaar. error code 1
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3G Wi-Fi Baseband Probleem imparat0r Wi-Fi 8 27-02-12 15:38
Baseband 04.26.08 (OS 3.0) probleem bru410 iPhone algemeen 0 18-06-09 09:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:36.