iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe Iphone 6 instellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158707-nieuwe-iphone-6-instellen.html)

Edwardfotografie 30-09-14 19:56

Nieuwe Iphone 6 instellen
 
Vandaag een Iphone 6 space gray 64 GB besteld.

Ter voorbereiding heb ik een vraag mbt het instellen.
Ik lees op het forum diverse berichten over problemen. Als reactie daarop wordt regelmatig gezegd: heb je hem ingesteld als nieuw apparaat of een reservekopie gemaakt.
Momenteel heb ik een 4S en maak regelmatig reservekopieën via Itunes.

Wat kan ik nu het beste doen om de nieuwe Iphone 6 straks in te stellen en bv alle agenda-, contact- en emailgegevens weer up to date te hebben?

Frederik81 30-09-14 20:13

Ik zou hem instellen als nieuwe telefoon. Vervolgens log je in met je iCloud account zodat Find my iPhone en dergelijke werkt. Dan doorheen alle settings lopen en zo alles tweaken naar wens. Als laatste download je dan de apps die je écht nodig hebt.

Zo heb je terug een nette telefoon. Less = More

Edwardfotografie 30-09-14 20:14

Instellen als nieuwe telefoon bedoel je: alles handmatig doorlopen op het moment dat je hem aanzet voor de eerste keer?

Frederik81 30-09-14 20:17

De installatieprocedure gaat dit letterlijk vragen of je het toestel wilt herstellen vanuit een backup OF hem wilt instellen als een nieuwe telefoon. Ik zou dus voor het tweede gaan. Dan heb je ook het minste kans op rare dingen die vanuit je oude backup opnieuw geïnstalleerd worden op je nieuwe telefoon. Batterijproblemen komen meestal door zulke zaken.

Edwardfotografie 30-09-14 20:21

Oke, thanks...duidelijk

stvh 02-10-14 01:20

Ik heb de back-up laten instellen.
Geen problemen.

rkars 02-10-14 10:00

Wat is eigenlijk de reden dat mensen een backup terug willen zetten? Met iCloud heb je al je agenda's er toch ook gelijk weer op staan, je kan alle apps/muziek die je hebt gekocht opnieuw downloaden, de enige reden die ik kan bedenken is dat je je email niet opnieuw hoeft te configureren

Guest-20180925190238 02-10-14 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rkars (Bericht 977082)
...de enige reden die ik kan bedenken is dat je je email niet opnieuw hoeft te configureren

Ik kan nog wel een paar andere redenen bedenken. :rolleyes: Zoals alle paswoorden, incl. Wi-Fi toegangscodes, de inhoud van de app Sandboxes, instellingen van apps, instellingen Springboard, enz... enz... enz...

rkars 02-10-14 10:32

dat zit allemaal (of althans... de wachtwoorden die je benoemd) in keychain. Toen ik mijn macbook een keer mee nam naar het werk zat die ook gelijk op het Wi-Fi dankzij het wachtwoord op de iPad

Guest-20180925190238 02-10-14 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rkars (Bericht 977096)
dat zit allemaal (of althans... de wachtwoorden die je benoemd) in keychain.

Nee, de inhoud van de app Sandboxes, app instellingen, Springboard instellingen, enz... zitten niet in de iCloud Keychain. Succes verder.

Spreeuwke 02-10-14 11:37

Ik maak geen gebruik van bakups op iCloud, maar wel op mijn Mac via iTunes.
Na de aankoop van mijn nieuwe Iphone 6 heb ik hem aan iTunes gekoppeld en de reservecopie van de vorige iPhone teruggezet. Dit werkt prima. ALLE gegevens, Apps, paswoorden en instellingen van het vorig toestel werden keurig overgezet naar de nieuwe iPhone zodanig dat deze onmiddellijk gebruikt kon worden.

Guest-20180925190238 02-10-14 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 977115)
Dit werkt prima. ALLE gegevens, Apps, paswoorden en instellingen van het vorig toestel werden keurig overgezet naar de nieuwe iPhone zodanig dat deze onmiddellijk gebruikt kon worden.

Zo doe ik dat soms een paar keren per week om test iPhones te clonen. :)

Spreeuwke 02-10-14 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 977117)
Zo doe ik dat soms een paar keren per week om test iPhones te clonen. :)

Als er geen "rommel" op de oude iPhone zit, zie ik echt geen reden om het niet op deze manier te doen ! Een back-up dient in principe ook om hem terug te (kunnen) zetten, toch ?

Guest-20180925190238 02-10-14 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 977127)
Als er geen "rommel" op de oude iPhone zit, zie ik echt geen reden om het niet op deze manier te doen !

Op mijn iPhones zit geen rommel en al helemaal geen jailbreak restanten. :)

mariameerdijk 02-10-14 12:59

Ik heb ook de back up van m'n iphone 4s via iTunes terug gezet. Alles is gelukt behalve m'n muziek.
Weet iemand hoe ik dat op m'n iphone 6 krijg?

Spreeuwke 02-10-14 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mariameerdijk (Bericht 977141)
Ik heb ook de back up van m'n iphone 4s via iTunes terug gezet. Alles is gelukt behalve m'n muziek.
Weet iemand hoe ik dat op m'n iphone 6 krijg?

Geen idee. Bij het terugzetten van mijn reservecopie via iTunes werd de muziek gewoon meegenomen.

mariameerdijk 02-10-14 13:09

Ik begrijp nu dat ik ze handmatig moet verplaatsen omdat ik ze niet in iTunes heb gekocht. Ik weet alleen nog niet hoe😔

Guest-20180925190238 02-10-14 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mariameerdijk (Bericht 977141)
Ik heb ook de back up van m'n iphone 4s via iTunes terug gezet. Alles is gelukt behalve m'n muziek.

In een iTunes (of iCloud) backup zitten geen deuntjes of apps. Die data wordt gesynchroniseerd. Als je die iPhone 4S ooit met iTunes gesynchroniseerd (let op het woord "synchroniseren"!) hebt dan wordt die data ook terug gesynchroniseerd naar een nieuw toestel. Een manuele backup maken is niet voldoende.

mariameerdijk 02-10-14 13:11

Oké. Ze staan nog wel in iTunes als ik m'n iPad aansluit, weet jij hoe ik die via iTunes op m'n iphone krijg?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2014 om 13:26 ----------

Ik heb de iphone 4s niet gesynchroniseerd, alleen een back-up gemaakt, de iPad wel, vandaar dat de muziek en beltonen daar wel in staan

stino90 02-10-14 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mariameerdijk (Bericht 977152)
Oké. Ze staan nog wel in iTunes als ik m'n iPad aansluit, weet jij hoe ik die via iTunes op m'n iphone krijg?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2014 om 13:26 ----------

Ik heb de iphone 4s niet gesynchroniseerd, alleen een back-up gemaakt, de iPad wel, vandaar dat de muziek en beltonen daar wel in staan

Als je de iPhone synchroniseert met iTunes, opletten dat het vakje alle muziek synchroniseren is aangevinkt... Dat was bij mij ook al eens de oorzaak dat muziek niet werd overgezet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:54.